Telecom News - פלטפורמת הטלוויזיה העתידית של אריקסון - טלוויזיה המתנהגת כמו אינטרנט

פלטפורמת הטלוויזיה העתידית של אריקסון - טלוויזיה המתנהגת כמו אינטרנט

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> פלטפורמת הטלוויזיה העתידית של אריקסון - טלוויזיה המתנהגת כמו אינטרנט
פלטפורמת הטלוויזיה העתידית של אריקסון - טלוויזיה המתנהגת כמו אינטרנט
מאת: משה בלאיש, 13.10.15, 10:30משה בלאיש

בלחיצת כפתור כל מכשירי הקצה הרלוונטיים לשירות הטלוויזיה מקבלים חוויית צפייה שונה, שמוטמעת בממיר הביתי, ב-iPad המשפחתי ובמכשיר הנייד של כל אחד מבני המשפחה הקשורים לשירות, באותה צורה.
 
אריקסון הציגה לאחרונה את תפיסת פלטפורמת הטלוויזיה העתידית שלה. עפ"י תפיסה זו, ספקי הטלוויזיה יעברו  לארכיטקטורה, שבה מכשירי הקצה מתנהגים בצורה הדומה יותר לעולם האינטרנט, שבו האפליקציה המקומית על מכשיר הקצה מקבלת את חוויית הלקוח משרתים מרכזיים ולא מתוכנה הנמצאת על יחידת הקצה.

תפיסה זו הפוכה למה שאנו מכירים אצל רוב מפעילי שירותי הטלוויזיה המסורתיים, שבה החוכמה נמצאת על הממיר עצמו. בימים עברו, תוכנה מורכבת על הממיר עצמו הייתה הדרך היחידה להגיע ליציבות.  אולם, היום כשטכנולוגיות האינטרנט התפתחו משמעותית, הארכיטקטורה ההפוכה נהפכת ליותר ויותר רלוונטית.

אריקסון בונה תשתית מבוססת ענן  פרטי או ציבורי בהתאם לדרישות הלקוחות, שבו רכיבי התוכנה הרלוונטיים נטענים ללקוחות בהתאם לאופי השירות הנדרש. רכיבי התוכנה הרלוונטיים הם מודולים, שמשמעותם חוויית צפייה שונה ומודולרית ללקוחות השונים.

כך לדוגמא, מפעיל שירות הטלוויזיה, בכפוף לציוד הקצה הנמצא בבית הלקוח, יחליט האם ליישם פונקציונליות של חיפוש קולי בתוך קטלוג התוכן או לא. לקוחות, שהתקינו אפליקציה על הנייד, שבאמצעותה ניתן לשמוע את מילות החיפוש של הלקוח, ייהנו ממשק גרפי המאפשר זאת, בעוד שאר הלקוחות ייהנו ממשק חיפוש תוכן רגיל. החברה מאפשרת לספק שירותי הטלוויזיה לבדוק את הפונקציונליות החדשה בסביבת המעבדה, ואז בלחיצת כפתור התוכנה נטענת לשרתים המשרתים את הממירים, הטאבלטים והסמארטפונים של הלקוחות הרשומים לשירות. תוך שעות בודדות מיושמת הפונקציונליות על גבי מכשירי הקצה של הלקוחות.
תמונת מסך אריקסון
 
אריקסון פיתחה פלטפורמה המתבססת על ארכיטקטורה המתאימה לפיתוח Agile. התכנון הוא, שכל כמה שבועות תשחרר אריקסון עדכונים לתוכנה, שמשפרים ומשנים את הפונקציונליות של המוצר, ומפעיל הטלוויזיה יחליט האם הוא רוצה ליישם את השינוי למכשירי הקצה של הלקוחות שלו או שלא. השיפורים והשדרוגים יכילו שינויים אותם הציעו מפעילי טלוויזיה שונים או שהוחלט עליהם במעבדות הפיתוח של החברה.

הפלטפורמה מושתת על מגוון יישומים המגיעים מעולם ה-Big Data. מפעיל השירות מקבל מגוון גדול מאוד של פרמטרים על הרגלי השימוש של הצרכן, המידע שהוא מחפש, הדרך בה הוא צורך את התוכן ועוד. אריקסון מספקת כלים מגוונים להבין מהם השירותים המבוקשים יותר ומהם התכנים הפחות מוצלחים, במה לקוחות מתקשים ומה הפריטים היוצרים שימוש מעל הממוצע. ניתוחי ה- Big Data מאפשרים ליצור ממשק הבונה את התוכן המוצע בהתאם לבחירות הקודמות של הלקוח או לבחירות, שלקוחות כמוהו בצעו בעבר.

בצילום המסך הבא אנו רואים דוגמא לממשק משתמש, שמשלב את התובנות הנגזרות מתוך ניתוחי ה-Big Data, כל התכנים המוצעים בתמונה למטה מייצגים טכניים העולים בקנה אחד עם התנהגויות קודמות של המשתמש בפלטפורמה.
תמונת מסך אריקסון

במציאות, שבה מכשיר הקצה הופך ל-Browser, היכולת של ספק הטלוויזיה לשנות את חווית הצפייה תוך ימים בודדים הרבה יותר גדולה. החברה מפתחת ממשק המיועד לספק שירות הטלוויזיה, שמאפשר לו לעצב את פורטל הטלוויזיה בדיוק באותם כלים המעצבים היום אתרי אינטרנט. בלחיצת כפתור כל מכשירי הקצה הרלוונטיים לשירות הטלוויזיה מקבלים חוויית צפייה שונה, חוויה המוטמעת בממיר הביתי, ב-iPad המשפחתי ובמכשיר הנייד של כל אחד מבני המשפחה הקשורים לשירות, באותה צורה.

כלים מתקדמים לחיפוש תוכן בו רוצים המשתמשים השונים לצפות או שילוב תוכן מהאינטרנט יחד עם התוכן הקונבנציונלי אותו מגיש ספק שירות הטלוויזיה, יוצרים חוויית צפייה משופרת וניתנים ליישום הרבה יותר בקלות.

מאת: משה בלאיש, אוקטובר 2015,
מנהל תחום מוצרי הטלוויזיה באריקסון ישראל


אריקסון
 
 
 



 
 
Bookmark and Share