Telecom News - שירותי סלולר לעסקים קטנים ובינוניים מסלקט תקשורת. למי זה מתאים?

שירותי סלולר לעסקים קטנים ובינוניים מסלקט תקשורת. למי זה מתאים?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> שירותי סלולר לעסקים קטנים ובינוניים מסלקט תקשורת. למי זה מתאים?
שירותי סלולר לעסקים קטנים ובינוניים מסלקט תקשורת. למי זה מתאים?
 מאת: מיכאל פנחס, 10.10.15, 18:35מיכאל פנחס

ההתקדמות של התחרות בשוק הסלולר יצרה מגוון רחב של תוכניות המותאמות לעסקים ברמת ה-SMB דוגמת החבילות של חברת סלקט תקשורת. האם זה הפתרון המומלץ לעסקים?
 
מבין חברות ה-MVNO, רק חברת סלקט תקשורת (Cellact Communication) מציעה שירותים ניידים למגזר העסקי (ברמת ה-SMB).  
 
סלקט תקשורת, כמפעיל MVNO (מפעיל וירטואלי) "רוכבת" על הרשת של פלאפון ומציעה 3 חבילות סלולר לעסקים: ברונזה (299 ₪ לחודש ל-2 קווים), כסף (790 ₪ ל-5 קווים) וזהב (2,150 ₪ ל-10 קווים) לקמעונאים.
 
מדובר בחבילות ייחודיות בשוק התקשורת המקומי, שמיועדות לעסקים מתחום הקמעונאות, שמנהלים פעילות שיווקית ענפה אל מול לקוחותיהם. החבילות החדשות מספקת חיסכון לאותם עסקים, שמוציאים לעיתים מאות ואלפי ש"ח בחודש בתקציבים נפרדים, הן עבור שיווק ללקוחותיהם והן עבור הוצאות הסלולר השוטפות של העסק.
 
בניגוד לחבילות סלולר של לקוחות פרטיים או עסקיים קטנים רגילים, היקף המסרונים (SMS) בחבילות המוצעות בסלקט הוא עצום (5,000 מסרונים בחודש בחבילת הברונזה, 10,000 מסרונים בחבילת הכסף ו-50,000 מסרונים בחבילת הזהב). כ"כ, מדובר בכמות זהה של מיילים, שנשלחים מהמערכת. כמויות כאלו בלתי אפשריות למימוש בחבילות סלולריות רגילות (פרטיות או עסקיות). 
 
החבילות של סלקט מותאמות לגודל העסק והיקף הפעילות השיווקית, שהעסק מנהל. חבילת ברונזה מותאמת לעצמאים (כדוגמת טכנאים, יועצים, ספרים, רופאי שיניים וכיו"ב), המנהלים את מועדון הלקוחות שלהם, כולל את שליחת ההודעות השיווקיות והתפעוליות בעצמם. חבילת הכסף מיועדת לקמעונאים בעלי חנות אחת (כדוגמת גלריות, חנויות מעצבים) ואילו חבילת הזהב מיועדת לעסקים בעלי 3 סניפים או יותר (כדוגמת רשתות ביגוד ואופנה). כל החבילות כוללות בניית תבנית מייל / דף נחיתה סלולרי לאיסוף נתונים ושירות אישי להפקת קמפיינים וגלישה סלולרית של 3 ג'יגה.
 
כרגע, מומלץ לבחון בזהירות את החבילות של סלקט, כיוון שאינן מספיק אטרקטיביות, אלא לפלח מאוד ספציפי של לקוחות במגזר העסקי. כ"כ, לסלקט אין עדיין שירות סלולרי ב-LTE.
 
השלב הבא בשירותי סלקט, שנמצא כעת בשלב נסייני מתקדם ויושק בקרוב, הוא תכנת ניהול המכירות בסלולר + SIM) תכנה), שמפתחת סלקט תקשורת עבור לקוחותיה העסקיים. מדובר בשיחות, שמבצעים עובדי המכירות של הארגון בטלפונים הסלולריים, שתוקלטנה ותישמרנה כחלק אינטגרלי מתכנת ה-CRM. התכנה תסייע במניעת אובדן לידים ולקוחות ותקטלג את השיחות הנכנסות והיוצאות לפי לקוחות קיימים או פוטנציאלים.
 
המסלול ללקוח בודד (פרטי או עסקי) בסלקט הוא 99 ₪ לחודש בשיחות ומסרונים ללא הגבלה (למעשה ההגבלה היא ל-3,000 דקות בחודש ו-5,000 מסרונים), עם 3 ג'יגה גלישה. עלות הסים ושליחתו ללקוח: 45 ₪. במחירים הסלולריים של היום, זו חבילה ממש לא אטרקטיבית.
 
שורה תחתונה: עולם שירותי הסלולר לעסקים נע במהירות קדימה והכוח מצוי כיום בידי הלקוחות, בגלל התחרות החריפה הקיימת בשוק.
 
לכן, לפני שבוחרים להתנתק מספק הסלולר ולעבור לתוכניות של סלקט תקשורת, מאוד מומלץ לבצע ניתוח של צרכי העסקהשימוש של העסק בקמפיינים פרסומיים המבוססים על שליחת מסרונים ודוא"ל בכמויות, מה העלויות של קמפיינים אלה, והאם יש הצדקה כלכלית לעבור לחבילות של סלקט סלולר, או לקחת חבילות סלולר כלקוחות פרטיים או עסקיים קטנים אצל הספקים המתחרים.
 
בנוסף, יש לנתח את כלל צורכי התקשורת הסלולרית של העסק ושל מחזיקי מכשירי הסלולר בעסק. למשל: הצורך בחיוג לחו"ל ובחיוג מחו"ל, הצורך בגלישה בחו"ל, הצורך בשירותי טלוויזיה, הצורך בשילוב תקשורת קווית, הצורך בשירותי אינטרנט קווי, הצורך בשירותי סלולר ניידים נוספים ועוד. רק אחרי ניתוח כלל הצרכים של העסק, ניתן לבנות טבלת השוואה של הכדאיות בבחירה בשירותי סלקט תקשורת, מול מתחרותיה.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוקטובר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


שירות משלוח דוא"ל



 
 
Bookmark and Share