Telecom News - השילוב האולטימטיבי לכיסוי אלחוטי בכל רחבי הבית: MoCA-to-WiFi

השילוב האולטימטיבי לכיסוי אלחוטי בכל רחבי הבית: MoCA-to-WiFi

דף הבית >> תקנים חדשים >> השילוב האולטימטיבי לכיסוי אלחוטי בכל רחבי הבית: MoCA-to-WiFi
במחקרים בארה"ב נמצא, שבכ-50% מבתי האב אין כיסוי מתאים לצורך לחיבור רחב פס של בני הבית בתוך הבית או בסביבתו. הפתרון: שילוב של הטכנולוגיות, שנמצאו מובילות ברוחב פס ביתי: MoCA ו-WiFi בגרסה מתקדמת המספקת עד 2 ג'יגה באוויר. מתאים גם לעסקים קטנים ומשרדים. לא קיים בישראל.
מא: אבי וייס, 26.9.15, 18:15פתרון חדש לחיבור אלחוטי

הצורך במתן שירותי מולטימדיה לכל בני הבית בכל חדרי הבית (וגם בגינה, אם יש, סביב הבית), לא מקבל מענה בציוד התקשורת הקיים היום בבתים. יש יותר מדי "שטחים מתים" של חוסר כיסוי, בגלל חולשת שידורי ה-WiFi שיש כיום בממירים ובנתבים, שהלקוחות מחזיקים בבתיהם. 

במבחני ביצועים לרשתות הביתיות נמצא, שהפתרון הכי יציב ורחב סרט להעברת מולטימדיה בבתים הוא תקן MoCA. התקן החדש ביותר בתחום זה הוא: MoCA 2.0 Enhanced Mode, שאין בו כל נפילה בביצועים בין החדרים (לעומת כל טכנולוגיה אחרת לרשת ביתית, שנותחה במבחני הביצועים).

אולם, בני הבית מעוניינים להתחבר לא רק בכבלים למכשירים נייחים אלא גם באוויר, למכשירים ניידים (סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים וכיו"ב).

לכן, חברת ActionTec יצאה בסדרת מוצרים (תחת השם Wireless Network Extenders), שמחברים בין שתי הטכנולוגיות: הקווית והאלחוטית, לפתרון אחד, שנותן פתרון מלא ומתקדם לכל הצרכים, לכל חדרי הבית ולכל סביבת הבית, ברוחבי פס טובים ביותר, שמספקים אפילו חיבור של מולטימדיה ב-4K לכל מכשיר קצה. 

הרחבת הכיסוי בבית

החלופה, שהשתמשו בה עד היום לשיפור הכיסוי של נתבי WiFi, הייתה Wireless Repeaters / Range Extenders. אולם, נמצא, שיש נפילה של 50% לפחות בביצועים בחיבור האלחוטי הזה (תלוי בעובי הקירות, בהתנגשויות התדרים ובהפרעות הקיימות באוויר עם שכנים ובין הנתבים בינם לבין עצמם).

הפתרון החדש מתגבר על הבעיה הזו, משום שהחיבור בין מכשירי השידור ברחבי הבית נעשה על רשת הקואקס בחיבור מסוג MoCa, שאין בו כל נפילה בביצועים במעבר בין החדרים. 

המוצר החדש עולה 149 דולרים ליחידה (צריך 2 יחידות כדי לחבר בין 2 חדרים) וכולל חיבורי אתרנט וקואקס. ה-WiFi במכשיר הוא מסוג 802.11ac עם MiMo 4X4 ו-Beam-Forming, מה שמספק עד 2 ג'יגה באוויר (אם מכשירי הקצה תומכים בכך. הסמארטפונים החדשים תומכים בכך, ויש מכשירים חדשים מבוססי מעבדים חדשים בדרכם לשוק). המכשיר מכסה באוויר שטח של כ-300 מ"ר ומחבר עד 16 מכשירי קצה במקביל. הפתרון הזה גם מתאים לעסקים ולמשרדים, שיש בהם תשתית קואקס בקירות. 

בישראל אין סיכוי שנראה את הפתרון הזה בקרוב (או בכלל). מדינת ישראל, מבחינת תשתיות התקשורת, היא מדינת עולם שלישי, גרועה יותר מרוב המדינות הערביות שיש במזרח התיכון וסביבתו.

בנוסף, התדרים ל-WiFi בישראל מקוצצים ומוגבלים (לכן, אין בישראל רשתות WiFi בהיקפים גדולים ולצרכים מגוונים, כמו שיש בכל העולם, אפילו באיי פולינזיה הצרפתיים באוקינוס השקט). בישראל, בשונה מכל העולם, יש קשיים לייבא ציוד תקשורת מחו"ל. כמעט כל יום אני מקבל פניה ותלונה חדשה מאנשים תמימים, שנתקלו בחומת האטימות והיהירות הקיימת באגף הספקטרום במשרד התקשורת, כאשר הם מנסים לייבא לישראל מוצרים, שיש בהם מרכיבי תקשורת מכל סוג. כך, התחום הזה ממשיך להתנהל במחשכים, עם אפס שירות לציבור ואפס שקיפות. אני גם שומע סיפורים על דברים שנעשים שם "מתחת לשולחן". אולם, היבואנים מפחדים להיחשף ולהתלונן בגלוי. זו הפרנסה שלהם והם פשוט מפחדים מהפקידים הללו. מזעזע. ממש "שטח הפקר". 

בתחום הזה, משרד התקשורת נתקע במאה הקודמת ורוצה להנציח ולהחמיר את המצב וגם רוצה עוד תקנים ותקציבים כדי לתפעל 2 מערכות מחשוב מקבילות, כדי לספק אישורים בלתי נחוצים בכלל ליבואנים "שבויים". פשוט שערוריה מקוממת, והגיעה העת להפסיק עם הפארסה הלא מבדחת הזו. לכן, אין בישראל טכנולוגיות תקשורת רבות כמו שיש בכל העולם. פשוט, "מדינת עולם שלישי" המתנהלת בשיטת "הבזאר הים תיכוני". 

סרטון הדגמה לפתרון החדש של: WiFi + MoCa: 



 
 
Bookmark and Share