Telecom News - הגאדג'טים הלבישים בתחום הבריאות כיצרני Big Data

הגאדג'טים הלבישים בתחום הבריאות כיצרני Big Data

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הגאדג'טים הלבישים בתחום הבריאות כיצרני Big Data
הגאדג'טים הלבישים בתחום הבריאות כיצרני Big Data
מאת: ד"ר שלמה מרקל, 16.3.16, 09:10ד"ר שלמה מרקל
 
ניהול ביג דאטה יהיה חיוני כדי להבטיח שהצרכנים ואנשי הרפואה ייהנו ממלוא יתרונות מכשירי הבריאות הלבישים. ה-IoT הוא גם חידוש מדהים בצד הספק ביחסים בין הרופא למטופל.
 
תופעת האינטרנט של הדברים (IoT) ממשיכה לצבור תאוצה בקצב מדהים, בעיקר בתחום הבריאות, בו מכשירי כושר וחיישנים רפואיים הופכים פופולריים יותר ויותר. השוק נמצא במגמת צמיחה מהירה של מכשירים לבישים המסוגלים לנטר מדדים ביומטריים כדי לנהל טוב יותר את הבריאות והכושר שלנו.

מחשוב לביש
 
אמנם נראה, שלמכשירים רפואיים מבוססי IoT צפוי עתיד מבטיח, אולם, הטכנולוגיה מציבה אתגרים לספקי השירותים המעבירים את הנתונים ולחברות האוספות ומנתחות את הנתונים. עליהם לחשוב כיצד לשפר את ביצועי הרשתות ומרכזי הנתונים שלהם כדי לעבד את הנתונים במהירות וביעילות רבה ככל האפשר, במיוחד בזמן שיכולותיהם ומספריהם של מכשירי IoT ממשיכים לעלות.
 
ה-IoT הוא גם חידוש מדהים בצד הספק ביחסים בין הרופא למטופל. עם כניסתם של מוצרים כגון Google Glass המעוררים חדשנות נוספת בתחום הבריאות, הרופא יכול להתחבר לרישומים הרפואיים של מטופל על מסך ה-Google Glass שלו תוך כדי טיפול בחולה. רופאים בחדר המיון יכולים להשתמש בטכנולוגיה כדי לסווג מהר יותר מטופל, להציג סימנים חיוניים, תוצאות מעבדה ומידע רלבנטי אחר.
 
תחזיות מ-Ericsson Mobility Report ו-ABI Research מעריכות, שעד 2019 יהיו 30 מיליארד מכשירים מחוברים אלחוטית. הגוף שלנו, ההתנהגות שלנו, מייצרים שפע של נתונים למכשירי הבריאות הלבישים. רק כמות הנתונים  הנאספים ומנוטרים ללא הרף תהיה בלתי נתפסת. מה שיסבך עוד את העניינים הוא, שיהיה צורך לעבד ולנתח נתונים גולמיים על בסיס מידע הקשרי נוסף כדי שיהיה להם ערך אמיתי. לדוגמה: איש רפואה הבוחן נתונים גולמיים של מטופל, שיש לו עלייה משמעותית בדופק, יכול להגיע למסקנה שונה מאוד אם ידע שהמטופל ישן ולא רץ ריצת 5,000 מ'.
 
ככל שיותר דברים מתחברים לאינטרנט וזה ולזה, כלי ניהול הנתונים של היום והיישומים המסורתיים לא יצליחו לעמוד בדרישות הניתוח המדויק הדרוש למערכי נתונים מורכבים ומסיביים הגדלים כל העת המכונים Big Data. ניהול ביג דאטה יהיה חיוני כדי להבטיח שהצרכנים ואנשי הרפואה ייהנו ממלוא יתרונות מכשירי הבריאות הלבישים.
 
ביג דאטה
 
קשה להמעיט בחשיבות הרשת עבור ארגון, מפני שהיא המפתח לניהול ולניתוח נפחי מידע עצומים אלה, שמגיעים מכל מכשירי הבריאות והכושר הללו. על הארגון לבחון כיצד לשדרג את הרשת שלו כדי לנצל את החידושים האחרונים כגון "רשת מוגדרת תוכנה": Software Defined Networking-SDN, "וירטואליזציה של פונקציית רשת": Network Function Virtualization - NFV ומחשוב ענן, שיחד, יאפשרו לרשתות ללכוד, לאצור, לנהל ולעבד ביג דאטה בזמן סביר.
 
הארכיטקטורה העולה של SDN מפרידה את בקרת הרשת מפונקציית ההעברה ומאפשרת למנהלי הרשת לתכנת ישירות בקרת רשת ולפשט את התשתית שביסודה ליישומים ולשירותי רשת. תוכנות SDN מאפשרות להגדיר, לנהל, לאבטח ולמטב במהירות את הרשת ולהתאים את זרימת התעבורה לצרכים המשתנים.
 
"בינה מרכזית" זו, מאפשרת תצוגת רשת גלובלית ומופיעה כמתג לוגי יחיד ליישומים ולמנועי מדיניות. SDN יעילה וחסכונית יכולה להתבסס על תקנים פתוחים ולא להיות מזוהה עם משווק ספציפי, ובכך לפשט את תיכון הרשת תוך שיפור יכולת הניהול, התיאום והבקרה. מתגי אתרנט טובים ניתנים לתכנות עם זמן שיהוי נמוך (low latency) אידאליים ל-SDN ומשמשים כמארג האינטרנט ומרכזי הנתונים.
 
הודות לפתרונות SDN, ‏NFV היא דרך חדשה לתכנן, לפרוס ולנהל שירותי רשת. NFV מפרידה סוגים שלמים של פונקציות רשת ממכשירי חומרה קנייניים כגון נתבים או מתגים, כדי שיוכלו לרוץ בתוכנה. באמצעות שימוש בטכנולוגיות  סטנדרטיות של ויזואליזציית IT, ‏NFV "עושה ויזואליזציה" לפונקציות אלו והופכת אותן לאבני בניין שניתן לחבר ביניהן כדי ליצור שירותי תקשורת. NFV, שישימה לכל עיבוד נתונים או פונקציית בקרה בתשתיות רשת חוטית ואלחוטיות, הופכת את רשתות האתרנט למהירות ויעילות יותר וניתנות להרחבה. SDN מאפשרת לנהל רשתות מבוססות NFV אלו, ומספקת את היכולת לנטר אותן ביתר יעילות.
 
הוויזואליזציה של הרשתות, האחסון והשרתים מגדירה מחדש את הדרך שבה ארגונים משתמשים ב-IT. מחשוב ענן ממלא תפקיד חיוני בתהליך זה, ומעניק גישה לאינטרנט ליישומים מורכבים ומשאבי מחשוב מסיביים. "הענן" מעניק לארגון או לעסק קטן את הקיבולת הנוספת הנדרשת כדי לענות על הביקוש הגובר מצד שלישי, ומספק לארגונים דרך להגדיל את הקיבולת מבלי להשקיע במבנה IT חדש.
 
היכולת לארח עיבוד ונתונים בענן פוטרת  את מנהלי הרשת מהצורך להעביר את הקיבולת למקומות גאוגרפיים, שבהם הנתונים נוצרים, ולפקח על המכשירים המפיקים את הנתונים. רשת אתרנט מתוכננת היטב מעניקה עכבת נמוכה ואת הפס הרחב הגבוה הנדרש ע"י מחשוב ענן כדי לספק את מלוא יתרונותיו.
 
אמנם, אין להתכחש לעובדה, שטכנולוגיה לבישה עברה דרך ארוכה משלב הקונספט. אולם, השפעתה על תחום הבריאות רק מתחילה להיות מורגשת. כובד משקלה והשפעתה עדיין  נתונים לויכוח. אולם, בעזרת הטכנולוגיה המתאימה, השמיים הם הגבול.
 
מאת: ד"ר שלמה מרקל, מרץ 2016.
סגן נשיא ברודקום העולמית
  
SDN



 
 
Bookmark and Share