Telecom News - הנשיא: "הפס הרחב הקווי והנייד לתושבים הוא בעדיפות העליונה ביותר עבורי"

הנשיא: "הפס הרחב הקווי והנייד לתושבים הוא בעדיפות העליונה ביותר עבורי"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> הנשיא: "הפס הרחב הקווי והנייד לתושבים הוא בעדיפות העליונה ביותר עבורי"
הנשיא ברק אובמה (בדומה למנהיגים אחרים במדינות דוגמת: אוסטרליה, ניו-זילנד, בריטניה, רומניה, צרפת ועוד), הפך את נושא "הפס הרחב מאוד לכולם" לנושא המרכזי בו הוא עוסק ומשקיע בו את כספי משלמי המסים. ב-2014 ממשל ארה"ב השקיע 78 מיליארד דולרים בתחום "הפס הרחב לכולם". 
מאת: מערכת Telecom News, 29.9.15, 09:00Jeffrey Zients

לפני כ-6 שנים, בעת כניסתו לתפקיד נשיא ארה"ב,הכריז ברק אובמה (בתמונה למטה) שנושא "הפס רחב לכולם" עומד בראש סולם העדיפויות של הממשל, שהוא עומד בראשו, ויצר, בין היתר, בתחילת 2009 (בתחילת כהונתו כנשיא) תכנית לאומית בשם Braodband USA.

במסגרת זו, הנשיא מדווח כמעט מידי רבעון לאומה האמריקאית מה מצב הפס הרחב בארה"ב. את זה הוא עושה כיום באמצעות ג'פרי זיינטס (Jeffrey Zients) (בתמונה משמאל), אותו מינה למנהל ה-National Economic Council ולעוזר מיוחד לנשיא לענייני המדיניות הכלכלית של ארה"ב.

הדו"ח האחרון של הנשיא לאומה מהשבוע החולף מצוי כאן. בארה"ב, "פס רחב" מוגדר כ-25 מגה סל"ש ומעלה ו"פס רחב מאוד" מוגדר מעל 100 מגה סל"ש. לפי הנתונים האחרונים, שהוגשו לנשיא ופורסמו על ידו, ל-98% מהאמריקאים יש כיסוי של 4G. אולם, הנשיא לא היה מרוצה מהתוצאות של פריסת הפס הרחב הקווי, אחרי שב-2014 הושקעו בתחום זה 78 מיליארד דולרים. ב-2014 נפרסו כ-110 אלף ק"מ של סיבים אופטיים וחוברו כ-45 מיליון אמריקאים לפס הרחב מאוד.

למרות ההשקעות העצומות, הנשיא קיבל במרץ 2015  דו"ח, שלפיו ל-75 מיליון אמריקאים, בעיקר באזורים הכפריים, החקלאיים ובשכונות העוני, אין גישה לתשתיות פס רחב מאוד. ל-51 מיליון אמריקאים אין בכלל מספיק כסף כדי לרכוש חיבור של פס רחב של מעל 25 מגה, ורק ל-63% מהאוכלוסייה האמריקאית יש גישה לפס רחב מאוד שמעל 100 מגה. 

הנתונים הללו גרמו לנשיא לקבל החלטות חדשות שבמרכזן: להכפיל את המאמצים ולשתף את כל משרדי הממשלה במאמץ לספק פס רחב לכולם. הוא הקים במרץ 2015 את ה-Broadband Opportunity Council, מועצה עליונה המאגדת את כל משרד הממשלה ועומדים בראשו ראשי משרדי הכלכלה והחקלאות, ובחודש יולי 2015 הקים את ConnectHome, מיזם לאומי, שנועד לאפשר לחסרי אמצעים להתחבר לפס הרחב מאוד וכבר חוברו 275 אלף בתי אב של חסרי אמצעים לפס הרחב.

ה-Broadband Opportunity Council רתמה למשימה את כל מי שעוסק בארה"ב בתחום הפס הרחב והגישה לנשיא בחודש החולף כמה המלצות חשובות, שאותן הנשיא אימץ מייד ותיקצב, כדי להביא פס רחב מאוד לכל פינה בארה"ב.

הנשיא הכריז שעד ליום סיום כהונתו בסוף השנה הבאה, זה יהיה הנושא הכי חשוב שהוא מטפל בו. רק משרד החקלאות לבדו קיבל 10 מיליארד דולרים כדי לקדם פס רחב מאוד במגזר החקלאי בארה"ב, לכל מי שעוסק בחקלאות וסביב תעשיית החקלאות והקהילות החקלאיות שם. 

עשרות מיליארדי דולרים מושקעים ויושקעו בתכנית החדשה, ובין היתר מוקם פורטל חדש, שיאפשר נגישות קלה לאזרחי ארה"ב, שזכאים לקבל סיוע בתכנית הזו ולגופים, שזכאים לקבל סיוע, נגישות קלה למילוי טפסים בקלות בפורטל הזה. 

בכך, ארה"ב עושה מה שעושים במקומות אחרים בעולם, כמו למשל בריטניה, ששינתה כיוון רגולטורי והחליטה להוביל את הפס הרחב אצלה, כדי להיות מדינה ברמה אחרת, כמו יפן ודרום קוריאה ואולי אף מתקדמת מהן. לכן, ה-EU יכול כבר להתגאות בהישגים של פריסת הפס הרחב הקווי והנייד באירופה. 

בישראל, אין דבר כזה וגם לא יהיה. זורקים כסף לפח וזהו. כאן עוסקים רק בפס צר ובטכנולוגיות ישנות ("שוק סיטונאי"). את תשתיות הפס הרחב הסלולרי - מפרקים. על הפס הצר שקיים, רוצים להטיל עוד מיסים ("מס הפקות מקור"). 
 
פשוט, "עם ישראל חי",  ועוד טוענים, שאנו "אור לגויים". 


קרדיט תמונה: Official White House Portrait
הנשיא ברק אובמה, למרות כל הביקורות עליו מבית ומבחוץ, לא שוכח לרגע מה חשוב לאמריקאים: פס רחב מאוד, נייח ונייד. זה הבסיס להתפתחות הכלכלית, ההשכלתית, החברתית והרפואית של תושבי ארה"ב. 
ברק אובמה



 
 
Bookmark and Share