Telecom News - איך NetApp מתמודדת עם הענק שנולד בשוק (דל, EMC ו-VMware)?

איך NetApp מתמודדת עם הענק שנולד בשוק (דל, EMC ו-VMware)?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך NetApp מתמודדת עם הענק שנולד בשוק (דל, EMC ו-VMware)?
איךNetApp  מתמודדת עם הענק שנולד בשוק (דל, EMC ו-VMware)?
מאת: אבי וייס, 21.10.15, 08:00מנפרד בוכמן
 
חברת NetApp מזמן אינה חברת מערכי אחסון בחומרה. זו חברה המרוכזת בפתרונות תוכנה העונים לצרכים החדשים של טיפול במידע והגנה מלאה עליו, מידע שנוצר ע"י כל אחד: ממפתחים, יזמים וסטארטאפים קטנים ועד חברות הענק.
 
"אנו מאפשרים לכל ארגון לשמור על היכולות שלו ולשמור על המידע הארגוני שנוצר אצלו בלי לוותר על השימוש בענן של אמזון, או כל ספק עננים עולמי אחר", מתאר מנפרד בוכמן (Manfred Buchmann), סמנכ"ל, System Engineering, EMEA, חברת  NetApp. "אנו מכנים את הגישה החדשה הזו: Network Private Storage. כלומר: המידע המאוחסן נשמר פרטי גם כשהוא ברשת בכל ענן".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם מנפרד בוכמן (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שליטה במידע הנמצא בעננים אי שם ברחבי העולם שהיה עד היום בלי כל שליטה של בעלי המידע ואיך מתמודדים עם השינויים המהירים שיש בשוק העולמי.
 
שאלה: איך NetApp מתכוונת להתמודד עם האתגר של רכישת EMC ו-VMware ע"י דל?
מנפרד בוכמן: "יש לנו יחסים מאוד טובים עם פתרונות משותפים בעיקר עם VMware. הטכנולוגיה שלנו משולבת עם אינטגרציה מלאה לכל מערכות VMware ואנו משלבים חזון משותף ומאמינים בעתיד משותף.
 
כך, למרות שיש תחומים, שבהם אנו מתחרים, יש תחומים רבים, שבהם אנו משתפים פעולה באופן מאוד הדוק. זה מקובל היום בתעשייה שלנו.
 
נקודת המבט שלנו על הרצת אפליקציות בענן, בענן מקומי או בענן מרוחק, היא: איך מגינים על המידע. אנו סבורים, שלא חשוב היכן אתה מריץ את האפליקציה: בענן מקומי, מרוחק או היברידי, אתה חייב להגן מקומית על ה-Data.
 
לכן, פיתחנו את הפתרון הנקרא Data Fabric, שהוא פתרון המתאים ומוכן לענן ההיברידי ומסוגל להתחבר לכל ענן, כולל לאמזון, גוגל, מיקרוסופט ולכל ענן פרטי או מעורב.
 
השילוב של עננים מספקים רבים, שזה הכיוון, שהשוק הולך אליו, מביא לעסקים ולארגונים בסיס לקבלת שירות ענני, אבל לא מספק להם כל מידע איך המערכות בענן מטפלות ב-Data. למעשה, ה-Data יוצא לגמרי מהשליטה של הארגון.
 
אנו בונים שכבה המחזירה את השליטה במידע לארגונים. זאת, בלי לפגוע בגישה החופשית לכל ענן. לכן, אנו קוראים לזה Data Fabric. הגישה הזו מספקת יכולות רבות, שאין כיום בשוק.
 
קח לדוגמה סטארטאפים, שכמעט כולם בונים את הפיתוחים שלהם בענן ולכן גם ה-Data שלהם שוכן באותו ענן. אולם, ה-Data הזה יכול להיחשף להאקרים או לפורצים מכל סוג וניתן לגנוב את הפיתוחים הללו בקלות.
 
לא רק מידע של חברות גדולות נגנב. גם של חברות קטנות, שיש להן פיתוחים מעניינים. בגישה שלנו, ה-Data הוא פרטי. הוא נשאר פרטי למרות שהוא יכול להיות בענן ציבורי ולכן ניתן להריץ מעליו אפליקציות בענן ציבורי מכל סוג דוגמת אמזון".
 
ש.: למה הנושא של ההגנה דווקא על ה-Data כל כך חשוב לכם?
ת.: "באירופה, נושא ההגנה על המידע וההגנה על הפרטיות הוא נושא ראשון במעלה. אך לאחרונה, ה-EU קיבל החלטה הקובעת, שארגונים חייבים לשמור על המידע שלהם על המערכות שלהם לפי החוקים המקומיים בארץ בו נמצא המטה של הארגון. ארגונים אינם יכולים לקבל פטור מהחוקים המקומיים, אם הם שמים את המידע שלהם בענן הנמצא, למשל, בארה"ב.
 
רוב העננים הגדולים בעולם נמצאים בארה"ב או מחוץ לאירופה. כעת, על פי החקיקה החדשה, הארגונים צריכים לדעת איך להגן על המידע ולא יעזור להם שום תירוץ, כי הם כפופים לחוקים המקומיים.
 
זה משנה את כל מערכת קבלת ההחלטות בארגונים ובעסקים שמחוץ לארה"ב. אנו באים עם הפתרון לבעיה הזו.
 
לכן, הדבר החשוב ביותר למנהלים הוא: איך מפשטים את הניהול של בסיסי המידע המבוזר בעננים. כאן בא לידי ביטוי השת"פ שלנו עם VMware, כשאנו מספקים יכולות של אינטגרציה הדדית גם עם ה-Storage הווירטואלי של VMware".  
 
ש.: האם פתרונות האחסון הווירטואלי של VMware לא ידחקו אתכם מהשוק?
ת.: "אנו נמצאים בפתרונות ענן מזה שנים רבות. המטרה שלנו ברורה: להביא ערך ללקוחות. אם הלקוח מעוניין בפתרון משותף עם VMware, אז אנו הולכים ביחד. אם לא, זה נתון להחלטת הלקוח איזה פתרון מתאים לו.
 
זה דבר נורמלי שיש גם תחרות וגם שת"פ באותו פלח שוק. אני קורא לזה Coopetition. זה הכיוון של שווקי ה-IT בשנים הבאות.
 
הדבר החשוב ביותר הוא: איך אנחנו פותרים בעיות וצרכים של לקוחות. לכן, זה מה שיוביל להחלטות נכונות של הלקוחות. אני רואה, שהשוק שלנו רק גדל וזה מוכיח, שהלקוחות בוחרים בנו כי זה עונה לצרכים שלהם".
 
ש.: לאן NetApp מתפתחת?
ת.: "כפי שציינתי, ה-Data Fabric הוא כרגע הכיוון האסטרטגי החשוב ביותר שלנו. מעבר לבסיס הטכנולוגי הקיים אצלנו, מה שאנו שמים מעל לכל מערכת שלנו זו היכולת לצרוך מידע מכל מקום, מכל ענן ומכל מכשיר קצה.
 
כיום, הכל עובר לעננים. לכן, זה דורש שכבה המקשרת כל ספק שירותי ענן בכל מקום עם המידע הארגוני הנמצא אצלו. בנינו את היכולת לגשת באופן שקוף למידע הזה, לא חשוב היכן הוא נמצא.
 
כך, גם אפשר להעביר מידע בכמויות ממקום למקום. תנסה להעביר פטות של מידע בין עננים בכלים הקיימים בעננים ולא תצליח. העולם הולך לכיוון פתרונות ענן היברידי ומשמעו תנועה רבה של מידע בין עננים. לכן, לקוחות, שרוצים גמישות בטיפול ושינוע המידע שלהם, מגיעים אלינו. אנו מאפשרים להם גמישות מרבית בתשתיות המחשוב שלהם, גם בעננים".  
 
ש.: מה המסר שלך ללקוחות השוק הישראלי?
ת.: "ישראל היא מדינה עם הרבה יוזמה, עם הרבה מאוד סטארטאפים וחדשנות. לכן, יש לנו מרכז פיתוח בישראל המספק לנו פיתוח של כלים המתקדמים ביותר הקיימים בעולם.
 
המסר שלי ללקוחות הישראלים נוגע לשני תחומים:
 
א. ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, שמפתחים תוכנה ועיקר עיסוקם בפתרונות בעולם התוכנה, אנו מציעים פתרונות בגישת הקוד הפתוח, שיכולים לעבוד על כל ענן כולל זה של אמזון. זה מקצר את זמני הפיתוח, מייעל את השימוש בכלי הפיתוח ומאפשר לעבוד בענן בצורה מאובטחת ושקופה.
 
הלקוחות הישראליים רגישים מאוד למחיר. לכן, אנו מראים למפתחים את המחיר, שהם משלמים לפי המידע, שהם שמים בענן וכמה הם יכולים לחסוך בכלים שלנו. הכלים שלנו מורידים להם את הוצאות האחסון בענן, כי כל מפתח צריך לבצע גיבויים ולשמור גיבויים, לתחזק את בסיסי המידע ולהגן עליהם. אי אפשר להצליח בתחומים הללו עם כלים חינמיים. אנו יודעים לדחוס מידע ולשמור עליו במינימום נפח.
 
אני מאמין, שבמחיר הנכון ניתן למצוא פתרון לצרכים של כל לקוח. לכן, אנו מציעים לסטארטאפים כלים במחירים מאוד זולים, אבל שמביאים להם ערך. הם מקצרים את ההשקעות שלהם בפיתוח ממספר ימים לדקות, בכל מטלה.
 
הפתרונות של דחיסה, כיווץ מידע ושיטות גיבוי מהירות של DeDuplication, נעשים גם כשהמפתחים עובדים בענן. כך, הדחיסה מורידה את העלויות של שימוש בענן. גם היכולת להעביר מידע ממקום למקום במהירות היא צורך של סטארטאפים, שמקבל מענה מלא מאתנו.
 
ב. ללקוחות ארגוניים המחפשים יציבות, מערכות מידע יציבות, שלא נופלות ושאין להן 'זמני תחזוקה', אנו מציעים פתרונות בלי זמני תחזוקה. צריך לדעת, שיש מחיר להורדת מערכות IT לצרכי תחזוקה ושדרוגים. במערכות שלנו אין דבר כזה. הכל מובטח שיעבוד 24X7X365 בלי שום תחזוקה ובלי נפילות".
 
ש.: האם יש לכם תוכניות להשקיע בישראל או לרכוש סטארטאפים?
ת.: "התשובה לשאלה היא מחוץ לתחום הידע והאחריות שלי. אולם, אני עומד בקשר הדוק עם מרכז המו"פ שלנו בישראל. הפתרונות המתקדמים ביותר שלנו מפותחים בתל אביב.
 
לאור ההצלחה של מרכז הפיתוח שלנו בת"א, אנו מגייסים אנשים חדשים, בעיקר לתחום הפיתוחים בענן. אנו מחפשים אנשים מוכשרים בתחומים הללו.
 
המפתחים הישראלים הם החלק החשוב ביותר שלנו בפתרונות הענן ואני מאוד מרוצה מרמת האנשים המפתחים בישראל".
 
ש.: האם תמשיכו בגישה של מכירה דרך שותפים?
ת.: "בהחלט. אנו חברה הממוקדת בהבאת ערך לשוק דרך שותפים. אנו נותנים לשותפים את כל תשומת הלב כדי שיוכלו להצליח בעולם התחרותי, שבו אנו נמצאים. התמיכה בשותפים היא חלק מה-DNA שלנו ולכן אנו מצליחים בשוק".
 
ש.: מה החלום המקצועי שלך?
מנפרד בוכמן: "החלום שלי הוא, ש-NetApp תהיה בכל מקום כבסיס לניהול המידע העסקי והארגוני על כל ענן.
 
אני כבר 15 שנה ב-NetApp וליוויתי חברה, שהחלה את דרכה בחומרה בפלח שוק מאוד צר וכיום אנו נמצאים בכל מקום, בכל שוק ובכל תחום. אנו מרוכזים בשנים האחרונות בפתרונות תוכנה עם דגש לפתרונות, שנועדו להקל על הטיפול במידע לכל אחד על כל תשתית.
 
אנו כיום שואפים לתת פתרונות מתקדמים לכל השווקים, גם לשווקים וורטיקאליים. למשל: לשוק הרפואי. אנו מעוניינים לספק להם את המענה לצורך של טיפול בכמויות מידע עצומות של צילומים של חולים. זה יכול לשפר את עולם הרפואה ויכול להציל חיים. הטיפול בכמויות עצומות של מידע הוא אחד האתגרים, שאנו מתמודדים עמו בהצלחה ונרצה להתפתח בכיוון הזה".
 
הכל בענן



 
 
Bookmark and Share