Telecom News - איך משרד התקשורת עובד על התקשורת ועל הציבור ברפורמות מדומות

איך משרד התקשורת עובד על התקשורת ועל הציבור ברפורמות מדומות

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> איך משרד התקשורת עובד על התקשורת ועל הציבור ברפורמות מדומות
חשיפת 2 רפורמות מדומות, שנועדו למטרה אחת בלבד: "ספין תקשורתי" על הציבור והעיתונות. הראשונה בתחום החיבור בצנרת לבתים ע"י Unlimited והשנייה בתחום התוכן השיווקי בטלוויזיה. זאת מעבר לספין אודות הקנס הענק (8.5 מיליון ש"ח) על בזק. 
מאת: אבי וייס, 24.12.15, 09:50שלמה פילבר

אתמול חשפתי, שהודעת מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה) אודות הקנס הענק של 8.5 מיליון ש"ח על בזק היא לא יותר מ"ספין תקשורתי" וקנס בלתי חוקי בעליל. הסיפור הזה נמצא רק בראשיתו וחשיפות נוספות תבואנה בקרוב. 

כמעט כל כלי התקשורת "נפלו בפח" בעניין זה, ולא בפעם הראשונה (דוגמה בולטת נוספת: הנפילה של כלי התקשורת בפח בדבר ההודעה המפוברקת של שלמה פילבר על תחילת "השלב השני" של הרפורמה ב"שוק הסיטונאי", דבר שלא היה ולא נברא וגם לא יקרה, בעתיד הנראה לעין).

כעת נחשוף עוד 2 ספינים על הציבור והתקשורת, מבית היוצר של משרד התקשורת הישראלי:

א. קביעת כללים, שיכשירו את תחום "התוכן השיווקי" בערוצי הטלוויזיה. 
יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, (בתמונהד"ר יפעת בן-חי-שגב משמאל), שהתועלת היחידה, שהיא מביאה, זה לעצמה ולחברים האישיים שלה, הפיצה, שהיא מתכננת "מהפכה בטלוויזיה", שכוללת את "הכשרת" התוכן השיווקי בערוצי הטלוויזיה. היא אף התפארה, שהיא מובילה את המהלך הזה בהתייעצות עם ד"ר תהילה שוורץ־אלטשולר, ראש המרכז לערכים ולמוסדות דמוקרטיים במכון הישראלי לדמוקרטיה ומומחית לאסדרת תקשורת. 

כך, ד"ר יפעת בן-חי-שגב צוטטה בדה-מרקר [ציטוט]: "העובדה שכיום תוכן שיווקי אסור לחלוטין הוביל למכירתו כ'סחורה גנובה', בשווי נמוך מערך השוק שלו", מסרה בן חי-שגב. "זה יצר הטעיה של הצופה, הטעיה של הרגולטור שלא ראה את השוק בכללותו והמשך הדשדוש בשוק הפרסום בטלוויזיה". לדבריה, "תוכן שיווקי מאוסדר משמעו הכנסת מפרסמים חדשים לשוק הטלוויזיה המסחרית, הגדלת עוגת הפרסום ובעיקר - הצופה ירוויח, כי הוא יקבל כלים ומיומנויות כיצד לזהות פרסום סמוי". 

הבעיה: כמה שלא חיפשתי, לא מצאתי את השימוע הזה והרפורמה המעניינת המוצעת הזו. 

ב-3 בדצמבר 2015 פניתי לד"ר יפעת בן-חי-שגב, למשרד התקשורת עצמו ולדובר החדש של ד"ר יפעת בן חי שגב (זה מהפרשה של החשד שהופרך ל"מכרז תפור"), בשאלה הבאה:
"פורסם היום בדה-מרקר על איזה שימוע בתחום "התוכן השיווקי"
http://www.themarker.com/advertising/1.2790328
היכן השימוע הזה?"

כמה שלא ניסיתי לקבל תשובה, או למצוא את השימוע הזה באיזה מקום כולל במדור שימועים של מועצת הכבלים והלוויין, - לא הצלחתי. אולי מישהו מהקוראים יצליח לפצח עבורי ועבור הציבור את התעלומה הזו: היכן נעלם השימוע? 

ב. השימוש בתעלות התקשורת בבתי המגורים לטובת Unlimitedאבי ברגר
חברת Unlimited לחוצה מכל הכיוונים וכרגע לא נעסוק בבעיה שלה, אלא בספין, שבוצע עליה, על הציבור ועל העיתונות. במאי 2015. מנכ"ל משרד התקשורת הקודם (אבי ברגר, בתמונה משמאל) יצא בהצהרה, שהוא פותר את בעיית החיבור של בתים בישראל ל-Unlimited בצנרת התקשורת הקיימת, ע"י כך, שהוא מורה לבזק ולהוט לתת מקום בצנרת הזו לטובת החוטים של Unlimited. 

אני התייחסתי להצהרה הזו בדיוק כפי שהיא ראויה להתייחסות, תחת הכותרת הבאה המדברת בעד עצמה: "מהתלה בלתי חוקית חדשה: הלאמת צנרת התקשורת בבתי המגורים בישראל"

אבי ברגר קבע, בין היתר, שבזק או הוט יכולות להשתמש כל אחת בתעלה אחת שיש בבניין ותעלה שלישית צריכה לעמוד לרשות Unlimited, ואם אין תעלה שלישית פנויה, שהן תפנינה מקום במה שיש בבנין לטובת Unlimited, זאת תוך 14 יום מרגע שהן תקבלנה דרישה כזו מ-Unlimited.

מאז נהיה שקט בעניין זה. שקט מוחלט. אולם, במועד לא ידוע, כבר בקדנציה של שלמה פילבר כמנכ"ל, עלה לפתע באתר משרד התקשורת השימוע בעניין זה (שימוע ששמו: "תיול במבני מגורים", המצוי כאן להורדה
 למתעניינים), שימוע, שהוכן ונשלח לרשימה מצומצמת של אנשים ב-7.5.15 אבל הוא פורסם ברבים ממש לאחרונה, במועד לא ידוע.

העלאת השימוע הזה לאתר גם לא מופיעה במדור "מה חדש באתר משרד התקשורת", כי במדור זה נכנסים המסמכים, שעולים לאתר באופן כרונולוגי, מה שהיה חושף את התחמון, כי התאריך שיש כרגע באתר משרד התקשורת הוא זיוף נוסף לכאורה במסכת הזיופים לכאורה שהמשרד נוהג לבצע, כחלק מהספינים התקשורתיים שלו.

בצילום הבא ניתן לראות את טווח התאריכים האפשרי שהשימוע ממאי 2015 עלה לאתר ופורסם ברבים לציבור:

צילום1

לפי מה שנראה כאן באתר משרד התקשורת, השימוע הזה הוכנס לאתר בין 29 לאקטובר 2015 לבין 30 לנובמבר 2015, והתאריך שיש באתר להכנסתו, הוא לא התאריך הנכון של הפרסום שלו ברבים באתר (7.5.15 כמופיע באתר), אלא תאריך חיבור המסמך.

למה השימוע הזה הוכנס לאתר משרד התקשורת לעיון הציבור באיחור של כ-7 חודשים?

זאת, בלי כל התייחסות מה קרה לשימוע הזה, אחרי כל כך הרבה זמן? 


את זה ניסיתי לברר במשרד התקשורת ושלחתי למשרד את השאלה הבאה:
"שאלה בעניין שימוע בעניין "תיול במבני מגורים"
מה קרה לשימוע המצ"ב?
הרי ב-13.5.15 הוציא המנכ"ל דאז הנחיות, עוד לפני שהשימוע הסתיים (ניתן בו זמן להגיב עד 5.6.15).
האם השימוע הזה מת עוד לפני שנולד?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תשובה - אעדכן בהתאם. 

כפי שניתחתי כבר במאי 2015, השימוע הזה מת כבר ביום היוולדו. כבר אז ציינתי, שזה לא חוקי בעליל, משום שמדובר ברכוש פרטי, שאין לאבי ברגר שום סמכות להחליט, מה הדיירים יעשו ברכוש הפרטי שלהם. יש חוק מאוד ברור בעניין זה. בנוסף, תקנות התכנון והבנייה בכלל לא שייכות לעניין ובוודאי לא שייכות לסמכויות משרד התקשורת.

למה השימוע הזה הוסתר מהציבור כ-7 חודשים? זה לא ברור. אולי מתוך מחשבה, שאחרי 7 חודשים איש לא יזכור את "הספין התקשורתי" הזה. אולם, אני - לא שכחתי

עדכון 4.1.15: התקבלה כעת תגובת משרד התקשורת בנוגע לשימוע בעניין "תיול במבני מגורים". דובר משרד התקשורת: "לא ידוע לנו על מסמך הנחיות מ-13.5. השימוע מתקיים. מתוכנן בקרוב "שולחן עגול" עם כול המפעילים הרלוונטיים".

עדכון 10.6.19: בזק הפסידה היום בבג"ץ, שבו ניסתה לערער (ערעור שני) על ההפסד שלה בבית משפט מחוזי ת"א, שבו ערערה על הקנס הענק של 8.5 מיליון ש"ח שקיבלה משלמה פילבר ב-2015 בנושא "השוק הסיטונאי". החלטת הבג"ץ כאן - למתעניינים. מה שמצביע שבזק עקבית - לערער שוב ושוב ולהפסיד... 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share