Telecom News - שתי מדינות לעם אחד: מדינת משרדי הממשלה ומדינת משרד התקשורת

שתי מדינות לעם אחד: מדינת משרדי הממשלה ומדינת משרד התקשורת

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> שתי מדינות לעם אחד: מדינת משרדי הממשלה ומדינת משרד התקשורת
שתי מדינות לעם אחד: מדינת כמעט כל משרדי הממשלה ומדינת משרד התקשורת
מאת: מערכת Telecom News, 18.1.16, 10:30
 
הממשלה החליטה על ביטול הפקס במשרדי הממשלה. כ"כ, המדען הראשי במשרד הכלכלה והמיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" השיקו תכנית לעידוד חדשנות טכנולוגית למען אתגרי המגזר הציבורי, בתחומי הבריאות הדיגיטלית, הגברת נגישות (טכנולוגיות מסייעות), חינוך דיגיטלי (טכנולוגיות למידה חדשניות) ועוד. בקרוב יוכלו יזמים להגיש בקשות לקבלת מענקים ב-2 מסלולים.
 
עמית לנג, (בתמונה), מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, חתם על הוראת המנכ"ל המאפשרת את היציאה של התוכנית לעידוד חדשנות טכנולוגית למען אתגרי המגזר הציבורי אל הפועל. במקביל, אישרה ממשלה הצעת חוק לפיה כל משרד ממשלתי יחויב להציע אפשרות לפנות ולשלוח טפסים באמצעות דואר אלקטרוני במקום בפקס.

לגבי משרד התקשורת, שעדיין מצוי במאה ה-19 (תמונה להמחשה מצויה בתחתית המאמר), אני מציע להתחיל לאט לאט במהפכות כאלו. שקודם ישיבו שקיבלו את הפקסים והמכתבים מנייר שהם מקבלים מהציבור, כי גם זה לא עובד שם (במשרד התקשורת), כפי שחשפנו בהרחבה כאן
 
המדען הראשי, בשיתוף המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" (שנולד מתוך החלטת ממשלה מאוקטובר 2014), במשרד לשוויון חברתי משיקים תכנית חדשה לעידוד חדשנות טכנולוגית, שתשלב את תעשיית ההיייטק המקומית בפעילות המיזם. התכנית תפעל ברשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית ותסייע, באמצעות מתן מענקי מו"פ בתנאים מועדפים, ליזמים המציעים מענה לאתגרי המגזר הציבורי וצרכיו באמצעות טכנולוגיות חדשניות.

התכנית תתמוך ב-2 סוגים של פרויקטים, שמטרתם שיפור איכות השירות, שנותנים משרדי הממשלה, או גופים ציבוריים, לרבות הנגשה טובה יותר של שירותים לציבור, הקטנת הבירוקרטיה הממשלתית, הגנה על מידע ציבורי, הנגשת מידע לציבור ועוד.

סוג הפרויקטים ראשון הוא פרויקט מו"פ. זה יכול לכלול רכיב של ניסוי, הדגמה או הוכחת היתכנות של המוצר או השירות, בין היתר, במשרד הממשלתי או בגוף נותן השירות, פרויקטים מסוג זה יכולים לזכות במענק של עד 4 מיליון ₪, שמהווים לכל היותר 50% מהוצאות המו"פ, לתקופה של שנתיים.
 
הסוג השני הוא פרויקט קדם-מו"פ, שכתוצאה ממנו תוכח היתכנות טכנולוגית ו/או ישימות עסקית של רעיון. פעילויות בפרויקט קדם מו"פ יכולות לכלול תכנון, הרכבה וניסוי של דגם/אב טיפוס של רעיון במטרה להוכיח את היתכנותו הטכנולוגית ו/או להציגו בצורה מוחשית. פרויקטים מסוג זה יכולים לזכות במענק של עד 300,000 ש"ח, שמהווים לכל היותר 90% מהוצאות המו"פ, לתקופה של שנה וחצי.
 
במסגרת התכנית תפורסם רשימת התחומים והאתגרים המרכזיים, שבהם נדרשים פתרונות טכנולוגיים, שנמצאים בראש סדר העדיפויות של מטה ישראל דיגיטלית. תחומים אלה יהיו בתחומי הבריאות והבריאות הדיגיטלית, הגברת נגישות (טכנולוגיות מסייעות),, חיבור וניתוח מאגרי מידע מסוגים שונים, חינוך דיגיטלי (טכנולוגיות למידה חדשניות), העברת ידע בין גופים ציבוריים, הנגשת מידע, ייעול הרכש הציבורי ועוד.
 
יישום התכנית יתבצע ע"י הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית. בשבועות הקרובים יתפרסם קול קורא, שיציע לחברות להגיש בקשות לקבלת מענקים לפרויקטים מוכוונים מגזר ציבורי.
 
עמית לנג: "המגזר הציבורי חייב להדביק את הפערים באיכות השירות הניתן לציבור לעומת המגזר הפרטי. משרדי הממשלה מציעים לציבור מגוון של שירותים בכל תחומי החיים, אך שירותים רבים לא ממומשים מאחר שאינם מונגשים לציבור והוא כלל אינו מודע להם. התוכנית החדשה צפויה להצעיד את המגזר הציבור כמה צעדים קדימה לעידן הנוכחי ולאפשר לציבור ליהנות מהשירותים והכלים באופן קל, נגיש ויעיל. בנוסף, הכנסת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות תאפשר את הגדלת הפריון של עובדי המגזר הציבורי לטובת הציבור".
 
אבי חסון, המדען הראשי: "בישראל יש קהילה גדולה של מפתחים ויזמים הפועלים בתחומים, שיכולים להיות בעלי תועלת משמעותית למגזר הציבורי עם פוטנציאל לשיפור השירות אותו מספק המגזר לציבור. מטרת התוכנית היא למנף את היזמות והטכנולוגיה הישראלית לטובת האתגרים עמם מתמודד המגזר הציבורי".

דר' יאיר שינדל ראש מטה ישראל דיגיטלית: "אחד מיעדי ישראל דיגיטלית הוא הגברת היזמות והחדשנות הממשלתית. כחלק מהתכנית מוכנים חלקים נרחבים במגזר הציבורי לשתף יזמים באתגריהם ובכך להוות כר פורה לצמיחת חדשנות ישראלית. תכנית זו תעודד חדירה של טכנולוגיה למגזר הציבורי, שמשווע לחדשנות והתייעלות טכנולוגית. התכנית יוצרת מצב WIN-WIN בו ישתפר משמעותית השירות הציבורי המוענק לכלל האוכלוסייה, והיזמים הישראלים יזכו להתנסות ולפתח את יכולותיהם בסיועו של לקוח גדול בעל צרכים טכנולוגים מורכבים".
 
לסיכום: כל מה שכתוב כאן למעלה נוגע לכל משרדי הממשלה, למעט משרד אחד: משרד התקשורת. משרד התקשורת ימשיך (כמו שהוא רגיל לעשות מזה עשרות שנים) להתנהל בפקס ובניירות (כך גם קל לגרוס ולהעלים את הניירת המטרידה, כמו את הפניות של אתר זה למשרד התקשורת). מחשבים מתקדמים? הצחקתם אותי. הרי המנמ"ר של משרד התקשורת, אופיר שלום לב-ארי, פוטר כשרצה למחשב את המשרד ולקדם אותו למאה ה-21. "עם ישראל חי". 2 מדינות לעם אחד... 
בתצלום: הטלפון במשרדו של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. נרכש "בהזדמנות" ב"פטור ממכרז" ע"י תמי לשם



 
 
Bookmark and Share