Telecom News - הסכם חדש בין ה-EU לארה"ב בדבר הגנת הפרטיות ישפיע גם על ישראל

הסכם חדש בין ה-EU לארה"ב בדבר הגנת הפרטיות ישפיע גם על ישראל

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> הסכם חדש בין ה-EU לארה"ב בדבר הגנת הפרטיות ישפיע גם על ישראל
ההסכם (שטעון עדיין חקיקה בארה"ב) ישפיע גם על ישראל וחברות ישראליות. עו"ד יהונתן קלינגר: "זה הולך להיות סיפור ענק. חברות וארגונים דוגמת גוגל, פייסבוק, אמזון וחברים אחרים מארה"ב צריכים להתקין שרתים אירופיים ולא לאפשר לNSA וחבריה להיכנס אליהם ולחטט בהם".
מאת: אבי וייס, 3.2.16, 17:20עו"ד יהונתן קלינגר

אמש הודיעה נציבות השוק האירופאי המשותף - EU על חתימת טיוטת הסכם חדש עם ממשלת ארה"ב (הסכם, שעוד טעון אישורי חקיקה בארה"ב), הסכם, שמשנה את נושא ההגנה על הפרטיות של תושבי ה-EU, פרטיות, שנפגעה קשות עקב המעקבים של ה-NSA (סוכנות הביון האמריקאית) ושגרמה להחלטת בית המשפט העליון ב-EU (באוקטובר 2015), לבטל את סעיף ה-Safe Harbor, שאיפשר עד אז לחברות אמריקאיות להחזיק במידע על אזרחים מה-EU. 

עיקרי ההסכם החדש מובאים בתצלום בתחתית הכתבה. ההחלטה הזו משפיעה גם על ישראל וחברות ישראליות, בגלל היותנו קשורים בהסכמים עם ה-EU. חברות ענק אמריקאיות מחזיקות במאגרי המידע שלהן, מזה שנים, נתונים על כמעט כל תושבי ישראל (דוגמה הכי בנאלית: בשרתי חברת פייסבוק יש נתונים כמעט על כל תושבי ישראל הגולשים באינטרנט ומשתמשים בפייסבוק). 

עו"ד יהונתן קלינגר, (בתמונה), היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות ומומחה מוביל בתחום הגנת הפרטיות: "אני מחכה לטיוטא סופית של ההחלטה כדי לתת התייחסות מלאה לסיפור הזה. בכל מקרה: זה הולך להיות סיפור ענק

הסיפור בקצרה הוא כזה: תזכורת קצרה: לפני כחצי שנה בית הדין האירופי פסל הסדר, שנקרא Safe Harbor, שמאפשר להעביר מידע על אזרחים אירופיים לארה"ב (ישראל קשורה לסיפור הזה איכשהוא, אסביר בהמשך). הפסילה נבעה מכך, שלא הייתה שקיפות בתהליך העברת המידע של ה-NSA, ובעצם בכך, שאזרחי אירופה לא ידעו, שהם כפופים לריגול של ה-NSA, ולא היתה להם אפשרות להמנע מכך.

בגלל הפסילה של ההסכם הקודם, חברות אמריקאיות לא יכלו בעצם לאחסן מידע על אירופים. זה יכול למוטט חברות אמריקאות רבות. 

תחשובו על זה שגוגל, פייסבוק, אמאזון וחברים אמריקאיים אחרים צריכים "להרים" שרתים אירופיים, ולא לאפשר ל-NSA וחבריה להכנס אליהם. משימה כמעט בלתי אפשרית. עכשיו, ברור לכולם, שזה הסדר לא יעיל: סטארטאפים אמריקאים, שירצו לפעול באירופה יצטרכו להחזיק 2 מערכים של שרתים, עם 2 מדיניות פרטיות. 

לכן, מדברים על הסדר כולל חדש. זה עדיין לא סגור ועדיין לא סופי, אבל יש דיבור עליו וההסכם החדש מקדם את הכיוון הזה.

ישראל קשורה כי לישראל יש הסכם עם האיחוד האירופי (מ-2009, עבודה מצוינת של עו"ד יורם הכהן ועמית אשכנזי) שמאפשר העברת מידע בין מדינות בהגנות, שנקבעו, ואז אנו משורשרים מה-EU לארה"ב".

תצלום עיקרי ההכרזה כפי שמוצגת ע"י Ovum (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):

ההכרזה על ההסכם החדש



 
 
Bookmark and Share