Telecom News - איך (שוב) כלי התקשורת "נפלו" בספין של ד"ר יפעת בן-חי-שגב

איך (שוב) כלי התקשורת "נפלו" בספין של ד"ר יפעת בן-חי-שגב

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> איך (שוב) כלי התקשורת "נפלו" בספין של ד"ר יפעת בן-חי-שגב
שוב ושוב כלי התקשורת "נופלים"בספינים, שמטרתם די ברורה: למשוך כותרות חיוביות אודות פועלה של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין (ד"ר יפעת בן-חי-שגב), שחושבת, שכך תשמור על כסאה כשיגיע מועד סגירת המועצה המיותרת, שהיא עומדת בראשה. עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 28.12.15, 22:00ד"ר יפעת בן-חי-שגב

 לפני כשבוע פורסמו בכל כלי התקשורת (למעט אתר זה) כותרות צעקניות בדבר אי אישור העלאות המחירים, שביקשו לבצע החברות HOT ו-YES. ד"ר יפעת בן-חי-שגב (בתמונה) הופיעה בכל מקום בתור "רובין הוד" ו"מגן הצרכנים" ולמעשה הפכה למתחרה רצינית ל"מגן צרכנים" אחר ששמו משה כחלון (כיום - שר האוצר). 

אני לא פרסמתי את ההכרזות הללו מ-3 סיבות עיקריות:

א. כבר חשפתי כמה פעמים (בפעם האחרונה לפני כשבוע - כאן) כיצד ד"ר יפעת בן-חי-שגב מבצעת "ספינים" על העיתונאים ועל הציבור בדברים, שלא היו ולא נבראו, אלא במוח היצירתי שלה, שכעת "מתודלק" ברעיונות יצירתיים שקשורים משום מה בסדרת תרגילים מבית היוצר של תמי לשם

למי שמתעניין בשביל מה נולדו הספינים הללו התשובה די ברורה: כמה שלא יבוצעו תרגילים לדחיית הקץ, הקץ הזה יבוא. דהיינו: בסוף יאחד המחוקק את מועצת הכבלים והלוויין המיותרת עם מועצת הרשות השנייה (מה שמכונה בשם "ברית המועצות"), ואז יו"ר מועצת הכבלים והלוויין (ד"ר יפעת בן-חי שגב), תמצא את עצמה מתמודדת מול יו"ר מועצת הרשות השנייה (אוה מדז’יבוז’): מי יישאר בתפקיד ומי יילך הביתה וייפרד מהרכב הצמוד ומהנהג הצמוד (ומשלל ההטבות המפנקות האחרות)?

ד"ר יפעת בן-חי-שגב בטוחה, כנביבי נתניהוראה, שאם תופיע הרבה בתקשורת בתור פעילה נמרצת ומגינת הציבור הצרכני, ביבי (בנימין נתניהו, גם שר התקשורת, בתמונה משמאל) ישאיר אותה בתפקיד ולא את אוה מדז'יבוז'. 

ב. כבר ניתחתי בהרחבה מי אחראי אישית לעליות המחירים ב-HOT וב-YES (ניחשתם נכון: ד"ר יפעת בן-חי-שגב). אז איך היא "משחקת אותה" כאילו היא "מגינת הצרכנים", בעוד שהיא אישית הביאה במו ידיה את עליות המחירים הללו? 

ג. בנוסף, מועצת הכבלים והלוויין, מאז שד"ר יפעת בן-חי-שגב נכנסה לתפקידה, הפסיקה לעבוד בשקיפות. אם תיכנסו לאתר משרד התקשורת, תמצאו, שההחלטה האחרונה הקיימת באתר (כאן) היא מ-29.10.15. כלומר: אין כל קשר בין מה שהיא אומרת ומה שבאמת מתבצע ומפורסם ברבים. 

לכן, פניתי אליה בשאלה הבאה:
"שלום רב, היכן נמצאת החלטת מועצת הכבלים והלוויין לא לאשר את העלאות המחירים המבוקשות (שלHOT  ו-YES)?"

תשובה לא קיבלתי. אם אקבל - אעדכן בהתאם.

אין מה לדאוג, לא אקבל תשובה. הנוהל החדש, שד"ר יפעת בן-חי-שגב פרסמה בעניין מענה לפניות הציבור, לא חל עלי (הוסבר בהומור למה, במאמר כאן). 

בנוסף, פניתי ל-HOT ול-YES בשאלה הבאה:
"מה בדעת HOT \ YES לעשות בשבוע הבא, לאחר החלטת מועצת הכבלים והלוויין לא לאשר את העלאות המחירים המבוקשות (מעבר למחאה מילולית חסרת משמעות שכבר פורסמה)?".

התברר לי (מה שהיה ברור לי, אבל לא לכלי התקשורת, שנתנו את הבמה לד"ר יפעת בן-חי שגב) שאין בכלל (עד רגע זה) החלטה כזו. 

תגובת YES: "החלטת המועצה אינה ברורה ובעיקר מבלבלת, שהרי היא עומדת בניגוד להמלצות הדו״ח הכלכלי, שהיא עצמה הזמינה ושמסקנותיו, שתומכות בyes, פורסמו רק ביום רביעי האחרון״.

תגובת HOT: "לצערינו ובאופן תמוה טרם קיבלנו את ההחלטה המלאה של המועצה ואנו למדים על חלקים ממנה פעם אחר פעם מבמות התקשורת השונות. החברה תמשיך לספק ללקוחותיה את התוכן והטכנולוגיה המתקדמים ביותר ובמחירים אטרקטיביים".

שורה תחתונה: כל עוד יש מספיק עיתונאים, שמפרסמים כל שטות וספין, בלי להבין במה מדובר, ד"ר יפעת בן-חי-שגב תמשיך עם הספינים שלה על העיתונאים הללו ודרכם על הציבור, כדי "לעשות על ביבי רושם של פעלתנות והבאת ערך לציבור". 

עדכון 31.12.15: כנראה בעקבות החשיפה במאמר כאן, הבוקר, HOT ובזק הוציאו הודעה לבורסה בה הם מדווחים שהם קיבלו מכתב שימוע ממועצת הכבלים והלוויין. השימוע טרם פורסם לציבור. המדובר ב"הזמנה להצגת עמדות" בעניין קביעת מדיניות תעריפים והחלת הוראות שקיפות (להלן - "השימוע"). במסגרת השימוע מזמינה המועצה להציג עמדות בנושא קביעת מדיניות לתעריפים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. המועצה קובעת כי בשלב זה ובאופן זמני עד לסיום הליך השימוע תוך פרק זמן קצר, שתלוי במתן אפשרות טיעון לחברות, יוקפאו מחירים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית וכן לא יתאפשר לחברות להציע נספחי מבצע חדשים." הוט מוסיפה: "החברה לומדת את השימוע וההחלטה במסגרתו". המסמך של בזק מצוי כאן

טלוויזיה בכבלים ובלוויין



 
 
Bookmark and Share