Telecom News - פתרון התעלומה: מי הדליף את הדו"ח הכלכלי שהוגש למועצת הכבלים והלוויין?

פתרון התעלומה: מי הדליף את הדו"ח הכלכלי שהוגש למועצת הכבלים והלוויין?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> פתרון התעלומה: מי הדליף את הדו"ח הכלכלי שהוגש למועצת הכבלים והלוויין?
כנראה בלחץ הפרסומים, מועצת הכבלים והלוויין שלחה להוט ויס את השימוע וההחלטה על אי אישור העלאות מחירים ב-YES ו-HOT עד הודעה חדשה. אולם, הבעיה העיקרית: שמילה מימון דרש "במופע אימים", שכל חברי המועצה ילכו לפוליגרף כדי לגלות מי הדליף את הדו"ח הכלכלי הסודי, ששימש בסיס להחלטות. במאמר זה נחשוף מי הדליף...ד"ר יפעת בן-חי-שגב
מאת: אבי וייס, 31.12.15, 18:50

לאחר שפרסמנו כאן אודות "הספינים" של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב (בתמונה), פרסום שהופיע גם בכלי תקשורת אחרים, כנראה ד"ר יפעת נלחצה ושלחה מייד את השימוע ל-HOT ו-YES, במקום להעלאות אותו לאתר האינטרנט של משרד התקשורת.

זאת, כי השימוע הזה (כמו כל שימוע הנוגע לכלל הציבור), אמור להיות מופץ קודם כל לציבור ולנציגיו המוסמכים. רק אחר כך, לבעלי האינטרסים הנוגעים בדבר. אצלה, הכל הפוך

בזק, בהודעתה לבורסה, צירפה את כל השימוע ולכן כרגע הוא גלוי לציבור, בגלל שבזק עובדת בשקיפות כנדרש מחברה ציבורית. המסמך של בזק עם השימוע המלא מצוי כאן למתעניינים.

מדובר בשימוע מבולבל לחלוטין, כמו כל התנהלות מועצת הכבלים והלווין והיו"ר שלה. קראתי את השימוע הזה כמה פעמים, מהתחלה לסוף, מהסוף להתחלה ומהאמצע לשני הצדדים והבנתי ממנו רק דבר אחד: ד"ר יפעת בן-חי שגב, שאחראית אישית לעליות המחירים ב-HOT ו-YES, כפי שחשפנו בהרחבה כאן, החליטה להיות "רובין הוד" ולהלחם בחברות הללו ולקעקע את כל התכניות העסקיות שלהן, באותה שיטה, שגולן טלקום עשתה לחברות הסלולר הוותיקות.

זאת, בלי כל בסיס חוקי לכך וגם לא ברור אם שר התקשורת (שהוא במקרה גם ראש הממשלה), אכן אישר לה את המהלכים הפופוליסטיים הללו, שהם בתחום סמכותו. גם לא נבחן מה יקרה לשוק הטלוויזיה בישראל בעקבות הצעדים הללו. כנראה, שהרס רשתות הסלולר היה רק מבוא להרס רשתות הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל. 

כך או כך, זה לא הנושא הכי מעניין כרגע. מה שיותר מעניין זה, שבישיבה של מועצת הכבלים והלוויין, שבה נדון העניין, התרחש "מופע אימים" של שמילה מימון (שהוא חבר מועצת הכבלים והלוויין, בעבר היה מ"מ יו"ר המועצה, במקביל לתפקידו כסמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד התקשורת). הוא צעק, דפק על השולחן וצרח, שהוא דורש, שכל חברי המועצה ייגשו לפוליגרף, כדי לזהות מי הדליף לתקשורת, עוד לפני כינוס מועצת הכבלים והלוויין, את הדו"ח הכלכלי הסודי, שהכין ד"ר רועי שלם (חברת נומריקס), בנושא המחירונים והמבצעים של YES ו-HOT.

שמילה מימון, (בתמונה משמאל), שה
שמילה מימוןוא (כידוע) "צדיק הדור", איים בצעקותיו, שאם לא יהיה פוליגרף לכל חברי המועצה כדי לגלות את המדליף, הוא יילך למשטרה (!) או שייקח חוקרים פרטיים כדי לגלות את המדליף. דרישתו נדחתה על הסף ע"י ד"ר יפעת בן-חי-שגב ו"קליקת הפרקליטים", שכבר הייתה מוכנה עם חוות דעת משפטיות, להגן עליה. 

אני מציע לשמילה מימון להיות עקבי ולחשוף את המדליף (או יותר נכון - מדליפה). די ברור, לכל מי שקורא את האתר הזה, שיש רק חשוד אחד (או ליתר דיוק - חשודה) בעניין זה.

ד"ר יפעת בן חי שגב, רגילה כל הזמן להדליף (לא לאתר טלקום ניוז, מיד נסביר למה), היא בעצמה, כחלק מהתעלול, שנתפר בשת"פ עם תמי לשם, "צדיקת דור נוספת מל"ו הצדיקים". 

גילוי נאות: אתר זה התנגד למינוי של ד"ר יפעת בן-חי-שגב לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, בתהליך הפיאסקו, שהוביל לבחירתה (כפי שחשפנו בהרחבה בזמנו כאן). וכך כתבנו באפריל 2014: "הם [ועדת האיתור] 
שוב דילגו על מועמדים רבים טובים ממנה, כולל אריאל משעל, ד"ר יחיאל שבי, חיים גרון ועוד". נתתי אז גם עצה מעשית: "עצתי לד"ר יפעת בן-חי-שגב: הסירי את המועמדות שלך". 

היא לא השיבה לי ולא קיבלה את העצה שלי, ומאז ועד היום היא לא עונה לכל הפניות שלי (זה מצוין. ככה אני לא צריך לפרסם יותר מדי שטויות, שיוצאות מפיה). 


אריאל משעל הפסיד בבג"צ שהגיש כנגד המינוי של ד"ר יפעת בן-חי-שגב לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. השופטים דחו את עתירתו של איש התקשורת המנוסה נגד ביטול בחירתו לתפקיד, אולם הביעו את חוסר שביעות רצונם מההליך שהתנהל במשרד התקשורת. ד"ר יפעת בן-חי-שגב קיבלה אז גיבוי מלא מ"קליקת הפרקליטים", ולכן נבחרה לתפקיד ועברה גם את משוכת הבג"ץ. הקליקה הזו ממשיכה להגן עליה גם כעת, בוויכוח החריף על הפוליגרף, שנולד מיוזמתו המפתיעה של שמילה מימון

יש לי את ההרגשה, שהמלחמה הגלויה, שד"ר יפעת בן-חי-שגב פתחה כעת מול בזק ו-HOT, תהיה "המסמר האחרון בארון הקבורה", שהיא מכינה לעצמה - במו ידיה. הגיעה העת להיפטר מהפגע הרע הזה, ששמו ד"ר יפעת בן-חי-שגב, שכבר לפני שמונתה לתפקיד, התנגדתי למינוי הכושל הזה, כי ידעתי והייתי בטוח - לאן זה יוביל.

את התעלול האחרון שלה לא כולם הבינו, וזה נוגע לשידורי הספורט. אולם הציבור יבין זאת כשיגיע הרגע "לפרוע את השטר". בגלל שד"ר יפעת בן-חי-שגב בשת"פ עם השר לשעבר גלעד ארדן הסכימו, שסלקום תספק שירותי טלוויזיה על האינטרנט בניגוד לחוק, זה הביא גם את פרטנר לרצות לעשות אותו דבר (דהיינו: לספק שירותי טלוויזיה רב-ערוצית מחוץ לכל מסגרת חוקית). "הרעיון המבריק" של פרטנר היה: להיכנס לשוק באמצעות רכישת הזכויות של שידורי הספורט.

פרטנר החלה להילחם מול כולם בעניין הזה והפסידה, גם בבית משפט וגם במכרז. כך יצא, שפרטנר הציעה כ-120 מיליון ש"ח על הזכויות לשידורי ספורט בליגות לכדורגל בישראל, אך בסוף צ'רלטון זכתה במכרז הזה, גם כן בכ-120 מיליון ש"ח, ליתר דיוק ב-126.5 מיליון ש"ח 
לעונה, כפול מהמחיר, ששילמו בעונות שעברו.

כעת, כל "הרובין הודים" (שר התקשורת, מנכ"ל משרד התקשורת ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין) התעוררו והודיעו, שהם לא יאשרו ל-HOT או ל-YES להעלות את מחירי ערוצי הספורט. דהיינו: הבעלים של צ'רלטון, אלי עזור ופנחס זהבי, נדרשים כעת לתרום מעל ל-60 מיליון ש"ח מכיסם הפרטי לטובת הציבור, כדי לסבסד את שידורי הספורט, שהתייקרו תלולות, רק בגלל שד"ר יפעת בן-חי-שגב נתנה (בהסכמה שבשתיקה) לפרטנר להתחרות במכרז הזה, על שידורי הספורט, מה שהקפיץ את המחירים בתלילות כזו.

זה נראה למישהו דבר הגיוני? לי לא. הבעלים של צ'רלטון הם בעלי עסקים, כמו כל בעלי העסקים. הם לא יסכימו לפשוט את הרגל בגלל שד"ר יפעת בן-חי-שגב עושה צחוק מכל חוק ומכל נורמה ציבורית ולא מבינה את ההשלכות הכלכליות של מעשיה ומחדליה. אם ד"ר יפעת בן-חי-שגב רוצה להלאים את כל שידורי הטלוויזיה בישראל ולנהל אותם בעצמה - אז קדימה. נראה אותה. בחיים היא לא ניהלה דבר יותר מסובך מאשר את הנהג והדובר שלה. 


אני מקווה, שהפיאסקו החדש שד"ר יפעת-בן-חי-שגב ייצרה כעת בשוק הטלוויזיה ומחיריו, עם איסור העלאות המחירים ובתוספת השימוע, שאמור למוטט, באמצעות הכללים שהוצעו בו, את החברות בזק והוט, מבחינה כלכלית, יהיה אקורד הסיום בקריירה הקצרה והכושלת שלה. 

להלן תגובת HOT לנושא [אי] עליית המחירים: "הוט תמשיך לספק ללקוחותיה תוכן איכותי וטכנולוגיה מתקדמת במחירים אטרקטיביים.
אנו מצרים על החלטת המועצה שאין בה אלא פגיעה ישירה בלקוחות החברה הנהנים מהטבות ומבצעים.
החברה פועלת על פי דין ואינה מפלה בין לקוחותיה. יש לתהות על התנהלות המועצה שכן המועצה מכירה את המבצעים ועודכנה עליהם באופן שוטף. אנו לומדים את החלטות המועצה ובודקים את תקינותן וסבירותן."

תגובת בזק מופיעה בהרחבה בהודעתה לבורסה. את תגובת מועצת הכבלים והלוויין נציג ברגע שתתקבל. לא להיות במתח, סביר להניח שהיא לא תתקבל. התפתחויות נוספות נחשוף בקרוב. 

עדכון 10.1.15בריאיון מקיף שבו שטחה ד"ר יפעת בן-חי-שגב את משנתה, עולים כמה תובנות חמורות לגביה: 1) היא לא מכירה בכלל את החוקים עליהם היא ממונה ואת התפקידים המוטלים עליה בחקיקה הישראלית. 2) היא חושבת שהיא "רובין הוד" ושטלוויזיה צריכה להיות כולה בחינם (מי ישלם על זה? לא ברור. אולי כול משלמי המיסים בישראל). 3) כולם אשמים במצב - חוץ ממנה. 4) רק היא יודעת איך לתקן את המצב. 
שורה תחתונה: מדובר ברגולטורית חסרת אחריות, שיש צורך מהיר להעיף אותה מכל תפקיד ממשלתי - היישר הביתה

עדכון 13.3.16: אי החוקיות של שידורי סלקוםtv הולכת וגוברת כשנחשף (כאן) שרשות השידור העבירה ומעבירה תכנים לסלקום־TV בחינם ומבלי ליידע את תאגיד השידור החדש. כך, תוכן ציבורי ממומן בכספי הציבור, מועבר בסתר ובחינם (וללא כל פיקוח ציבורי) לחברה עסקית שאין לה כל רישיון שידורים מכל סוג, שגובה עליו כסף מלקוחותיה.
הצילו!



 
 
Bookmark and Share