Telecom News - השילוב בין ועד י-ם וועד ת"א במשרד התקשורת לא יעצור את "ברית המועצות"

השילוב בין ועד י-ם וועד ת"א במשרד התקשורת לא יעצור את "ברית המועצות"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> השילוב בין ועד י-ם וועד ת"א במשרד התקשורת לא יעצור את "ברית המועצות"
2 ועדי עובדים פיקטיביים יש במשרד התקשורת (ועד ירושלים וועד תל-אביב).שניהם התאחדו כדי לאיים על מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, מבלה כעת בברצלונה), שלא יבצע את מהלך איחוד המועצות בלי להידבר איתם (המהלך מכונה "ברית המועצות", בגלל התכנית לאחד את מועצת הכבלים והלוויין עם מועצת הרשות השנייה). מדובר באיום סרק.
מאת: אבי וייס, 22.2.16, 18:00רונית בן טל

במשרד התקשורת (מזה שנים רבות) יש 2 ועדי עובדים (למה במשרד כה קטן של בקושי 150 עובדים צריך 2 ועדי עובדים? שאלה טובה, שלא נענה עליה כאן. גם לא נשיב לשאלה מדוע מי שיוצא לפנסיה ממשרד התקשורת מועבר לטיפול ואחריות ועד הפנסיונרים של חברת דואר ישראל. במשרד התקשורת הישראלי יש הרבה מאוד דברים מוזרים....תשאלו את תמי, היא אולי תסביר לכם...).

הבעיה המרכזית שצצה לאחרונה: אלה לא בדיוק "ועדי עובדים" (ועד עובדים במשרד ממשלתי קטן מורכב מ-3 עובדים שאחד מהם משמש יו"ר ועד העובדים). זה לא קיים במשרד התקשורת.

2 הוועדים של משרד התקשורת בד"כ מתקוטטים זה עם זה (כמו שחשפנו למשל כאן, כאן וכאן), ואת תפקידם הראשי, להגן על עובדים, בכלל לא ממלאים (הסבר למה בהמשך), למשל בפיטורים של המנמ"ר של משרד התקשורת. 

למה המדובר בוועדים פיקטיביים?
א. הוועד של ת"א מורכב רק מיו"ר, אביבה שלמה, אחרי שלפני יותר משנה 2 חברי הוועד האחרים התפטרו \ פרשו. אביבה שלמה התמחתה במתן כיסוי לכל גחמה של השר ו\או המנכ"ל, כמו שחשפנו למשל כאן. פנינו להסתדרות לשאול הכיצד זה ייתכן, והתשובה שקיבלנו: "בת"א צפויות להתקיים בתקופה הקרובה בחירות".

ב
 הוועד של ירושלים מורכב בפועל גם כן מאדם אחד המשמש כיו"ר הוועד, שהוא בכלל מנהל ולא עובד. ליתר דיוק מדובר במנהלת. זו רונית בן טל (בתמונה למעלה), מנהלת תחום רווחה ולוגיסטיקה במשרד התקשורת והכפופה לתמי לשם, סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש.

כך, מצד אחד רונית מייצגת את המעסיק - נציבות שירות המדינה, כמנהלת, ומצד שני מייצגת את העובדים, כיו"ר הוועד. סידור ממש מופלא. לכן, פנינו להסתדרות בשאלה: הכיצד זה ייתכן? והתשובה שקיבלנו: "תקופת הכהונה של הוועד בירושלים היא עד סוף השנה הנוכחית ואז תיערכנה בחירות. לאור תפקידה של רונית לא נמצא פגם בגינו אינה תוכל למלא את תפקיד יו"ר הוועד. מינויה אושר ע"י הגורמים הרלוונטיים בהסתדרות ולא נוגד את תקנותיה".

"ברית המועצות"
התכנית בת השנים הרבות לאחד בין מועצת הכבלים והלוויין לבין הרשות השנייה כנראה הולכת להתממש, כך הכריז שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת וציין, שהוא סיכם עם ועדת הכלכלה של הכנסת לקדם את החקיקה בנושא, בהתאם להמלצות "ועדת פילבר". 

העניין הזה שוב עורר את ועדי העובדים (שהתקוטטו לא אחת בעבר, לרבות בדיוק בנושא הזה המכונה "ברית המועצות"), שמצאו לפתע "אויב משותף", ששמו שלמה פילבר והם הוציאו לו מכתב משותף בבחינת "כרטיס צהוב", שלא יקדם את התכנית בלי להידבר עמם. שכן, התכנית מדברת על הכפפת "ברית המועצות" החצי עצמאיות כיום, לתוך משרד התקשורת. בכל מקרה, ועד עובדים של ממש יהיה במשרד התקשורת רק אחרי הבחירות החדשות לוועדים הללו. כך שכרגע, הם לא מפחידים איש... 

שלא יהיה לקוראים ספק. מדובר באיום סרק. העובדה היא, ששלמה פילבר לא התרגש מזה ונסע לחגוג במשך שבוע על חשבון משלמי המיסים בברצלונה (בתמונה למטה). הוועדים הפיקטיביים של משרד התקשורת, שעד היום היו מעין גרורות של ההנהלה, לא מאיימות עליו והוא (שלמה פילבר) ממילא "לא סופר איש ממטר", גם לא את העיתונות... זאת, מפני שהשאלות ששלחתי למשרד התקשורת, גם בעניין הנדון כאן - לא זכו למענה (בניגוד לחוק. ההתעלמות מהחוק היא עניין שבשגרה, אצל פילבר). 

לעומת זאת, שלמה פילבר הכריז היום בברצלונה, בפני ציבור היזמים והמשקיעים ולא בפעם הראשונה, שאנו בפתחו של יישום דור 5 (5G) בסלולר. כנראה הוא התכוון בדבריו לדור 5 במדינת "דיסנילנד". אפילו דור 4 של ממש אין בישראל, אז איך נקפוץ היישר לדור 5?? אולי ועד העובדים הפיקטיבי במשרד יוכל לעזור לעם ישראל לפתור את התעלומה הבלשית הזו.... מזל שאין מיסים על חלומות ועל מוכרי אשליות.  


עדכון 11.3.15: התקבל עדכון נוסף מטליה בן-שלמה, עו"ד, נציבת פניות הציבור וקבילות החבר, הסתדרות העובדים הכללית החדשה: "למר וייס שלום. אשר לפנייתך בנושא וועד העובדים במשרד התקשורת ברצוני להשיב לאור תגובת הסתדרות עובדי המדינה: בימים אלה נערך מרחב תל-אביב, שבהסתדרות לקיום בחירות לוועד העובדים בתל-אביב.
הקדנציה לכהונת וועד העובדים בירושלים לכשתסתיים יקוימו בחירות בהתאמה להוראות התקנון. אשר להרכב הוועד. נמסר לנו, שאין ממש בטענה כי מדובר ב"ועדים של מנהלים בכירים". נשמח להשיב לכל שאלה נוספת".
שלמה פילבר בברצלונה



 
 
Bookmark and Share