Telecom News - נחשף שירות Hosted IPT במסגרת Business Cloud Services של בזק

נחשף שירות Hosted IPT במסגרת Business Cloud Services של בזק

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> נחשף שירות Hosted IPT במסגרת Business Cloud Services של בזק
נחשף שירות Hosted IPT במסגרת Business Cloud Services של בזק 
 מאת: מיכאל פנחס, 7.11.15, 17:02מיכאל פנחס
 
בזק החלה להפעיל שיווקית את סט שירותי הענן שלה בחוות שירותי ענן חדשה, וחשפה את אחד השירותים החדשים והמלהיבים ביותר - שירות Hosted IPT - שירות טלפוניה עסקית בענן. מהם החידושים ולמי זה מתאים?
 
חברת בזק, בלי הרבה רעש, החלה להפעיל ולשווק את שירותי הענן שלה בחוות שרתים וירטואליים הגדולה ביותר בישראל (כך לטענת בזק), חוות שרתים המחוברת לרשת הפרטית של בזק – IPVPN, חווה (למעשה זו חווה כפולה לצרכי גיבוי ושרידות), שנבנתה על בסיס מערכות הענן של IBM.
 
במרכז שירותי החווה החדשה נמצא אוסף עצום של שירותי תקשורת וירטואליים, שמאפשרים לחבר שרתים וירטואליים בענן אל כל מערכת פנימית הקיימת בכל ארגון, לרבות לענן פרטי אם יש בעסק. אחד השירותים, שהושק בשבוע החולף בפרסום וקידום שיווקי רועש, הוא שירות סייבר קצה לקצה בשם Bcyber.
 
ברשימת השירותים בחוות שירותי הענן נמצאים שירותים מוכרים דוגמת: גיבוי והתאוששות מאסון בענן, נתב שיחות עסקי, שירותי מספור, Bhome, Boffice, Bcam ועוד, וכאמור, גם שירותים חדשים דוגמת ה-Bcyber. אחד השירותים החדשים והמלהיבים ביותר הוא שירות Hosted IPT, שירות טלפוניה עסקית בענן על בסיס המערכת של אוויה (Avaya).
  
השירות החדש מסופק בתצורת "אירוח" במערכת שרידה המותקנת בחוות השרתים של בזק עסקים, באופן מגובה ושריד. השירות מספק מענה כולל תחת קורת גג אחד: שלוחות IP, תשתית טלפוניה, ציוד קצה, אפליקציות, תכונות קבוצתיות מתקדמות, תמיכה וניהול, מבית בזק עסקים.
 
הפתרון הזה מתאים לכל סדר גודל של עסק עד ל-360 שלוחות חוץ בו זמנית (אין הגבלה על כמות השלוחות הפנימיות וכמות הסניפים). הפתרון הזה מבטל את הצורך במרכזיות, גם בסניפים, וכולל עבודה מול גורם אחד בתמיכה, תפעול, חשבונות, תחזוקה, שדרוגים ועדכוני תוכנה שוטפים אוטומטיים וניהול עצמי בממשק מתקדם.
 
בין היכולות של שירותי הטלפוניה בענן: כל התכונות המתקדמות לשלוחה בעולם ה-IP ומגוון אפליקציות ויישומים ברמה כללית כגון: חדרי ועידה בווידאו \ קול, Call Center מלא, הקלטת שיחות, נתב קולי, שלוחה מרוחקת מהסמארטפון והתממשקות לכל מכשיר נייד וסלולרי, Mail2fax, התממשקות למערכות פנימיות בארגון ועוד.
 
השירות מתוחזק ומגובה בשרתים כפולים בשתי חוות נפרדות ומתבסס על רשת פרטית ומאובטחת: רשת ה-IPVPN של בזק (תצורת החיבור המומלצת לעסקים). בנוסף, ניתן לגבות את אתרי הקצה בצירי PRI לטובת המשכיות עסקית ותוספת שרידות ובכך לשמור על תכונות המרכזיה והשיחות הפנימיות, גם כשאין קישור לחוות השרתים.
 
ככל הנראה, הגברת התחרות בתחום שירותי הענן בישראל, לרבות שירותי טלפוניה בענן, מספקים מובילים דוגמת: בינת עסקים, Triple C, פרטנר, הוט, תדיראן טלקום ועוד, וגם מצד ספקי שירותי טלפוניה בענן קטנים דוגמת VoiceSpin, דחפו את בזק לצאת כעת עם שירותי הענן, אותם בנו במשך השנתיים האחרונות.
 
כניסת בזק לתחרות בתחום שירותי הענן היא בשורה חיובית לשוק התקשורת העסקית, שיוכל גם לחסוך בהוצאות (CAPEX ו-OPEX) וגם לשפר את רמת השירות והיקף השירותים ללקוחות הקצה.
 
שורה תחתונה: מומלץ, שבעלי ומנהלי ארגונים, יבחנו כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס ענן. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי.
 
מי שכבר מצוי בתחום השירותים הווירטואליים דוגמת ה-IP-Centrex, צריך לבצע תכנון מאוד קפדני של הגירה לענן. שכן, אין שום דרך קלה או מהירה להעביר מרכזיה וירטואלית (דוגמת IP-Centrex) לענן. אלו טכנולוגיות שונות לחלוטין. לכן, כדאי להתחיל עם חיבור סניפים מרוחקים או קבוצות עובדים חדשות לענן, מהלך שיהיה קל ומהר יותר ויאפשר התנסות טובה ומהירה בשירותי ענן. 

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, נובמבר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

 
מרכזיה
 


 
 



 
 
Bookmark and Share