Telecom News - מהפכת ה-ERP בענן כבר כאן. מה היא עושה לכל השחקנים הגדולים?

מהפכת ה-ERP בענן כבר כאן. מה היא עושה לכל השחקנים הגדולים?

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> מהפכת ה-ERP בענן כבר כאן. מה היא עושה לכל השחקנים הגדולים?
מהפכת ה-ERP בענן כבר כאן. מה היא עושה לכל השחקנים הגדולים?
מאת: אבי וייס, 7.3.16, 09:50רומן מיטשל
 
האם אורקל וסאפ (וספקי המערכות מישראל) "פספסו את הרכבת" של פתרוןERP  בענן? זה עוד לא ברור. מה שברור, ש-NetSuite כבר כאן עם פתרון ERP מלא בענן ועם הצלחה עולמית מדהימה, שמגיעה כעת לישראל. מהפכה בהתהוותה.
 
"אנו מאמינים ורואים, ש-NetSuite עושה בעולם ותעשה גם בארץ את אותה המהפכה, שסיילפורס עשתה, אבל בתחום ה-ERP", מתאר רומן מיטשל, מנהל חטיבת One1up, קבוצת One1. "מהפכת הענן כבר כאן ואי אפשר לעצור אותה בשום תרגיל. יש לקוחות שלוקח להם יותר זמן לאמץ ענן, אבל 'הענן האמיתי' יהיה בסוף אצל כולם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם רומן מיטשל (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון שלERP  בענן, מה זה עושה לשוק ה-ERP ולאן השוק הזה, שנשלט עד היום ע"י שחקנים מוכרים וגדולים, הולך מכאן והלאה. חשיפה של מהפכה בהתהוות.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של ERP בענן אצלכם?
רומן מיטשל: "אני קרוב ל-10 שנים ב-One1, רוב הזמן כסמנכ"ל מכירות ולפני כ-3 שנים התמניתי למנהל חטיבת One1up, עם דגש על תחום האפליקציות של אורקל. אני מדווח לשי אוזן, מנכ"ל One1. אנו אינטגרטור מס' 1 בישראל בתחום האפליקציות של אורקל.
 
לאחרונה, באופן רשמי מ-1.1.16, לאחר בחינה, שנמשכה כשנה של מוצרים וטכנולוגיות בענן, בדגש על חברת NetSuite, שהיא חברה אמריקאית ענקית, ולאחר מפגשים עם הנהלת החברה ובחינה שלהם אותנו, החלטנו ללכת על הכיוון החדש של ERP בענן - איתם.
 
יש ל-NetSuite כ-30 אלף לקוחות ברחבי העולם וצמיחה מהירה ביותר כל שנה בפעילות שלה והתאים לה להיכנס לישראל דרכנו, כאינטגרטור שהוא כרגע הגדול ביותר אצלם ב-EMEA".
 
שאלה: למהERP  בענן?
תשובה: "העולם הולך לענן. הכל הולך לענן. גם תשתיות וגם כל מערכות ה-IT, התקשורת וכמובן האפליקציות. צריך להיות עיוור לא לראות את המהלך והכיוון הזה.
 
המהלך של NetSuite מאוד דומה ואפילו מקביל למהלך של סיילפורס בעולם ה-CRM.
 
NetSuite מצוייה בשוק העולמי כבר 14 שנה עם מוצרים שנכתבו לענן. היא לא עשתה הסבה לענן. היא נולדה בענן. זה יצר זעזוע חזק בשוק העולמי וכעת אנו מביאים זאת לישראל".  
 
שאלה: רבים טוענים, שהם בענן. איך מבחינים בשירות, שהוא "ענן אמיתי"?
תשובה: "ראשית, ענן אמיתי מבוסס קודם כל על Pure Multi-Tenant. שנית, השירות והתשלום של הלקוחות הם בגישת ה-SaaS. הבסיס לענן זו הווירטואליזציה המלאה.
 
מה שלא עונה להגדרות הבסיסיות הללו, זה לא ענן. קל להטעות את מי שלא בקי בנושא.
 
חייבים להבהיר, שענן זה לא Hosting. זה הבדל של 'שמיים וארץ'. אין להאמין למי שטוענים, שהם בענן ולמעשה מספקים Hosting. זה ממש לא נכון ואי אפשר לשדרג Hosting ולהפוך זאת לענן. זה דבר אחר לגמרי. העברת תוכנה מקומית לשרת של מישהו אחר - זה רק Hosting, זה לא ענן".
 
שאלה: מה קורה עם שירותי ה-ERP של אורקל וסאפ בעניין זה?
תשובה: "כרגע אין להם שירות ענן. זה יהיה, כי הם עובדים על זה במרץ. כשזה יהיה, ניישם גם את הענן של אורקל או סאפ ללקוחות שלנו, שיבקשו זאת. אולם, בינתיים אין שירות כזה בענן, שזמין ללקוחות. כך, שזו שאלה תיאורטית.
 
אי אפשר בהבל פה להעבירERP  לענן. זה דורש השקעת משאבים עצומה וגם לוקליזציה של הפתרון. זה לא דבר פשוט. בנוסף, צריך להקים Data Centers, שיתאימו לשירותיERP  בענן. זה לא קורה מהיום למחר.
 
מול המצב הזה, יש ל-NetSuite מוצר עובד בענן עם ניסיון גלובלי, ביצועים מהירים ורמת יכולות וביצועים כמו שאנו מכירים היום בענן של סיילספורס".  
 
שאלה: מה קורה עם ספקי ה-ERP הישראליים?
תשובה: "הם רחוקים מאוד מהענן ובספק אם יגיעו לענן. זו השקעה כבדה מדי לשחקנים מקומיים. אני עדיין לא רואה את זה מתקדם אצלם לכיוון הענן".
 
שאלה: איפה הענן של NetSuite?
תשובה: "הענן שוכן בארה"ב ובאירופה. יש 2 אתרים בארה"ב ו-2 אתרים באירופה: בלוקסמבורג ובאירלנד. החברה מבטיחה זמינות של 5 תשיעיות ומהניסיון, שהלקוחות הרבים שלהם צברו, האמינות הזו נשמרת, לא פחות ואולי אף יותר מהאמינות הקיימת בפתרונות, שאינם בענן".
 
שאלה: לאיזה שווקים אתם מכוונים את הפתרון בענן?
תשובה: "בעולם, מכוונת NetSuite את עצמה בעיקר ל-12 ורטיקלים, עם דגש רב לחברות ההייטק. זה כולל את כל מגוון החברות: לתוכנה, לחומרה, לשירותים ולכל מגוון הפתרונות.
 
חברות רב לאומיות רואות ב-ERP יתרון עצום, כי אין צורך בהתקנות מקומיות והפתרון עובד וזמין בכל מקום, גם במובייל. בקרוב המערכת תתמוך גם בעברית.
 
שווקים נוספים, שלוקחים את הפתרון הזה: חברות ייצור, חברות הפצה, חברות שיווק, חברות ייבוא וייצוא. יש גם שוק של עמותות ויש לחברת NetSuite מסלול מיוחד לעמותות בחינם או בהנחה ניכרת.
 
מה שמייחד את הפתרון של NetSuite הוא, שהפתרון שלה מכיל המון אלמנטים חשובים מעבר ל-ERP, אלמנטים מאוד חיוניים לכל ארגון מודרני ובראש מצויים ה- CRMוהמסחר האלקטרוני. יש במערכת מנוע סחר אלקטרוני B2B המעביר את כל המסחר האלקטרוני העסקי לענן. זו מהפכה לארגונים רבים המנהלים מסחר בתחום ה-B2B.
 
ממה שאנו רואים, הוורטיקל הכי חזק לפתרונות NetSuite אלו חברות ההייטק, כולל חברות למסחר אלקטרוני, במיוחד חברות הקשורות עם שוקי חוץ. חברות ההייטק בעולם כמו גם בישראל, לא רוצות לשמוע על פתרונות On-Premise. הן רוצות ענן ורק ענן. בנוסף, ראינו שבכמעט כל חברות ההייטק הללו, יש כבר פתרון סיילספורס בענן. לכן, הן כבר רגילות למודל ה-SaaS ורוצות לקבל ERP במודל SaaS.
 
היתרון בגישת הענן, במיוחד למי שכבר עובד בסיילספורס: הוא שלא צריך ללמוד כמעט איך להפעיל את המערכת. זה קל להטמיע אותה ולתפעל אותה בחברות הייטק. לעניות דעתי, זה העתיד.
 
כשאני מגיע למנכ"לים ולמנמ"רים אני אומר להם: אם כבר העברתם את מערכות האופיס שלכם לענן ואת הבילינג שלכם לענן, הגיע הזמן להעביר את ה-ERP שלכם לענן. זה די משכנע, כי הם מבינים את היתרונות של המעבר לענן, מכל ההיבטים, גם הכלכליים".
 
שאלה: מה יש במערכת, שאתה מספק ללקוחות שלך?
תשובה: "הכל. כל המודולים הלוגיסטיים והפיננסיים ובנוסף מודולים של CRM מובנה ו-E-Commerce מובנה. בנוסף, יש מסביב אקוסיסטם שלם של תוכנות, שפותחו ע"י צד ג' וניתן להוריד אותן מהחנות של NetSuite. זה עובד בדיוק כמו כל חנות אפליקציות, שאנו מכירים מעולם הסלולר. זו מהפכה, שאין לשום מתחרה מוכר בעולם ה-ERP.
 
בישראל, המנהלים עדיין לא מכירים את המותג NetSuite ואת הרעיון של ERP בענן. מהניסיון שלי, לא מספיק להעלות פורטל. ברור, שהשם שלנו כ-One1 הוא מקדם מכירות ונותנים בנו אמון. אנו נפגשים עם הלקוחות פנים אל פנים, כדי ליצור את התהודה המתאימה בשוק למעבר לענן".
 
שאלה: אם הלקוחות יכולים לקנות את כל המודולים של ה-ERP בפורטל בענן, למה הם בכלל צריכים אותך?
תשובה: "יישום ERP דורש התקנות והתאמות. זו לא מערכת קלה וזה לא מוצר מדף פשוט. זה פרויקט ואנו מומחים לפרויקטים. אנו מביאים את הפתרון ללקוח כפרויקט מהיר, יעיל ותכליתי. זה המתכון ליישום מוצלח של הפתרון. זה לא ניתן לעשות לבד.
 
אנו מלווים את הלקוח עד שהפרויקט עולה לאוויר ורץ ללא תקלות, לפי הצרכים של הלקוח. בהמשך, כל הזמן הצרכים של הלקוח משתנים ומתעדכנים. ראינו, שלקוח, שהטמיע ERP, מהר מאוד מבקש להתקין אצלו גם מסחר אלקטרוני, או CRM, או תחומי פעילות נוספים. לכן, הלקוחות מבקשים אינטגרטור אמין, שילווה אותם בכל הדרך ויבצע לוקליזציה עבור הצרכים המקומיים.
 
אני מאמין, שאנו עומדים בפני שוק גדול בישראל, שיצמח במהירות. גם סיילספורס התחילה בצורה כזו והגיעה לכמעט אלפיים לקוחות בישראל. ההצלחה הראשונה של סיילספורס הייתה בחברות ההייטק. לכן, אנו הולכים באותה דרך. כרגע אנו מרוכזים בעולם ה-SMB וה-SME, כי הרעיון של ERP בענן מהר מאוד תופס בחברות ההייטק הבינוניות עד הגדולות. בהמשך נתרחב לשאר פלחי השוק".
 
שאלה: מה הלאה?
תשובה: "היתרון שלנו הוא, שאנו פועלים בענן. לכן, אנו יכולים לשלב את הכוחות עם פתרונות סיילספורס, כי זה הולך ביחד. אנו יודעים לספק אינטגרציה בין כל המערכות ויכולים להצביע על כיווני ההתפתחות הללו בפני הלקוחות. אנו יוצרים מהפכה בשוק ואנו כבר בתוך המהפכה הזו.
 
יש לנו בי"ס למקצועות אורקל. לאור השינוי, ב-1.5.16 נפתח מחזור ראשון להכשרת אנשי מקצוע בתחום פתרונות NetSuite. בהתחלה זה יכלול 6 מפגשים בשעות הערב.
 
כך, נכשיר עוד עובדים משלנו וגם את הלקוחות. מה שאנו יודעים לעשות טוב אצלנו, נעשה גם אצל הלקוחות. ביצוע פרויקט של ERP בענן זה פרויקט, שנעשה לפי המתודולוגיה שלנו עם 8 שלבים מאוד מובנים המבוססים על הניסיון הרב שלנו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
רומן מיטשל: "החלום שלי לבנות אקוסיסטם בישראל סביב פתרונות NetSuite בענן. אני מאמין, שנוכל למצב את One1up כאינטגרטור מוביל של ERP בענן, כמו שאנו מובילים ב-,ERP שאינו בענן.
 
עד היום, לא היה בשוק הישראלי פתרון של ERP בענן. רבים דיברו על זה והספקים הגדולים עובדים על זה. אבל פתרון זמין בענן – עדיין אין להם. כשיהיה לגדולים פתרון בענן, ניישם זאת. אבל כרגע, אנו באים עם פתרון עובד וזמין וברמה מצוינת בענן, ואני מאמין, שנוכל לבנות סביב הפתרון הזה אקוסיסטם שלם של אפליקציות, גם מקומיות, לטובת צרכי השוק הישראלי".
 
הכל בענן



 
 
Bookmark and Share