Telecom News - מהו ה-New style of business של עסקים וארגונים?

מהו ה-New style of business של עסקים וארגונים?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מהו ה-New style of business של עסקים וארגונים?
מהו ה-New style of business של עסקים וארגונים?
מאת: רפי מרגליות, 14.12.15, 17:10רפי מרגליות
 
ה- New style of business עובד באותו מודל של מהפכת האפליקציות. הוא נותן בידי ארגונים את מה שצריך כדי להגיע למטרה הסופית, לתהליכים יעילים ולחסכון משמעותי בעלויות הייצור אל מול המכירות.
 
סופר המדע הבדיוני, ורנור וינג'י, שהחייה בשנות ה-90 את רעיון הסינגולריות, הגדיר אותה כנקודת אין חזור, בה המודלים והחוקים הישנים נעלמים לטובת מציאות חדשה ושלטת. אנו עדיין לא שם, אך עבור ארגונים גדולים כקטנים המציאות משתנה ומתהווה מחדש ולא רק בזכות מהפכות הענן והביג דאטה.

אמנם, יש להן חלק משמעותי, אך הן רק חלק מפאזל של טכנולוגיות, שהפכו לזמינות בשנים האחרונות: כלי ניהול חכמים, שיתופיים, מהפכת הMobile-, רוחבי פס לא נתפסים, רשתות חברתיות וחדשנות, שהפכה להיות נחלת הכלל - Crowd innovation.
 
כששואלים ארגונים בכל קנה מידה, מה הם היו רוצים, התשובות מתחלקות בין נוכחות וכלים הזמינים ב-Mobile, תהליכי Delivery מהירים ביותר, Cost reduction לבין כלי אנליטיקה חכמים המתבססים על ביג דאטה, שנצבר לאורך זמן, על הלקוחות באופן שיעזור להם להכיר טוב יותר את תמהיל הלקוחות ולתת מענה ממוקד יותר לצרכיהם.
 
אבל בשורה התחתונה, ארגונים רוצים כלים, שיעזרו להם להתמודד עם שוק דינאמי, תחרותי ובעיקר משתנה במהירות. קהל הלקוחות מחליף את  דפוסי הצריכה שלו באופן תכוף, קשה לתחום צרכנים תחת סגמנט מוגדר וארגונים מחויבים להצליח לעמוד בתכנית העסקית וביעדים, שהציבו לעצמם. הם זקוקים  לכלים, שיעזרו להם לייצר מנועי צמיחה וגידול חדשים.

כדי שזה יקרה, הם זקוקים לגמישות מקסימלית בניסוי וטעייה, עם יכולת לצאת עם מהלכים שיווקיים/ מכירתיים ובכל רגע נתון בתהליך להפסיק אותם ולשנות כיוון.
 
היכולת של הארגון בזירה כל כך דינאמית לנסות בכל הכלים הזמינים לו כיום ומבלי להיגרר לתהליכים ארוכים, יקרים ומייגעים, זה צורך מספר אחד של ה- New Style Of Business.
 
חנות אפליקציות
התהליך, שעוברים עסקים רבים, מזכיר את מהפכת חנויות האפליקציות בסמארטפונים. עד לפני 10 שנים כולנו היינו מוטי מכשיר, טכנולוגיה ומותג, התלבטנו בין הבלקברי לנוקיה, התווכחנו מי מציע את תוכנת האימייל הטובה יותר ולמי יש את המקלדת הנוחה יותר.
 
ואז הגיעה מהפכת האפליקציות ולפתע הכל השתנה. כל החוקים השתנו. לכל צורך הייתה אפליקציה. לא תוכנת אימייל אחת אלא מיליוני אפליקציות. הכל הפך לקריאטיבי ולמעשה הגדיר מחדש את חווית העבודה עם המכשיר. אנו בשליטה מלאה. אם משהו לא מוצא חן בעינינו, אין בעיה, נוריד אפליקציה אחרת ונייצר את הדברים בצורה אחרת. הגמישות לשנות ולהשתנות הייתה לפתע בכף ידינו ונתנה לנו את האפשרות להתמקד במטרה הסופית.
 
ה-New style of business עובד במודל זהה. הוא נותן  בידי הארגונים את מה שצריך כדי להגיע למטרה הסופית, לתהליכים יעילים, לחסכון משמעותי בעלויות הייצור אל מול המכירות, ונותן בידי מי שצריך את הזמן לחדשנות והכל בתצורת Agile האופיינית לסטארטאפים, שהפכה לדה-פקטו בקרב חברות התוכנה הגדולות  בעולם.
 
איך זה קורה? בזכות  מערכי IT הנותנים לארגון סדרה של מאות כלים שלובים יחדיו,  לנסות ולעבוד כל העת עם תהליכים ושירותים בהתאם לתיעדופים, שילוב של גמישות רוחבית בלתי רגילה עם כלים בענן הזמינים באופן מידי, נתוני ביג דאטה הזורמים בכל שניה נתונה ומתריעים בזמן אמת לא על מה שקרה אלא על מה שעתיד לקרות.
 
על כל התהליך היפה הנ"ל מנגנת תפיסת ה- Software defined environment, שמתבססת על תשתיות, כלי ניהול, בקרה ואופטימיזציה, שהופכים את הארגון לא רק ליעיל יותר אלא גם לכזה שהוא Scalable בכל קנה מידה, עם יכולת להשיק מצד אחד קווי מוצר חדשים ומנגד להרחיב תהליכים קיימים לכל צומת אפשרית בארגון.
 
דמיינו כל אתגר העומד לפניכם כרצון לחוות מוסיקה חדשה, כלי  ציור, צילום, ספר אלקטרוני, או צפייה בווידאו. כיום הכל נעשה באופן מידי. לא חושבים לרגע,  פשוט מורידים ומתנסים.

כעת חשבו על היעדים והאתגרים העסקיים שלכם באותו האופן, זהו ה-New style of business.
 
מאת: רפי מרגליות, דצמבר 2015.
מנכ״ל HP Software
 
New Style of Business



 
 
Bookmark and Share