Telecom News - איגוד האינטרנט משקיע בשדרוג יכולות מחלף האינטרנט הישראלי

איגוד האינטרנט משקיע בשדרוג יכולות מחלף האינטרנט הישראלי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איגוד האינטרנט משקיע בשדרוג יכולות מחלף האינטרנט הישראלי
איגוד האינטרנט משקיע בשדרוג יכולות מחלף האינטרנט הישראלי המכונה בשם - IIX
מאת: מערכת Telecom News, 24.1.16, 19:30עו"ד יורם הכהן
 
איגוד האינטרנט הישראלי וחברתVerisign  התקינו שרתgTLD  ראשון בישראל לאיתור שמות מתחם הרשומים בסיומות .com ו-.net זאת, כדי לספק חווית גלישה טובה יותר אל אתרי com ו- net מישראל ולהגביר את השרידות של הצומת המחברת בין ספקי האינטרנט בישראל – IIX (בתעבורה הצולבת ביניהם).
 
השירות הותקן תוך שיתוף פעולה עם חברת Verisign האמריקאית, שהיא המנהלת הגלובלית של שמות מתחם בסיומות אלו (com, net).
 
בנוסף, התקין האיגוד "שרת שורש" ל-DNS Root Server נוסף בישראל. שרת זה מסוג J ישמש נדבך נוסף לחסינות ולשרידות של רשת האינטרנט הישראלית, ומצטרף לשרת מסוג F אשר מופעל על ידי האיגוד מזה 11 שנים.
 
שני השרתים החדשים מוקמו בחוות השרתים של האיגוד ומחוברים באופן ישיר לצומת האינטרנט הישראלית (IIX), שממוקם בחוות השרתים התת-קרקעית של Med-1, שמופעלת גם היא על ידי האיגוד. הוספתם מהווה חיזוק נוסף למחלף האינטרנט הישראלי, שמהווה צומת מרכזית בשדרת האינטרנט בישראל ומאפשר לכלל משתמשי האינטרנט בישראל גישה הדדית, שאינה תלויה בקווי התקשורת המקשרים את ישראל לעולם. עצמאות זו חשובה כמרכיב מרכזי ביכולת השרידות של הרשת הישראלית.
 
תפקידו של שרת ה-gTLD הוא לשמש כמעין "ספר טלפונים" אינטרנטי המקשר בין שמות מתחם בסיומת .com או .net שהוא הכתובת האינטרנטית אותה מכיר אדם, כגון www.ripe.net או www.facebook.com והכתובות המספריות ברשת האינטרנט (IP) של אתרים אלה, שנדרשים למחשב לצורך הגלישה אליהם.
 
התקנתו של השרת בצמידות למחלף האינטרנט הישראלי, ה-IIX, מאפשרת לכל מחשב של גולש בישראל לפנות ישירות לשרת זה, במקום לשרתים זהים בחו"ל ובכך לשפר את חווית הגלישה ולהעלות את חסינות הרשת במקרה של התקפות סייבר למניעת שירות (DDOS).
 
תפקידו של שרת שורש מסוג J הוא לשמש כמעין "ספר על" לשרתי gTLD (כגון זה, שהותקן עתה על ידי האיגוד) או לשרתי ccTLD , שמתרגמים את כתובת ה-IP לשמות המתחם המדינתיים כגון IL או UK

עו"ד יורם הכהן, (בתמונה למעלה), מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: "הבחירה של חברת Verisign באיגוד האינטרנט הישראלי ליישום של שרת זה בישראל, מצביעה על החשיבות הרבה שמייחסת החברה לתפעול התשתית המתבצעת ע"י האיגוד כגוף טכנולוגי-נייטרלי, ועל האמון, שהיא נותנת ביכולתו לתחזק מערכת זו לאורך זמן. ייעודו של איגוד האינטרנט לקדם ולשפר את שירותי האינטרנט במדינת ישראל, ופעילות זו היא בליבת מטרותיו".
 
לביא שיפמן, חבר ועד איגוד ויו"ר ועדת התשתיות שלה: "שרת ה-gTLD ושרת השורש הנוסף, שהותקנו על ידינו, יאיצו ללא אפליה ולכלל הגולשים הישראליים, את הגישה לרשת האינטרנט ויגבירו את היתירות שלה".
איגוד האינטרנט הישראלי



 
 
Bookmark and Share