Telecom News - איגוד האינטרנט הישראלי מחביא מטמון של מאות אלפי מספרי IPv4 פנויים

איגוד האינטרנט הישראלי מחביא מטמון של מאות אלפי מספרי IPv4 פנויים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איגוד האינטרנט הישראלי מחביא מטמון של מאות אלפי מספרי IPv4 פנויים
חשיפה: כשבעולם נגמרו מספרי IPv4 ובישראל יש מחסור חריף של מספרי IPv4, שפוגע כבר בכל מי שגולש באינטרנט הנייח והנייד, מתגלה, שאיגוד האינטרנט הישראלי מחזיק בסתר מעל ל-260 אלף מספרי IPv4 ללא כל שימוש ובלי לדווח על כך לאיש. עדכון בתחתית הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 30.9.15, 09:00ד"ר אלון הסגל

בצפון אמריקה נגמר מלא מספרי IPv4 ובישראל יש מחסור חריף של מספרים, שפוגע בביצועי הגולשים באינטרנט הנייח והנייד. זאת, משום שלא החל כאן כל תהליך מסודר של הגירה ל-IPv6, כמו שנעשה בכל העולם. 

במצב המשברי הזה, שלא נולד ביום אחד, מתגלה לנו באקראי (כתוצאה מטוקבק באתר), שיש מי שמחזיק אצלו בסתר מלאי אדיר של מספרי IP, שיכול היה למשל לפתור לגמרי את כל הבעיה של כל הגולשים ברשת של HOT עם חייגן (מה שמוריד להם את ביצועי הגלישה לחצי ומטה), או לכל מטרה מועילה אחרת לטובת הציבור הרחב, המשתמש באינטרנט בישראל. 

פנינו ביום 28.9.15 לנשיא איגוד האינטרנט הישראלי (ד"ר אלון הסגל, בתמונה) ושאלנו: "במאמר, שפרסמתי אתמול על המחסור הקריטי במספרי IPv4, אחד הקוראים בשם אבי קינן (ייתכן וזה שם בדוי, לא מכיר את השם) טיקבק את הקטע הבא באתר:
"לאיגוד האינטרנט הישראלי יש4 CLASS B  פנויים לשימוש, שהם יכולים להקצות מחר לכל ספק/חברה/אדם בישראל (לשימוש החברה) או ל-BGP, אבל איגוד האינטרנט כבשלו, לא מוכן להקצות את האייפים לציבור (שלשם כך הם ניתנו). הוא כן מוכן להקצות אותם 'למטרה חברתית', אבל הוועד לא הגדיר מה זו "מטרה חברתית" ובינתיים האייפים יושבים ומעלים אבק כאשר עוד כמה שנים הם כבר לא יהיו רלוונטיים יותר".

דהיינו: חלק מהמחסור של מספרי IP בישראל מקורו בכך, שאיגוד האינטרנט הישראלי מחזיק (מזה שנים) מלאי עצום של מספרים ללא כל שימוש (ב-Class B יש 65,534 מספרים בכל רשת, כך שבידי האיגוד יש 262,136 מספרי IPv4 פנויים).
מה התייחסותכם למידע הזה?"

תגובה לא קיבלנו. לא שלא ניסינו. ככל שתתקבל, נעדכן בהתאם.

כך, איגוד האינטרנט הישראל ממשיך בהתנהלות במחשכים (בצורה זו, ללא כל הליך מכרזי, נבחר לאחרונה מנכ"ל חדש). בכאוס הרגולטורי הקיים בתחום התקשורת בישראל, אין מי שיפקח על התנהלות האיגוד (שלאחרונה מספר חבריו צנח למספר המדהים של 241 חברים), ותחום הדומיינים הפך להפקר, כשהמקורבים לצלחת לא משלמים מזה שנים על הדומיינים שברשותם. והחשיפה האחרונה כאן, מצביעה, שגם תחום ניהול מספרי IP בישראל הוא שטח הפקר. פשוט "מערב פרוע". אין מי שדואג לאינטרסים של הציבור בישראל בתחום התקשורת. 

עדכון 30.9.15, 17:00: התקבלה תגובתו של ייורם הכהןורם הכהן, (בתמונה משמאל), מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: "בהמשך לפנייתך בנושא שבנדון, להלן תגובתי: 

המחסור בכתובות IPV4 בישראל הינו תוצאה של השיהוי במעבר לשימוש בפרוטוקול IPV6 בישראל.

איגוד האינטרנט הישראלי תומך ומקדם מעבר של גופי תשתית האינטרנט במדינת ישראל לפרוטוקול, וביצע מספר מהלכים לקידום הנושא (ראה:http://www.isoc.org.il/papers/Position_paper_IPV6.html וכן http://www.isoc.org.il/techinfo/ipv6.html וכן דיון בוועדת מדע וטכנולוגיה בכנסת בשנת 2011 על בסיס נייר העמדה בנושא https://oknesset.org/committee/meeting/4179/).

עניין זה הוא באחריות משרד התקשורת כרגולטור ומשרדי ראש הממשלה והאוצר כקובעי המדיניות הפנים-ממשלתית, ולצערנו באותו דיון לא קיבל משרד התקשורת את עמדת האיגוד באשר לחשיבות הנושא.
 
ברשות האיגוד כמות מסויימת של כתובת IPV4, קטנה באופן משמעותי מזו שמצויינת על ידך מפי אותו מגיב אנונימי בפנייתך. האיגוד רואה עצמו מחזיק אותן כנאמן של הציבור הישראלי. מדיניות השימוש בכתובות אלה נבחנה לפני מספר חודשים על ידי ועדת ההיגוי לתשתיות של האיגוד, והוחלט כי מרחב הכתובות הנ"ל ישמש למטרות ציבוריות (ולא 'חברתיות' כפי שכתב המגיב) בהתאם למטרות איגוד האינטרנט הישראלי כעמותה הפועלת לקידום האינטרנט בישראל.

גיבוש תהליך ההקצאה והקריטריונים לה נמצא בשלבי הסיום שלהם. ראוי לציין כי גורמים המעוניינים לרכוש כתובות IPV4 לפעילות עסקית, לרבות מכירה מחדש שלהן, יכולים לרכוש כתובות אלה בשוק החופשי העולמי".

 



 
 
Bookmark and Share