Telecom News - מיזמים פורצי דרך בתחום המוגבלויות של האקסלרטור A3i יחשפו לראשונה

מיזמים פורצי דרך בתחום המוגבלויות של האקסלרטור A3i יחשפו לראשונה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מיזמים פורצי דרך בתחום המוגבלויות של האקסלרטור A3i יחשפו לראשונה
מיזמים פורצי דרך בתחום המוגבלויות של האקסלרטור A3i יחשפו לראשונה במכון ויצמן
מאת: מערכת Telecom News, 19.11.15, 13:44מוגבלויות

בין המיזמים הבולטים: אפליקציה המאפשרת לחירשים "לשמוע", טכנולוגיה המסייעת לעיוורים "לראות", קביים חכמים ומוצר המאפשר לאדם בכיסא גלגלים להתנייד באופן עצמאי עם עגלת תינוק. הרישום לאירוע בעיצומו.

ערב ההשקות של מיזמי המחזור השני של 'A3i - מאיצים שילוב בישראל', מאיץ היזמות הראשון בעולם למיזמים בתחום המוגבלויות, ייערך ביום ד', 25.11.15 ב-19:00 במכון ויצמן. המאיץ מטפח מיזמים טכנולוגיים ועסקיים המיטיבים עם חייהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל. המיזמים, שהשתתפו בתכנית במהלך 5 החודשים האחרונים, זכו להכשרה מקצועית, ליווי אישי של מנטורים ויועצים עסקיים ונהנו מחשיפה בפני משקיעים פוטנציאליים.

המאיץ מנוהל במשותף ע"י PresenTense ישראל ובית איזי שפירא (פועל לשינוי איכות חיים של אנשים עם מוגבלויות), ובשותפות קרן משפחת רודרמן (קרן פילנתרופית פרטית לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה בארץ ובארה"ב) והפדרציה היהודית של לוס אנג'לס (דואגת ליצירת הזדמנויות לאוכלוסיות חלשות). מאיץ A3i הוא חלק מרשת היזמות של ארגון PresenTense, שמפעיל מאיצים ברחבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל כדי להנגיש יזמות לכל חלקי החברה הישראלית ולהוביל באמצעות חדשנות ויזמות שינוי חברתי וכלכלי עמוק.

בין המיזמים הבולטים, שייחשפו בערב ההשקות ניתן למצוא את:

 AbiliSense - אפליקציה מתקדמת העוזרת לחירשים "לשמוע" באמצעות זיהוי צלילים ו"תרגום" לאדם עם כבדות שמיעה באמצעות תחושה.

הורות בעצמאות - מוצר המאפשר לאדם היושב על כיסא גלגלים להתנייד בקלות עם עגלת תינוק.

 C Touch - טכנולוגיה בעזרתה יוכלו עיוורים להתמצא במרחב.

Accessiblizer - תוכנה להנגשת אתרים בקלות הרלוונטית במיוחד נוכח כניסת תקנות הנגישות לתוקף בסוף החודש שעבר.

 קביים חכמים - מיזם ההופך את הקביים מאביזר סיוע לכלי טיפולי ושימושי.

Gemon - מיזם המשלב משחקי מחשב אינטראקטיביים במכשירי אימון ושיקום ונמצא כבר בשימוש בבית לווינשטיין. 

Paratrek - חברה לטיולים המאפשרת לאנשים עם מוגבלויות לטייל  ולספוג חוויות בטבע.

המחזור הראשון של המאיץ זכה להצלחה ולאחרונה בוגר התוכנית ומייסד Sesame Enable, עודד בן דב, זכה בפרס על סך מיליון דולרים מטעם חברת התקשורת האמריקנית Verizon. בן-דב פיתח עם שותפיו מערכת המאפשרת לאנשים, שאינם מסוגלים להשתמש בידיהם, להפעיל מסכי מגע ובכך הנגיש את עולם הסמארטפונים והטאבלטים לאנשים עם מוגבלויות.

ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא: "בוגרי התכנית כבר הצליחו לחולל שינוי משמעותי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם ולסייע להם לשילוב בחברה הישראלית. אנו יודעים, שחדשנות טכנולוגית פותחת בפני אנשים עם  מוגבלות דלתות לעולמות חדשים ומסייעת להוביל שינוי חברתי מהותי". 
 
גיא שפיגלמן, מנכ"ל PresenTense ישראל: "יזמות וחדשנות אינם פריבילגיה אלא זכות, שפרותיה צריכים להיות זמינים לכל אחד ואחת. הרתימה של כוח יזמי פורץ דרך לטובת קהילת האנשים בעלי המוגבלות יכולה לחולל שינוי בקנה מידה עולמי. ישראל,  על אופייה המיוחד והקהילה היזמית שבה, הולכת ומתבססת כחלוצה גם בתחום זה, ולפיתוחו יכולות להיות השפעות חיוביות מרחיקות לכת לא רק על חייהם של האנשים בארץ ובעולם, שפיתוחים אלה משפרים אותם לטובה לאין שיעור אלא גם על מיצובה של ישראל בעולם ועל כלכלתה".
 
ההרשמה לאירוע – כאן.
 
A3i



 
 
Bookmark and Share