Telecom News - עוד ועדה לשידורי הטלוויזיה על האינטרנט. כך הטיפול בבעיות נדחה ל-2016

עוד ועדה לשידורי הטלוויזיה על האינטרנט. כך הטיפול בבעיות נדחה ל-2016

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> עוד ועדה לשידורי הטלוויזיה על האינטרנט. כך הטיפול בבעיות נדחה ל-2016
עוד ועדה לשידורי הטלוויזיה על האינטרנט. כך הטיפול והסדרת הבעיה נדחה ל-2016
מאת: מערכת Telecom News, 7.10.15, 13:00שלמה פילבר
 
ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו מינה את חברי "הוועדה המייעצת לעניין הסדרת הרגולציה בשוק השידורים". בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר (בתמונה). עדכון בסוף הכתבה.
 
ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו החליט למנות את חברי "הוועדה המייעצת לענין הסדרת הרגולציה על שוק השידורים" מקרב פקידי הממשלה בלבד. על חברי הוועדה הוטל לגבש המלצות בנוגע להסדרת הרגולציה, כולל גיבוש תיקוני החקיקה. כך לשון ההודעה.
 
רקע: מינוי הוועדה הזו מצביע (אולי), שראש הממשלה בנימין נתניהו קרא כאן את הכתבה מלפני פחות מחודש: "דו"ח ועדת שכטר הוגש לראש הממשלה. מקומו הראוי: באותו מדף של דו"ח לוקר". ואכן, רוה"מ שם את המסמך ההזוי של ועדת שכטר באותו מדף, שבו נגנז דו"ח לוקר (או שהמסמך של ועדת שכטר נגרס במהירות במגרסה של שמילה). ועדת שכטר הייתה הוועדה החמישית בעשורים האחרונים, שעסקה בנושא שירותי הטלוויזיה על האינטרנט. כעת מוקמת ועדה שישית, בדיוק באותו נושא, "ועדת פילבר" נכנה אותה מהיום.
 
לדברי משרד התקשורת, בשוק התקשורת חלו תמורות בשנים האחרונות ובכללם: שינויים באופן אספקת וצריכת שירותי תוכן, מעבר לצריכה באמצעות האינטרנט, הסטת תקציבי פרסום לאינטרנט, כניסת שחקנים חדשים לשוק התוכן ואספקת תוכן יחד עם שירותי תקשורת אחרים.
 
על פי מבנה הרגולציה הקיים, משמשים רגולטורים שונים לשוק התקשורת ולשוק הטלקום. אולם, בתקופה האחרונה, השווקים הללו הולכים ומתלכדים ומתקיימים יחסי גומלין הדוקים ביניהם.
 
חברי הוועדה הם:
שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת – יו"ר,  אווה מדז'יבוז'  - יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו,  יפעת בן חי שגב – יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין במשרד התקשורת, שירה גרינברג  - סגנית ממונה אגף תקציבים משרד האוצר, עו"ד דנה נויפלד – יועצת משפטית משרד התקשורת, הרן לבאות  - סמנכ"ל בכיר כלכלה במשרד התקשורת, יאיר חקק – ראש אגף תכנון מדיניות במשרד התקשורת, עו"ד אלידור בליטנר –  ייעוץ וחקיקה משרד המשפטים, אבינועם רוזנבאום – יועץ מנכ"ל משרד התקשורת.
  
בין היתר התבקשה הוועדה לגבש המלצות לגבי:
  • הסדרים, שיעודדו כניסה של שחקנים חדשים לשוק ועידוד התחרות בשוק התוכן והחדשות.
  • האופן בו ראוי להחיל רגולציה על גורמי תוכן חדשים הפועלים בשוק.
  • האופן הראוי להגן על עידוד יצירה מקורית ישראלית איכותית.
  • משמעויות גידול בשירותי תוכן על גבי פס רחב ובמידת הצורך הסדרי פיקוח ואכיפה הנדרשים.
 ההמלצות תגובשנה על לסוף שנת 2015. כך על פי החלטת ראש הממשלה.
 
או בעברית הכי פשוטה: הדיון בנושא הטלוויזיה על האינטרנט (OTT) נדחה ל-2016. מהלכי החקיקה בעקבות כל המלצה שלא תהיה יימשכו (ככל הנראה, בגלל התסבוכת הקיימת), עד 2017. עד אז, הכאוס יימשך (והטיפול בעבריינים יידחה גם הוא. דהיינו: לא יהיה טיפול בעבריינים...אלא אם זו הוט, שלה אפשר לתקוע קנסות בלי כל בעיה... רק כדי להוכיח שקשרי משפחה לא יכולים לעזור, בקדנציה הזו).

עדכון 22.10.15: משרד התקשורת הוציא ופרסם הודעה על התכנסות "ועדת פילבר" לעניין רגולציית ה-OTT ובין היתר נאמר: "בתום גיבוש מסקנות הביניים, הגופים הרלבנטיים בשוק השידורים והתוכן אשר עשויים להיות מושפעים מהחלטות הוועדה, יופיעו בפני מליאת הוועדה וישמיעו את התייחסותם. יש לציין, כי הוועדה צפויה לסיים את עבודתה עד סוף שנת 2015."



 
 
Bookmark and Share