Telecom News - פתרון תעלומה: מי אחראי לתכנון ושליחת 10 מיליון SMS מטעים לכל עם ישראל

פתרון תעלומה: מי אחראי לתכנון ושליחת 10 מיליון SMS מטעים לכל עם ישראל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פתרון תעלומה: מי אחראי לתכנון ושליחת 10 מיליון SMS מטעים לכל עם ישראל
מי שעוקב אחרי סדרת הכתבות, שנחשפו באתר זה בתחום "מספרי הפרימיום", לא יופתע מהגילוי, מי נושא באחריות האישית לתכנון לשליחת 10 מיליון מסרונים מטעים לכל עם ישראל (בפועל נשלחו כ-800 אלף מסרונים, כי ספק הסלולר עצר את מהלך השיגור ממש בתחילתו).  
מאת: אבי וייס, 31.1.16 11:00מסרון מזויף

מי מהקוראים, שקיבל מסרון כדוגמת זה המופיע כאן בצד שמאל, ידע שהוא אחד מכ-800 אלף מקבלי המסרון מהסוג הזה (לכל מקבל מופיע שם ספק הסלולר שלו, כשולח המסרון, עם הנחיות המתאימות לפורטל של אותו ספק. בתצלום כאן משמאל מופיעה חברת פרטנר-אורנג' שהיא כביכול שולחת המסרון וההנחיות).

התכנון היה לשלוח כ-10 מיליון מסרונים כאלה לכל תושבי ישראל המחזיקים בטלפון סלולרי (איך אספו כל כך הרבה מספרים? שאלה טובה), אולם ספק הסלולר דרכו המסרונים הללו נשלחו (טלזר-019) עצר את השליחה ברגע שהעניין נתגלה והגיעו תלונות מאנשים, שבכלל לא הבינו למה הם מקבלים מסרון כזה.

לדוגמה: עו"ד יהונתן קלינגר כתב לנו: "אני קיבלתי [מסרונים] כאלה בלי שנרשמתי לשירותי 1-901. כך, שברור לי, שזה לא "לקוחות עבר" כמו שנטען [באזני]". 

למי שלא הבין, לא פרטנר-אורנג' שלחה את המסרון הזה (ולא שום חברת סלולר אחרת). 

הפרשה הזו פורסמה בכלכליסט (כאן), אולם בכתבה בכלכליסט לא ברור מתי ולמה זה נולד, מי יזם את זה ומי אחראי על התופעה הזו.

כפי שציינתי, התופעה החדשה הזו נעצרה, אחרי שמנכ"ל טלזר-019 גילה את התופעה הזו אצלו במערכות התמסורת הסלולרית. כ"כ דווח בכלכליסט, שיש חברות תקשורת, שהגישו תלונות למשרד התקשורת בעניין זה.

אולם, המתלוננים לא יודעים, שאלו "תלונות על הקרח". הם הגישו תלונות לחשודים עצמם.... האם החשודים יחקרו את עצמם? זה מה שהולך להתרחש כאן. אלא אם יחל שינוי - בעקבות בקשת ההתערבות שלי מהבוקר, מהיועץ המשפטי לממשלה.

החשיפה שלנו כאן היא: האחריות למסע הבלתי חוקי הזה יצא ויוצא מתוך משרד התקשורת עצמו, באחריות אישית ובידיעת המנכ"ל ולכאורה בגיבוי (או חיפוי, תלוי בנקודת המבט) האישי של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת.

המתנו בסבלנות עד שהיועץ המשפטי לממשלה - יהודה וינשטיין יוחלף. זה יקרה מחר (1.2.16). ולכן, העברנו את תלונתנו  ליועץ המשפטי לממשלה - הבוקר. 

את הקדנציה של יהודה ויינשטיין סיכם יפה אתר News1 כאן, ואין לי מה להוסיף על הדברים הנוקבים, שנכתבו שם. מאמר זה מבטא (לעניות דעתי) את התחושה של רבים בישראל. 
ח"כ מיקי רוזנטל כתב: "וינשטיין הוא היועמ"ש שגרם הכי הרבה נזק למאבק בשחיתות. את הנזק הכבד שגרם וינשטיין לשלטון החוק בישראל יהיה קשה מאוד לשקם". אכן כן. 

מבחינתי וממה שאני ראיתי במו עיני, יהודה ויינשטיין הוא הממציא של הסטארטאפ שראוי להיות "תגלית המאה" בעולם המשפט. זו המצאה שלא הייתה אפילו בתקופת האבן. לסטארטאפ שלו קוראים בשם: "החשודים יחקרו את עצמם".

זה קרה לי יותר מפעם אחת בקדנציה שלו ולאחרונה פרסמתי כאן בהבלטה את המכתבים של היועמ"ש והפרקליטות, שמראים בבירור איך השיטה המופלאה הזו עובדת: חשדות לפלילים מועברים היישר עם כל חומר הראיות - לחשודים עצמם, כדי שיחקרו את עצמם ויחליטו (כמובן) שאין בראיות הללו שום דבר ויסגרו לבד את החשדות נגד עצמם. כמה פשוטה ויעילה ההמצאה הזו (לא ברור אם נרשם לגביה פטנט ברשם הפטנטים). 

לאחר פרסום השערוריה התורנית הזו, מבית מדרשו של יהודה ויינשטיין ו"קליקת הפרקליטים", קליקה שעבדה ב"רוח המפקד" שהוא התווה, הפרקליטות החליטה לשנות את החלטה, וחזרה בה, במקרה ספציפי זה. בהחלט שינוי מרענן וחיובי. אולם, זה לא מבטיח שאכן תהיה חקירה. כי התרבות המקולקלת הזו, שהמציא יהודה ויינשטיין, חילחלה עד למטה לכל הדרגים המשפטיים, וייקח זמן עד שניתן יהיה "לנקות את האורוות".

כך אני מקווה שייעשה, היועץ המשפטי החדש, ד"ר 
אביחי מנדלבליט (בתמונה משמאל). מנדלבליט

את התופעה, שהובילה לתהליך, שנחשף כאן, בעניין "מספרי הפרימיום", חשפנו בסדרת כתבות ארוכה (יש 60 כתבות באתר זה בנושא מספרי הפרימיום), האחרונה פורסמה תחת הכותרת: "שוק שיחות הפרימיום קיבל "מכת מוות" בסגירת החיוג כמעט לכל תושבי ישראל". זה מה שהוביל למשלוח המסרונים ההמוני.

הכתבה האחרונה הזו קשורה בקשר ישיר לכתבה נוספת שנוגעת ל"אפלייה באכיפה" שפרסמנו כאן, בהקשר של חיוג למספרים מטעים הנחזים להיות בחו"ל. כל הנושאים הללו מצטלבים זה בזה, בצמרת משרד התקשורת. 

כ"כ, הפרשה הזו קשורה קשר הדוק למפורסם בחלק התחתון של הכתבה כאן. בחומר שהובא בכתבה זו, מודגם היטב כיצד נציבות שירות המדינה עשתה בדיוק מה שהפרקליטות עשתה, על פי הרוח ההמצאתית של יהודה ויינשטיין, כמו שפרסמתי למשל בעניין הקנסות על בזק והוט: נציבות שירות המדינה העבירה את כל חומר הראיות לחשודים עצמם, כדי שיחקרו את עצמם. אכן, החשודים חקרו את עצמם והחליטו חיש מהר שהם זכאים, לא דבק בהם רבב ולא צריך לעשות מאומה. פשוט מדהים. 

כעת, ד"ר אביחי מנדלבליט יקבל את כל חומר הראיות בפרשה החדשה הזו, ששיאה בתכנון לשליחה של 10 מיליון המסרונים, פרשה שאני עוסק בה בהרחבה מזה יותר מחצי שנה והקשורה קשר הדוק לכמה פרשיות, שהיו בתחום "מספרי הפרימיום", כשחלק חשוב מהפרשה נמצא תחת "צו איסור פרסום", שהוטל עלי אישית ע"י בית המשפט ואני (כמובן) מכבד את הצו הזה (זו לא "הפרשה הסודית", שמככבת רבות באתר זה, בנושא אחר לגמרי, שנמצא תחת "צו איסור פרסום" מ-2011 (!)).

כבר לפני כחצי שנה, זיהיתי את תהליך החיפוי שנקט שלמה פילבר בנושא זה (של "מספרי הפרימיום" וכל הנלווה סביבם). פניתי וקיבלתי כבר לפני כחצי שנה תשובה מאוד מתחמקת ואולי אף שקרית (זה ייחקר בקרוב, התשובה מסומנת בצילום בחץ אדום), כמופיע בתצלום המצוי כאן:
צילום מסמך

לאחר פרסום החלק הגלוי של הפרשה הזו בכלכליסט, קיבלתי חומרים נוספים הקשורים בעניין ופניתי מספר פעמים למשרד התקשורת ולמנכ"ל משרד התקשורת (ששלמה פילברלמה פילבר, בתמונה משמאל) בדרישה למענה ברור וחיסול התופעה החמורה הזו. אף הובטח לי שאקבל תשובה (כנראה בתצלום כאן), אולם בפועל לא קיבלתי שום תגובה, לא שלא ניסיתי):
המייל של דובר משרד התקשורת

גם נציבות שירות המדינה התעלמה מהפניות הנוספות שלי. לכן, לא נותרה לי ברירה אלא לפנות ליועץ המשפטי לממשלה הנכנס (ד"ר אביחי מנדלבליט), בבקשה שיורה למשטרה לחקור את ההיבטים הפליליים של הפרשה הזו ולהורות לנציבות שירות המדינה לחקור את ההיבטים המשמעתיים של הפרשה הזו, פרשה שמתחילה ממנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) ומטה.

בעבר, שלמה פילבר הצליח לחמוק מכמה מפרשות ממש לא נעימות (בלשון המעטה) כמפורט כאן, אך בפרשה הזו, הראיות (כך אני סבור) מאוד ברורות. תקוותי, שהיועץ המשפטי לממשלה החדש, ד"ר אביחי מנדלבליט, ימלא את תפקידו כראוי ויחסל את מיזם "החשודים יחקרו את עצמם" ויורה לחקור כנדרש מהראיות, את כולם.
משפט צדק



 
 
Bookmark and Share