Telecom News - מיליון משתמשים בישראל בשירות ללא רישיון - Smart VOD של סמסונג

מיליון משתמשים בישראל בשירות ללא רישיון - Smart VOD של סמסונג

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מיליון משתמשים בישראל בשירות ללא רישיון - Smart VOD של סמסונג
במבצע חדש של סמסונג (Smart VOD), ששמו "מבצע 10 ב-10" (10 סרטים ב-10 ש"ח כל אחד), מפרסמת סמסונג, שהיא הגיעה למיליון משתמשים בישראל בנייח ובנייד. גם אם זו התפארות שיווקית, מדובר בתופעה מופקרת ובלתי חוקית, שלא מטופלת בכלל ע"י משרד התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 10.9.15, 23:00Smart VOD

חברת סמסונג ישראל (שירות Smart VOD) באמצעות חברת Vonetize (זכיינית ונציגת סמסונג בישראל לתחום ה-Smart TV, ככתוב באתר שלה), יצאה במבצע, שנקרא "10 ב-10", שנמצא כאן משמאל בתמונה ופרטיו המלאים מצויים באתר ההחברה כאן וכאן

פרטי המבצע הם לא הדבר המעניין כאן, אלא הטענה המובלטת, שיש ל-Smart VOD מעל למיליון משתמשים. יש גם חותמת במודעה (בצד שמאל למעלה), שאכן יש מעל למיליון משתמשים בשירות.

אין לי ידיעה ברורה אם אכן יש מעל למיליון משתמשים בשירות הזה, אבל אני כן יודע, שאין לשירות הזה שום רישיון. למה? פשוט מאוד: אם לסלקום אין שום רישיון, אז למה שירות Smart VOD צריך רישיון?

כשסלקום החלה באספקת השירותים הבלתי חוקיים שלה על רשת האינטרנט, ציינתי בזמנו, שהיא לא תהיה היחידה ורבים ילכו אחריה, ויספקו שירותי טלוויזיה בניגוד לחוק הישראלי.

ברגע שסלקום "קיבלה חסינות" מהחוק, ברור, שכולם יצפצפו על החוק. זה מתרחש לא רק בתחום שירותי הטלוויזיה על רשת האינטרנט הנייח והנייד. זה קורה ממש היום גם למשל בסלולר (עיין ערך גולן טלקום, שהחלה בצפצוף הארוך על החוק בתחום הסלולר). 

בתחום שירותי VOD על האינטרנט הקווי והסלולרי, אין ספקות וחוסר בהירות בחוק, למרות טענות, שהושמעו מכמה אנשים בנושא זה (בעקבות הפרסומים שלי על סלקום).

חוק התקשורת סעיף 2 (ב) ובמיוחד סעיף 6ז מחייבים רישיון ל"שידורים לפי דרישה" (VOD באנגלית), כמוגדר בסעיף 6א ומודגש שוב כמה פעמים בחוק, למשל: בסעיף 6ח(א + ב1), 6נ1 ו-6ח4(א). לשירות הזה יש רישיון 
מפורש וכתוב ממועצת הכבלים והלוויין, שמקורו במסמך המדיניות של השר והחלטת הכנסת (תיקון 37 בחוק הבזק שאושר בכנסת ב-25.7.07). אולם, סלקום לא ביקשה ולא קיבלה רישיון.

מועצת הכבלים והלוויין בראשותה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מתמחה בהיטפלות להוט בכל מיני סעיפים קטנים ומיותרים, רק כדי להראות שהחסינות של הוט מימי השר משה כחלון - מתה. זה הכל. כל השאר יכול להיות ולהישאר הפקר (יש אפילו מתלוננים רציניים, דוגמת רשת, קשת וערוץ 10, על ההפקרות הזו. אלו מתלוננים שלא קיבלו תשובה ולא יכולים לקבל תשובה, על טענותיהם). 

לפני ואחרי סלקום, נולדו כבר כמה גופים גדולים המפעילים שידורי VOD על רשת האינטרנט בהיקף ניכר וללא רישיון ובכלל זה: וואלה! של בזק והערוץ הראשון. יש עוד חברות, לא מעט, כפי שניתחנו בהרחבה כבר כאן. אולם, שירות של מעל למיליון משתמשים, זה כבר לא דבר, שאפשר להתעלם ממנו. רק לשם ההשוואה: הוט דיווחה בסוף רבעון שני 2015 שיש לה 838 אלף מנויי טלוויזיה. הוט מוכרזת כמונופול בתחום שידורי הטלוויזיה. אולם, יש לה פחות לקוחות מ- Smart VOD. ככה ההפקרות חוגגת. "איש הישר בעיניו יעשה". 
Smart VOD Logo



 
 
Bookmark and Share