Telecom News - למי מתאימים פתרונות דבר-שדר (PTT) של מובייל טורנדו כחלופה למירס?

למי מתאימים פתרונות דבר-שדר (PTT) של מובייל טורנדו כחלופה למירס?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> למי מתאימים פתרונות דבר-שדר (PTT) של מובייל טורנדו כחלופה למירס?
למי מתאימים פתרונות דבר-שדר (PTT) של מובייל טורנדו כחלופה תחרותית למירס?
 מאת: מיכאל פנחס, 21.11.15, 15:00מיכאל פנחס
 
מירס מצויה בשוק התקשורת הישראלי כבר שנים רבות. אולם, הצורך בשירותי PTT ניידים לא נעלם. מובייל טורנדו נכנסת למשבצת הזו עם פתרון חדש. מה החידוש והאם הוא מתאים לעסקים ולארגונים?
 
ארגונים ועסקים רבים בישראל השתמשו (וחלק משתמשים עד היום) בשירותי ה-PTT (ר"ת: Push To Talk) של חברת מירס (שנרכשה ע"י בעלי קבוצת הוט). שירותים אלה, שגם מכונים בשם "ווקי-טוקי", שירתו במשך שנים רבות אוכלוסייה של מעל ל-300 אלף לקוחות.
 
מירס (כיום בהוט-מובייל) נשענת עד היום על שירותים ישנים מאוד מסוג PTT במכשירים הישנים של מירס ברשת iDen. ללקוחות הללו עדיין אין כיום פתרון אחר של PTT ברשת הוט מובייל, פתרון, שנדרש לסוג הלקוחות הללו: בעיקר עסקים קטנים עד בינוניים, דוגמת חברות שמירה, מוניות, הסעות, תובלה, תפעול, אירועים, תנועות נוער, מתקנים גדולים, מסופים, מחסנים, שירותי חירום והצלה, נמלי תעופה וים, בתי חולים ומרפאות גדולות וכיו"ב.
 
חברת מובייל טורנדו מציעה ללקוחות הללו חלופה של שירותי PTT הפועלת על כל רשת סלולר בכל דור (כולל דור רביעי LTE) ועל רשתות WiFi מכל סוג. הפתרון הזה מאפשר ליצור קבוצות עבודה, שמדברות ביניהן בלחיצת כפתור, ללא צורך בחיוג, עם יכול איתור מהירה של כל עובד בכל מקום.
 
פתרון זה גם מאפשר התראות מידיות במצבי חירום ומצוקה ללא חיוג, העברת מסרונים, ניהול שיחות קבוצתיות, ניהול שעון נוכחות באמצעות המכשיר הנייד, חיבור ישיר למרכזיה, חיבור למערכת אינטרקום, חיבור למערכת כריזה, חיבור לשערים ודלתות ועוד.
 
הפתרון הזה אפשרי באמצעות אפליקציה על הסמארטפון (יש גרסאות לאנדרואיד ול-iOS), או באמצעות מכשיר סלולר ייעודי לצורך הזה מחברה אמריקאית בשם Honeywell בסדרת Dolphin 6000. אלה סמארטפונים מוקשחים המותאמים ל-PTT עם מערכת הפעלה Windows Mobile ויכולות מלאות של סמארטפון (כולל מצלמות ויכולת הקלטת השיחות).
 
הפתרון המקיף הזה, תומך בטאבלטים ובמחשבים וכן במגוון אביזרי אודיו המחוברים בכבלים וב-.Bluetooth זאת, עם יכולת פעולה בכל מקום בעולם (כי כמעט בכל מקום בעולם יש כיסוי סלולר ולרוב גם WiFi).
 
לסיכום: ההתקדמות של עולם הסלולר לא מספק תשובה לצרכים ייחודיים של PTT, של קשר ישיר בין עובדים ללא חיוג. הפתרון של מובייל טורנדו מספק תשובה מקצועית כמענה על הצורך לשירותי PTT (ומבלי להיות כבול לחברת סלולר או אלחוט מסוימת). מדובר במערכת, שיכולה לתמוך במתן שירותי PTT בישראל כתחליף מלא למירס. הפתרון הזה יכול לספק PTT גם על LTE וגם על WiFi. כך, שיש גמישות מלאה לעסק לבחור את שיטת התקשורת הניידת של עובדיו, בהתאם לכיסוי הקיים בשטח ובמטרה לחסוך בהוצאות התקשורת.
 
מומלץ קודם להחלטה על בחירת פתרון PTT, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, ולבדוק המלצות של חברות, שהתנסו בהפעלת מערכות כאלו. זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, נובמבר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
PTT



 
 
Bookmark and Share