Telecom News - פלאפון עברה למערכת ניוד מספרים בקוד פתוח

פלאפון עברה למערכת ניוד מספרים בקוד פתוח

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> פלאפון עברה למערכת ניוד מספרים בקוד פתוח
פלאפון עברה למערכת ניוד מספרים בקוד פתוח
מאת: מערכת Telecom News, 17.1.16, 08:00Pelephone
 
המערכת, שפותחה ע"י SDOC הישראלית בקוד פתוח, החליפה מערכת בינלאומית קודמת, שפעלה בפלאפון, ובין יתרונותיה: חסכון משמעותי בעלויות.
 
חברת פלאפון עברה לשימוש במערכת ניוד מספרים פרי פיתוח של חברת SDOC הישראלית, לאחר שהשתמשה משנת 2007 במערכת של יצרנית בינלאומית, שעלויות התחזוקה השנתית שלה היו גבוהות מאוד.
 
למערכת הישראלית יתרונות רבים בארכיטקטורה המבוססת על קוד פתוח ותפעול קל ונוח. אלה באים לידי ביטוי בעלויות תחזוקה נמוכות משמעותית, שמביאות להחזר השקעה (ROI) מהיר תוך שנה בלבד. ההשקעה מוערכת בחצי מיליון ש"ח.

פתרון הניידות הזה פועל היום בהצלחה בחברות: פלאפון, גולן טלקום ו- 019 טלזר, והוא מצטרף אל פתרון הבילינג BillRun, שגם אותו פיתחה SDOC ומותקן בחברות טלפוניה בישראל ובעולם.
 
עופר כהן, מנכ"ל SDOC: "המערכת מממשת את תקן ניוד המספרים של משרד התקשורת הישראלי. באמצעות המערכת מניידים כל מספר טלפון לא רק בין שתי החברות הקשורות ללקוח (זו שהוא עוזב וזו אליה הוא מצטרף), אלא המספר לשאר חברות הטלפוניה בשוק, על מנת שיעדכנו את המערכות הניתוביות שלהן.

היתרון שלנו מול פתרונות אחרים, הוא בפשטות גם בחומרה וגם בתוכנה. התאמנו והטמענו את המערכת באופן חלק תוך שלושה חודשים. המערכת יושבת בשרתים וירטואליים. כך, שקל לנהל אותה ברמת התשתית. יתרון נוסף הוא, שהמערכת בקוד פתוח והלקוח אינו נעול לספק ספציפי".
 
אהרון הוברמן, מנהל אגף פיתוח CRM ומידע עסקי בפלאפון: "המערכת של SDOC החליפה את המערכת הישנה והוטמעה במהירות וביעילות רבה. ההתקנה בפלאפון נמשכה יום אחד בלבד, ומערכת ניוד המספרים עלתה לאוויר שבוע לאחר מכן. כל ההתאמות למערכת הלגאסי בוצעו באמצעות התאמות בתשתית ה-EAI.

כמי שחווה עלייה לאוויר של מערכת ניידות בתחילת 2008, אני יודע להעריך את המהירות והקלות בה המערכת עברה לייצור, באופן חלק ושקוף. כל בעיה שצפה טופלה מידית. כך, שתוך פחות משבוע חזרנו לשגרה. הצלחת הפרויקט נבעה מהשילוב המצוין בין הצוות בפלאפון ל-SDOC, ובגישת הפתרון, שדרשה מינימום שינויים במוצר".
 
המערכת החדשה מבוססת על ארכיטקטורת LAMP סטנדרטית וכוללת:
Linux, Apache, MySQL, PHP, ועושה שימוש ב-Zend Framework, שהיא מסגרת ידועה ויציבה של PHP, שנבנתה ע"י חברת Zend - החברה שמפתחת את שפת האינטרנט הנפוצה PHP.
המערכת הישנה
ככה פעלה המערכת הישנה לניוד מספרים של פלאפון...



 
 
Bookmark and Share