Telecom News - כמה רוחב פס צריך כדי להעביר שידורי וידיאו - 4K? תלוי את מי שואלים...

כמה רוחב פס צריך כדי להעביר שידורי וידיאו - 4K? תלוי את מי שואלים...

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> כמה רוחב פס צריך כדי להעביר שידורי וידיאו - 4K? תלוי את מי שואלים...
חברת ההזנק הקנדית Tveon טוענת, שהיא פתרה את בעיית רוחבי הפס הנדרשים להעביר שידורי וידיאו וטלוויזיה ב-HD ,UHD ו-4K  בכבלים, בלוויין באלחוט ובסלולר כך שהם מועברים כמו כל שידור וידאו רגיל SD. החברה החלה בהתקנות ניסיוניות אצל כמה ספקי OTT, כבלים ובזק בארה"ב, כדי לבחון ולהוכיח אם זה אכן עובד.
מאת: מערכת Telecom News, 14.2.16, 08:00Tveon Logo

חברת ההזנק הקנדית Tveon טוענת, שבטכנולוגיית הדחיסה, שהיא פיתחה, היא מסוגלת להעביר שידורי 4K ברוחב פס של 2 מגה סל"ש בלבד ושידורי HD - 1080p ברוחב פס של 200 קילו (0.2 מגה). 

עד היום מקובל להניח, ששידורי 4K דורשים רוחב פס של לפחות 21 מגה לכל ערוץ ל-HEVC-compressed UHD, כשחברת ההזנק V-Nova הבריטית טוענת (והוכיחה), שהצליחה לדחוס UHD לרוחב פס של 8 מגה לערוץ.

אם אכן Tveon מסוגלת לבצע זאת ב-2 מגה בלבד, מדובר במהפכה של ממש בתחום שידורי הטלוויזיה ברמות הגבוהות ביותר של שידורים עד רמת 4K, מבלי לאבד מהבהירות ומהאיכות של התמונה (כך לטענת Tveon), ובדחיסה שנעשית On-the fly ללא כל צורך בשידרוגי חומרה כלשהם ברשת או בציודי הקצה.

המשמעות: אפשר לשדר ערוצי 4K בכבלים, בלוויין, באלחוט ובסלולר, לכל מכשיר קצה, על כל רשת קיימת, בדיוק כמו כל שידור וידיאו רגיל (SD) באיכות רגילה המשודר כיום. זה גם מקטין בכ-90% את נפח הדיסקים, שיש צורך להקצות כדי לאחסן עליהם שידורי 4K. זו גם בשורה חשובה לשחקני OTT שיוכלו לספק שידורי וידיאו (טלוויזיה ו-VOD) באיכות מכסימלית, על רוחבי הפס הקיימים של לקוחות חברות התקשורת הקוויות והסלולריות. עולם ה-OTT בישראל טרם התגבש, אבל כאן ניתן לראות את עשרת ספקי ה-OTT המובילים בארה"ב, מה הם מציעים ללקוחות שם (מבחינת תכנים ומחירים). 

Tveon החלה בחודש החולף בניסויים אצל כמה ספקי תקשורת ו-OTT בארה"ב, כדי לבחון אם אכן מה שהיא טוענת, עובד בפועל. בקרוב החברה תחל בניסויים דומים אצל ספקיות תקשורת באירופה, שכבר החלו לגלות התעניינות בפתרון הזה. לאחר מכן Tveon מתכוונת להתחיל בנסויים בדרום מזרח אסיה ובאוסטרליה. האם זה יגיע גם אלינו? זה טרם ברור. 
 
4K



 
 
Bookmark and Share