Telecom News - ועדת המדע של הכנסת שמעה הרצאה ממרצה רובוט

ועדת המדע של הכנסת שמעה הרצאה ממרצה רובוט

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> ועדת המדע של הכנסת שמעה הרצאה ממרצה רובוט
ועדת המדע של הכנסת שמעה הרצאה ממרצה רובוט
מאת: מערכת Telecom News, 2.2.16, 20:48אלכס ציגלמן מגיש ליו"ר הוועדה את הפטיש

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דנה היום בהתמודדות עם השינויים הצפויים בשוק התעסוקה בעידן הרובוטיקה. בדיון היו גם קטעי הומור. בדיון הודפס פטיש במדפסת תלת מימד.

ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה: "הטכנולוגיה מתקדמת והרובוטיקה היא בקדמת הבמה. פנה אלי אזרח וכתב לי, שעד שנסיים לטפל ברכבת הקלה, הציבור ייסע ברחפנים וברכב ללא נהג. היום 4-5 אנשים עובדים סביב חולה סיעודי אחד. בעידן הרובוטי, נסתפק בעובד אדם אחד".

ח"כ עליזה לביא: "השינוי כבר כאן ואנו באיחור גדול. משמעותם של הרובוטים, פחות מקומות עבודה. משרות רבות יורדות לטמיון ואנו ממשיכים בעולם הישן. במקום שהם ייקחו לנו את מקומות העבודה, בואו ונשלוט בהם. זו קריאת השכמה לשינוי, שצריך לעשות. עולם העבודה הטכנולוגי יקבל מועסקים אחרים. המדינה לא מציידת את הנוער במידע, שישרת אותם בעולם העתידי".

ח"כ מנואל טרכטנברג: "כתוצאה מהשינויים הטכנולוגיים, המעסיק הגדול ביותר בעולם לאחר הצבא הסיני, הם החברות וולמארט ומקדונלד'ס. אולם, העובדים מרוויחים שכר מינימום, מה שהוביל לאי שוויון ולפערי שכר גבוהים. מה אנו צריכים לעשות כמדינה? גמישות כנגד קשיחות בהשכלה גבוה ובתעסוקה. וקשב שלטוני לנושא. בישראל הקשב השלטוני מופנה לדברים אחרים".

פרופ' צבי שילר, יו"ר האיגוד הישראלי לרובוטיקה: "אנו בתחילתה של מהפכה טכנולוגית, שתשלוט במאה ה-21. זו תשנה את חיינו ותוציא עובדים ממשרות קשות ומסוכנות. לא נוכל לעכב את התפתחות הטכנולוגיה. אנו צריכים לזהות את ההזדמנויות לחבק אותה ולהכין את הדורות הבאים לעולם החדש. ישראל די מובילה בעולם בתחום הרובוטיקה. אם ננצל את הטכנולוגיה נכון, נהיה בקדמת הבמה העולמית. זה ייצר אצלנו תעשיית הייטק חדשה. אני קורא לגבש תוכנית לאומית ".

ד"ר רועי צזנה דיבר אל חברי הוועדה מארה"ב באמצעות רובוט, כאשר פניו נראו על גבי מחשב לוח, שמותקן כראשו של הרובוט.  לדבריו, "המקצועות משתנים במהלך ההיסטוריה. 60% מהמקצועות, שהיו לפני 200 שנה, לא קיימים היום. לא כל משרה מוחלפת במשרה חדשה ומס' המשרות הולך ופוחת. בארה"ב משנת 2000 לא נפתחו משרות חדשות. 40% מהמקצועות בסיכוי גבוה להיעלם בקרוב. עד 2025 בכל מקום בעולם ינועו מכוניות ללא נהג. כבר היום, מחשבים מספקים ייעוץ רפואי ומדפסות מדפיסות חלקי בניין".

ח"כ אורי מקלב: איך הסדרנים יוציאו מהדיון רובוט, שאני אבקש להרחיק מהדיון?".

ח"כ חיים ילין: "לחיצה על כפתור און-אופ תוציא אותו מהדיון".

ח"כ אורי מקלב: "אני מקווה, שבקרוב ירצו מרצים ישראליים בעולם מהארץ באמצעות רובוטים.

ח"כ מנואל טרכטנברג: "מה יהיה עם ביקור בדיוטי-פרי?".

 ח"כ אורי מקלב: "רחפן יביא ללקוח את המוצרים עד הבית".

אלכס ציגלמן הציג מדפסת תלת מימד מבוססות על טכנולוגית הנחת שכבות דקות של חומרים פלסטיים או מתכות: "מדפסת תלת מימד מסוגלת להדפיס תכשיטים, חומרים ביולוגיים, איברים ביולוגיים ועוד". ציגלמן הגיש ליו"ר הוועדה פטיש, שהודפס במהלך דיון. והציג יד מכאנית, שהודפסה ונועדה לילד קטוע יד.

פרופ' משה שהם, ראש מעבדת רובוטיקה בטכניון: "מכונית ללא נהג תביא בקרוב לפחות נהגים על הכביש ולפחות פחחי רכב, כיון שתהיינה פחות תאונות דרכים, מה שיגרום להוזלה בתעריף ביטוחי הרכב".

בתמונה למעלה: אלכס ציגלמן (משמאל) מגיש ליו"ר הוועדה (מימין) את הפטיש.
בתמונות למטה:
ד"ר צזנה המרצה הרובוטי מרצה בוועדה.
הפטיש שהודפס בוועדה במדפסת תלת מימד.
 
ד"ר צזנה מרצה
 

פטיש שהודפס במדפסת תלת מימיד



 
 
Bookmark and Share