Telecom News - פורסמה עצומה של ספקי שירותי הפרימיום כנגד שר התקשורת ביבי נתניהו

פורסמה עצומה של ספקי שירותי הפרימיום כנגד שר התקשורת ביבי נתניהו

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> פורסמה עצומה של ספקי שירותי הפרימיום כנגד שר התקשורת ביבי נתניהו
זאת, תחת הכותרת: "שירותי פרימיום בתעריף של 'עוזרת בית'". לטענת יוזמי העצומה, מדובר בפגיעה אנושה בפרנסה של מאות אנשים וברצון של עשרות אלפי איש לחודש לקבל מענה מיידי באמצעות הסמארטפונים על בעיות מיידיות מתוך אמונה מלאה, שזה עוזר להם. חשיפת תרגילים חדשים לעקיפת הנחיות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בעניין שירותי הפרימיום. 
מ
את: אבי וייס, 17.10.15, 18:43ביבי נתניהו

חשיפה בלעדית: הדרמה סביב הכאוס, שהחל בסוף שבוע שעבר בתחום שירותי הפרימיום, תוך "צפצוף ארוך" של רוב חברות התקשורת על מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר וכן האשמתו בביזיון בית המשפט העליון (ע"י דוד בנינו), פרשה, שטרם הסתיימה ושנחשוף פרטים נוספים ממנה בכתבה נפרדת, הובילה למהלכים מפתיעים, שאנו חושפים כאן.

המהלך הראשון הוא עצומה, שהוכנה ע"י המתפרנסים (והמתפרנסות) ממתן שירותי המידע במספרי הפרימיום. העצומה עליה חתומים עשרות ספקי שירותי מידע מופנית לשר התקשורת (וגם ראש הממשלה) בנימין נתניהו (בתמונה) מצויה להורדה כאן. העצומה, שנחתמה תחת הכותרת: 
שירותי פרמיום בתעריף של "עוזרת בית" טוענת כך [ציטוט]:

"אנו הרשומים מטה מהווים גרעין קטן ממאות יועצים ואלפי לקוחות, אם לא יותר, אשר משתמשים בשירותי יעוץ טלפוני. חלקנו דרך חברות, וחלקנו בעיקר דרך חברת פייקול אשר מספקת שירותי סליקה דרך חשבון הטלפון.

במכתב ללקוחותיה כתבה פייקול את הדברים הבאים בין היתר:
החל ממועד כניסת הרגולציה, PayCall תספק גם קווים בקידומות 1901/1902 
• קווי 1901 מאפשרים לגבות עד 50 ש"ח לשיחה כולה. 
• קווי 1902 מאפשרים לגבות עד 100 ש"ח לשיחה כולה.
קידומות אלו יהיו חסומות בברירת מחדל ע"פ הנחיות משרד התקשורת.

נדהמנו לקרוא שמשרד התקשורת רוצה שנספק שירותי יעוץ בתעריפים אלה. אמנם זה ללא מגבלת זמן, אבל תסכימו עמנו שאם נרצה לפתח שיחת יעוץ "נורמלית", הרי שתבינו שמדובר על תעריפים של "עוזרת בית".

מעיון ברשת לגבי אנשים הנותנים יעוץ או טיפול באמצעות הטלפון, מסתבר שבעלי מקצועות כמו פסיכולוגיה, אימון אישי, יעוץ לכלכלת הבית, יעוץ למסים ועוד, בהחלט גובים סכומים שהנם בין 500 ל-1200 ש' לשעת יעוץ, כלומר תעריף של 10 ש' לדקה ומעלה אינו נדיר.

מתוך עיון במסמכי משרד התיקשורת, מסתבר שבתחילה קבעתם גבול של 200 ש' ואחר כך הורדתם ל-100 ש' ול-50 ש', ולא ברור מדוע.

על סמך מה החלטתם שיש על המינוי להתקשר בשנית כדי להימנע ממצב בו ישלם על "צריכה בלתי מבוקרת"? האם משום שמרבית המשתמשים בקווים אלה נותנים שירותי יעוץ מיסטיים, מצאתם לנכון לטעון טענה זו, שאינה אלא נובעת מתוך בורות, אפליה "וציד מכשפות"?.

מעניין אם הייתם מעיזים לעשות זאת, אם הייתם יודעים שמדובר בעורכי דין, יועצי מס, פסיכולוגים וכיו"ב?

אלא מה, אולי משום מה "דמנו מותר", והחלטתם שאין כל צורך בשירותים שלנו, והם אינם אלא בגדר התמכרות ולכן צריך אולי לגרום ללקוח להתייאש ואולי לא להתקשר בשנית.

לנוכח התעריפים אותם גובים יועצים מקצועיים שונים, הרי תעריף של 10 ש' לדקה, הוא לחלוטין מקובל, וכאשר הלקוח מיודע ומסכים לכך, תתקבל שיחה של בערך 10 דקות בלבד, אשר בכל עת תתנתק! מה ההגיון שבכך? אלא אם כן מתוך אולי בוז לעיסוקנו, אתם סבורים שאנו צריכים לעבוד בתעריפים של "עוזרת בית"?

אז או שאינכם מודעים להיקף התופעה, ולכן גם אינכם מודעים להיקף הפגיעה בציבור בהטילכם מגבלות אלה, או שנהפוך הוא, הנכם פועלים מתוך "ציד מכשפות", אפליה ודעה מוקדמת, דבר שלא הייתם עושים אם היה מדובר בפסיכולוגים, עורכי דין, יועצים כלכליים וכו'.

משום מה החלטתם להתערב באופן ברוטלי בצרכי הציבור, ולהטיל מגבלות שאינם אלא פגיעה אנושה בפרנסה של מאות אנשים, וברצון של עשרות אלפי איש לחודש לקבל מענה מיידי על בעיות מיידיות, מתוך אמונה מלאה שזה עוזר להם, מבלי שהם יהיו בסכנת "צריכה בלתי מבוקרת"!!!

לכן אנו סבורים, שתעריפים אלה של 50 ו-100 ש' לשיחה אין בהם שום הגיון, ולדעתנו לא יעשה בהם שום שימוש, והם אינם אלא בגדר לעג לעיסוקינו, דבר שלא יעלה על הדעת במדינה דמוקרטית!!!

זה כמו שתתירו למכור 2 סיגריות בלבד בחפיסה, או כוסית וודקה לשבוע!!!

גם קביעת שירותים אלה שלא כברירת מחדל הינה מקוממת!

שיחה של בין 10 ל-20 דקות שמחירה עד 200 ש', שהינה פתוחה ונגישה, הינה דבר מאוד טבעי ומקובל, ולחלוטין אינה מהווה עילה לטענה שמדובר "בצריכה בלתי מבוקרת", וזאת בהנחה שאין אתם יוצאים מנקודת מבט של אפליה וציד מכשפות כנגד התחום הרוחני המיסטי".

פניתי למשרד התקשורת לבקש תגובה לעצומה, ולא קיבלתי מענה. לא שלא ניסיתי. די ברור למה.

יוזמת העצומה, גילה בויום מחיפה, מדווחת שטרם קיבלה מענה מכל המכותבים הרבים שפנתה אליהם בעצומה, במשרד התקשורת. 

חשיפת תרגילי עקיפה של הרפורמה:
בכתבה הראשונה על חשיפת הכאוס בתחום מספרי הפרימיום חשפתי שני תרגילי עקיפה, שכבר פועלים:

א. חיוג למספרי 072 ו-050. מדובר בשיטה קצת מתוחכמת (המתקשר למספרים הללו מקבל SMS שמעביר אותו לחייג למספר השירות), מה שמעביר בסופו של תהליך את המחייג לחיוג לאיי קיריבטי שבאוקינוס השקט בקידומת 686 (דרך אגב, ביקרתי בקיריבטי, מקום פשוט מדהים והפולינזים מסבירי פנים. לא ראיתי שם מוקד שירות שמדבר בעברית....). זאת, רק דרך חברת המב"ל 012. יש כאן יכולות מגוונות, כולל רכישת חבילות דקות, רכישת כרטיסי חיוג, תשלום און-ליין, תשלום במגוון כרטיסי אשראי, תשלום דרך חשבון הטלפון ועוד. 

שתי דוגמאות לשיטה הזו: 1) אתר 901, עם מעל ל-100 נותני שירות, 2) האתר של מאיר בן מרום.

ב. תרגיל החיוג ל: 012-503-211-311-05 (זה המספר המפורסם בטלוויזיה), שזה מספר הנחזה להיות באל-סלוודור (מדינה במרכז אמריקה). 

כעת נחשוף תרגיל נוסף, שכבר פועל, בצורה הרבה יותר פיקחית: שימוש במספרי הסקס (קידומת 1919) לצרכי שירותי המידע. בחיוג למספרים הללו התעריף הוא עד 12.90 ש"ח לדקה. הבעיה היחידה היא, שהמספרים הללו חסומים כברירת מחדל ומי שמבקש לחייג לקידומת הזו צריך לבקש במפורש מספק התקשורת שלו לפתוח לו את הקידומת הזו. 

התוצאה: ספקי שירותי המידע ,שעברו ל-1919, אומרים ללקוחות לפנות ולפתוח את החסימה (אם הייתה להם כזו), וכך הם הפכו את שירות 1919 שהיה מיועד לשירותי סקס, לשירות פתוח למתן שירות טלפוני לכל נושא. דהיינו: לשירותי הפרימיום, שפעלו קודם בקידומות אחרות והיו אמורים לעבור ב-11.10.15 לקומת מספרי 1-900.

דוגמה למעבר כזה אפשר לראות באתר המיסטיקנים, שהחלו לספק שירותי מידע במספר 191-91-222-03 בעלות של 12.90 ש"ח לדקה ללא תקרה, עם כ-15 ספקי שירותי מידע (רובן, אגב, נשים), בתחומי מידע מגוונים.

כך, הקידומת 1919 שיועדה למטרה מאוד מוגדרת בחוק וברישיונות חברות התקשורת, פשוט מחוסלת. 

בקרוב מאוד נחשוף תרגילי עקיפה נוספים של הרגולציה החדשה למספרי הפרימיום, רגולציה, שיצאה לדרך בחתימת ידו שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת (בתמונה למטה). כך, לא רק ספקי התקשורת מצפצפים על שלמה פילבר, גם מאות ספקי שירותי המידע עושים כך ובגלוי. 
 
שלמה פילבר



 
 
Bookmark and Share