Telecom News - סטארטאפ מציג את הדור הבא של ה-LTE בקוד פתוח על רכיב חומרה זעיר

סטארטאפ מציג את הדור הבא של ה-LTE בקוד פתוח על רכיב חומרה זעיר

דף הבית >> תקנים חדשים >> סטארטאפ מציג את הדור הבא של ה-LTE בקוד פתוח על רכיב חומרה זעיר
הסטארטאפ הגרמני Core Network Dynamics משגע את חברות הסלולר בעולם ומאיים לדחוק החוצה את ענקי ציוד רשתות הסלולר בעולם, כשהציג את הדור הבא של הסלולר בקוד פתוח על מחשב זעיר, שמחירו 35 דולרים, בשירותי NFV מלאים ברמת Telco Grade. יש לסטארטאפ כבר חוזה ראשון לרשת Public Safety המחליפה רשת TETRA ישנה. 
מאת: מערכת Telecom News, 16.2.16, 07:30נתב חדש

הסטארטאפ הגרמני Core Network Dynamics מאיים לדחוק החוצה מהשוק את ענקי ציוד רשתות התקשורת הסלולריות בעולם דוגמת אריקסון, וואווי ונוקיה (שכוללת היום גם את אלקטל-לוסנט).

המיזם הזה פיתח Core מלא לרשתות הדור הבא של הסלולר, דור בתקן 3GPP Release 13 (המכונה גם בשם: LTE Advaced Pro, בקצבים מדהימים של עד 3 גיגה-ביט לשנייה, על פי התקן הזה). כל זאת ברמת Telco Grade (ספק תקשורת). העיקר: הפיתוח נעשה בקוד פתוח המופעל על חומרת כרטיס מחשב זעיר ביותר בגודל כרטיס אשראי בשם Raspberry Pi, חומרה, שמחירה בשוק כ-35 דולרים (!). 

המערכת החדשה פרי פיתוח של המיזם הגרמני היא, כאמור, מערכת בקוד פתוח בשם OpenEPC, והיא כרגע נבחנת ע"י 60 חברות הסלולר הגדולות בעולם, החל מ-AT&T, דרך NTT Docomo וכלה בוואדפון, טלפוניקה, אורנג', דויטשה-טלקום, בריטיש-טלקום ועוד.

לדברי היזמים, בקרוב מאוד הם יוציאו גרסה מלאה (מס' 7) של OpenEPC על גבי מתג (בתמונה למעלה), מערכת שתהיה מוכנה לשיווק ולהטמעות בחברות הסלולר כבר השנה, אחרי סיום שלב הבטא של המערכת הזו (שהחל ב-2013, אחרי 6 שנים של פיתוח). 

המערכת החדשה מוכנה כבר לעידן ה-IoT בתקן LTE-M ולמהפכה הנובעת מההתפתחות של עולם ה-IoT (דוגמה לרשתות IoT עצמאיות המתחרות בספקי הסלולר- כאן וכאן), והמערכת החדשה של הסטארטאפ הזה גם עונה לצרכים של Public Safety ברמת ה-LTE, כדי להחליף את רשתות ה-TETRA הישנות (נקראות בישראל בשם הגנרי "ורד הרים"). לדברי היזמים, יש להם כבר הסכם ראשון באירופה לפרוס רשת LTE חדשה לצרכי Public Safety מגוף ממשלתי רציני באירופה, ששמו לא נחשף. 

האם נראה את ההתפתחות הזו בישראל? בספק רב. ההתפתחות הזו דורשת מחברות הסלולר בישראל "להמציא את עצמן מחדש". ולקפוץ היישר לעולם ה-SDN\NFV. זה לא נראה בטווח הזמן הקרוב. 

CDN



 
 
Bookmark and Share