Telecom News - מהפכה ברשתות מטרו אופטיות – הוזלת עלויות לצד גמישות ברוחב פס

מהפכה ברשתות מטרו אופטיות – הוזלת עלויות לצד גמישות ברוחב פס

דף הבית >> חידושים הכרזות >> מהפכה ברשתות מטרו אופטיות – הוזלת עלויות לצד גמישות ברוחב פס
מהפכה ברשתות מטרו אופטיות הוזלת עלויות לצד גמישות ברוחב פס
מאת: מערכת Telecom News, 20.3.16, 18:40אריה מנדל
 
חברת Coriant היא הראשונה בתעשייה המציעה שכבה אופטית המאפשרת גמישות מלאה בחיבור עם מודולים נתקעים. הפתרון מוצג בימים אלה לשוק הישראלי ע"י הסניף הישראלי של Coriant.
 
חברת Coriant - אותה חשפנו לראשונה כאן, בניהולו של אריה מנדל, [בתמונה משמאל], שעומד בראש הסניף הישראלי הצומח במהירות), מציעה פתרון חדשני לשוק, עי"כ, שהיא מפרידה את פונקציות השכבה האופטית למודולים נתקעים זעירים, לשיפור הגמישות והפחתת העלויות עד 30%.
 
חברת Coriant, שנבנתה משילוב של נוקיה-סימנס-רשתות, Tellabs ו-Sycamore היא ספקית של פתרונות רשת עבור מפעילי רשתות תקשורת מובילים במעל 100 מדינות, השיקה את Coriant® Pluggable Optical Layer, גישה חדשנית וחסכונית לבניית רשתות מטרו אופטיות גמישות ומהירות, שתספקנה מענה למגוון רחב של יישומים נייחים וניידים כאחד.
 
התפיסה של Coriant לרשתות תקשורת היא: "רוחב פס על פי דרישה".
 
תצורת הפתרון החדש מוצגת בגרף הבא:
גרף הפתרון החדש של Coriant
כמוצג בגרף, השילוב בין המודולים הנתקעים Pluggable Optical Layer)) של השכבה האופטית למוצרים השונים מסדרה 7100 של Coriant (פתרון מתגים אופטיים מ-100 מגה עד 100 גיגה), מאפשר גמישות, הן מבחינת גודל הלוח הבסיסי והן מבחינת יכולות השכבה האופטית. יכולות עיבוד המנות ויכולת המיתוג של פלטפורמות ה-7100 תשארנה גבוהות וללא כל שינוי.
 
המודולים הנתקעים Pluggable Optical Layer)) כוללים מגוון רחב של רכיבים פסיביים כגון: מסנני DWDM ו-CWDM ויחידות Mux / DeMux הנתקעים לכונן 1RU נפרד. המודולים הפעילים ישתלבו בתוך כרטיס מוביל חדש לפלטפורמות s7100.
 
מודולים אלה מגיעים במגוון גדלים שונים, שחלקם קטנים כמו XFP ו‑SFP אופטיים והם כוללים מתג אורך גל סלקטיבי (WSS), מנטר ערוצים אופטי - EDFAs ומנחתים אופטיים משתנים (EVOAs).

לעתים, בתצורות מסוימות, המודולים הקטנים מסוג XFP ו-SFP לא ידרשו כרטיס מוביל והם יכולים להיתקע ביציאות המותקנות בכרטיסי הקו הקיימים זה מכבר בשטח, במתגי מטרו קיימים.
 
מבנה הלוח הבסיסי הקטן וצריכת החשמל הנמוכה שלו, בפתרון עם תצורת המודולים הנתקעים (Pluggable Optical Layer), ובשילוב יכולות Coriant של תמסורת אופטית High-density של 10G ו-100G, מאפשרות תפיסה חסכונית ביותר להגדלת רוחב הפס ברשתות מטרו ולהרחבה מהירה ומיקסום היכולות האופטיות שלהן.
 
פתרון זה יכול להפחית בעלויות עד 30% בהשוואה לפתרונות המסורתיים ומאפשר עלויות הקמה ראשוניות נמוכות ויכולת הרחבה עתידית בשיטת Pay-as-you-grow, באופן המאפשר הרחבה יעילה וחסכונית של רשת המטרו.
 
אריה מנדל, (בתמונה למעלה), מנכ"ל Coriant ישראל: "בשוק שירותי המטרו הדינמי והתחרותי של ימינו, מפעילי התקשורת השונים לרבות מפעילי Data Centers אינם רוצים לבחור בין עלות נמוכה לבין גמישות, בכל הנוגע לבניית רשתות מטרו אופטיות או להרחבתן.

לפיכך, השקת השכבה האופטית הראשונה בתעשייה של חברת Coriant, שמאפשרת חיבור מלא של יחידות אופטיות אקטיביות ופאסיביות נתקעות, מקלה על מפעילי התקשורת מהצורך בבחירה ראשונית בין עלות נמוכה לבין גמישות, ומאפשרת להם כבר היום יישום פתרון חסכוני, מודולרי ויעיל, שמסתגל בקלות לדרישות וצרכים עתידיים של לקוחותיהם".
 
סניף Coriant בישראל, שכבר פועל כמעט שנה וחצי עם צמיחה מהירה, בא להרחיב את נוכחות החברה ולהגיע קרוב ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, תוך הכנסת טכנולוגיות חדישות בתחומי הפס הרחב, לרבות תקשורת אופטית רחבת סרט, פתרונות IP, פתרונות ענן ותמיכה בשירותים מתקדמים ביותר, תוך יצירת שיתופי פעולה מקומיים במסגרת הפעילות הגלובלית של החברה. הפתרון החדש של "מודולים נתקעים", מאפשר לחברה להיכנס לתחומי פעילות חדשים, שלא הייתה בהם בשוק התקשורת, דוגמת תחום רשתות המטרו.
 
"התוצאה היא עלות ראשונית נמוכה ויכולת הרחבת הרשת בשיטת Pay-as-you-grow" מדגיש אריה מנדל בשנית, מימד מרכזי זה בפתרון החדשני, שמוצג בימים אלה לשוק הישראלי.
 
מתג 7100
בתצלום: מתג Packet Optical Transport Solutions גרסת 7100 מבית Coriant.



 
 
Bookmark and Share