Telecom News - הבהלה לדאטה-סנטר: למה רכשה מלנוקס הישראלית דווקא עתה את איזיצ'יפ?

הבהלה לדאטה-סנטר: למה רכשה מלנוקס הישראלית דווקא עתה את איזיצ'יפ?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> הבהלה לדאטה-סנטר: למה רכשה מלנוקס הישראלית דווקא עתה את איזיצ'יפ?
הבהלה לדאטה-סנטר: למה רכשה מלנוקס הישראלית דווקא עתה את איזיצ'יפ?
מאת: מערכת Telecom News, 8.10.15, 11:30הסכם רכישה
 
רבות דובר בתקשורת על מתי ואיך נסגרה העסקה ומה הסיכון למלנוקס בעקבות הרכישה. אולם, מעניין באותה המידה הוא למה התבצעה הרכישה או למה התבצעה עכשיו?
 
בסוף ספטמבר 2015 הודיעה מלנוקס על רכישת איזיצ'יפ ב-811 מיליון דולרים. בכך מתמזגות 2 חברות ישראליות בתחום שבבי הסיליקון.
 
רבות דובר בתקשורת על מתי ואיך נסגרה העסקה ומה הסיכון למלנוקס בעקבות הרכישה (יש הגורסים, שסכום העסקה גדול מדי עבור מלנוקס, בשלב זה של חייה). אולם, מעניין באותה המידה הוא למה התבצעה הרכישה, או למה עכשיו?
 
מלנוקס מובילה עולמית בטכנולוגיית האינפיניבנד המשמשת לחיבור בין שרתים במהירויות גבוהות בעולמות כמו HPC (מחשוב ברמה גבוהה), דאטה-סנטר וענן. אך לתחום זה יש "תקרת זכוכית" מסוימת.

בנוסף, אינטל מציגה עכשיו לשוק טכנולוגיה מתחרה בשם OMNI PATH (אותה היא פיתחה מרכישת חטיבה של ,QLOGIC שעסקה באינפיניבנד והיתה אולי המתחרה היחידה של מלנוקס בשוק זה). בדומה למלנוקס, מציעה אינטל פתרונות חיבוריות מלאים לטכנולוגיה זו, שכוללים נתבים וכבלים.
 
אינטל מהווה בכך איום אמיתי על הדומיננטיות של מלנוקס בתחום זה, שכן אינטל שוזרת מוצרים אלה יחד עם המעבדים שלה ומציעה לקהל הלקוחות שלה עסקאות חבילה מפתות.
 
יש לציין, שהמוצר הוא דור ראשון מסוגו ולכן אין לצפות, שיהיו לו את כל התכונות ויכולות של המוצרים הבוגרים יותר של מלנוקס אבל למהירות של G 100 כנראה תגענה שתיהן.
 
מלנוקס מציעה מוצרי Ethernet אבל אלה נחלו הצלחה חלקית בלבד ולא נגסו משמעותית בפלח השוק של אינטל.
 
אז למה איזיצ'יפ?
לאיזיצ'יפ כמה קווי מוצרים מתקדמים מאוד, שלא מתחרים עם מלנוקס ישירות כגון: קו מוצרים של שבבי נתבי תקשורת הניתנים לתכנות ברמות שונות, שנמכרים לספקי נתבים מובילים בשווקים שהוזכרו. בנוסף, יש קו של מעבדים, שמבוססים על מיני מעבדים, אותו רכשה איזיצ'יפ (כחלק מרכישת TILERA האמריקאית). אלה מאפשרים למלנוקס להתרחב לשווקים חדשים ולהציע נתבים הניתנים לתכנות במהיריות גבוהות ופתרונות מלאים הכוללים מעבדים.
 
בעולם שבו יצרני הנתבים החכמים שואפים לספק דאטה סנטר בעצמם (דוגמת: Cisco, Juniper ו-AVAYA) יכולה מלנוקס לתקוף את שוק הדאטה סנטר מכיוון נוסף, שבו אינטל חלשה מאוד (נתבים חכמים של SDN ו-TOR) וגם לאפשר חלופה מסוימת לשליטה של אינטל על שוק המעבדים.
 
כמובן שיש בסיפור שלנו עוד דמויות כגון ,Broadcom שנרכשה ע"י AVAGO ולה יש גם מוצרים לנתבים וגם מעבדים מסוג דומה.
 
לכן, עולה שוב השאלה: האם מלנוקס בראשותו של אייל וולדמן תגרום ל-AVAGO להציע הצעה? האם היא תימחץ בין Broadcom ואינטל? או אולי תמשיך להיות כח מוביל בתעשיית ההייטק הישראלית?
 
נאחל למלנוקס בהצלחה.

תעשיית השבבים
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share