Telecom News - עדיף שמשרד האוצר יתרכז במשבר הדיור מאשר ברכישת גולן טלקום ע"י סלקום

עדיף שמשרד האוצר יתרכז במשבר הדיור מאשר ברכישת גולן טלקום ע"י סלקום

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עדיף שמשרד האוצר יתרכז במשבר הדיור מאשר ברכישת גולן טלקום ע"י סלקום
ניתוח: התנגדות פקידי האוצר לרכישת גולן טלקום ע"י סלקום היא מהלך שגוי שנכפה עליהם ע"י שר האוצר (משה כחלון) שבנה מפלגה על התווית של "תחרות בסלולר". עדיף שפקידי האוצר יתרכזו במחירי הדיור המאמירים למרות כל התכניות שלהם, במקו לעסוק במה שהם לא מבינים: עולם הרגולציה והתחרות בסלולר. 
מאת: אבי וייס, 19.1.16, 12:50אמיר לוי

המסמך חסר האחריות ששלחו פקידי האוצר בחתימתו של אמיר לוי, (בתמונה) הממונה על התקציבים במשרד האוצר, למ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים, לשר התקשורת (בנימין נתניהו), ולמנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר), מדגים כמה חשוב שכל משרד ממשלתי ישתדל לעשות את המיטב, בתחומים עליהם הוא מופקד. 

משרד האוצר (על פי החלטות ממשלה רבות) מופקד לרכז את הטיפול בבעיית הדיור בישראל. אולם, בסיכום שנת 2015 עולה שמחירי הדיור עלו, במקום לרדת. כלומר: מוטב שאמיר לוי יתרכז במה שמוטל עליו ולא יפלוש לתחומים שבהם הוא לא מבין כלום ורק יכול לגרום נזק. מספיק נזק האוצר עשה לעם ישראל בנושא ששמו Unlimited

המחוקק לא נתן שום סמכות למשרד האוצר להביע את דעתו בעניין רכישת גולן טלקום ע"י סלקום. כל הנייר שעליו חתום אמיר לוי לא שווה יותר מגריסה מהירה שלו "במגרסה של שמילה". אם אמיר לוי לא הבין את המשפט הזה, הוא יכול למצא לזה הסברים באתר. 

לגופו של עניין, ההתנגדות של שר האוצר (משה כחלון) לרכישה של גולן טלקום ע"י סלקום מונעת מנקמנות אישית ואין לה שום בסיס. זה שהפקידים במשרד האוצר נאלצים להכין עבור השר הממונה עליהם ניירות חסרי כל קשר למציאות, זו תעודת עניות גם לחותם על המסמך (אמיר לוי), וגם לשר האוצר עצמו.

אם ההתעקשות של השר משה כחלון למנוע את רכישת גולן טלקום ע"י סלקום תצליח, התוצאות הצפויות של ההצלחה שלו הן מאוד ברורות וחשוב להבין אותן כבר כעת:

א. מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) אמור להתפטר, כי הוא במו פיו נתן את ה"אות הירוק" לסלקום לרכוש את גולן טלקום

ב. גולן טלקום תתפרק ולא תישאר. לקוחותיה ייאלצו לעבור לחברות המתחרות והתחרות בשוק תיפגע. אין שום תסריט אחר

פרטים נוספים והסברים נוספים לעניין זה מצויים בניתוחים שכבר פרסמתי, בכתבות הקודמות בנושא ובכלל זה:
כישלון



 
 
Bookmark and Share