Telecom News - חשיפה: מה לא סיפרו לנו על נפילת רשת פלאפון? איך פרטנר קשורה לעניין?

חשיפה: מה לא סיפרו לנו על נפילת רשת פלאפון? איך פרטנר קשורה לעניין?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חשיפה: מה לא סיפרו לנו על נפילת רשת פלאפון? איך פרטנר קשורה לעניין?
בלעדי: הקריאה של אתר זה להקמת ועדת חקירה מתעצמת לאור החשיפה הבאה: אתמול, פרטנר הריצה בבהילות ציוד רשת סלולרי מרכזי לפלאפון, כדי שתוכל לתפקד ממתג הגיבוי שלה. מי בדק שמתג הגיבוי של פלאפון לא מוכן לגיבוי ושחסרים בו רכיבים מרכזיים? מה עשו "מהנדסי משרד התקשורת" שפיקחו על האירוע? עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 22.3.16, 22:00מנכ"ל פלאפון

הערב (22.3.16) נחשפו בפנינו עובדות חדשות ומדהימות בהקשר של נפילת רשת הסלולר של פלאפון אתמול. על פי מה שנודע לנו, פרטנר העבירה אתמול בבהילות ציוד חירום לפלאפון בהיקף ניכר, ציוד שכלל כרטיסים ל-RNC ול-MSC, שנטען באזננו שנשרפו.

מדובר בציוד הכי בסיסי ומרכזי לקיומה של כל רשת סלולר בישראל: RNC = Radio Network Controller ו-MSC = Mobile Switching Center. 

מפרטנר סרבו להגיב על החשיפה.

תגובת פלאפון: "אתמול הועברה כל תנועת המנויים בפלאפון למתג ברמלה בעקבות השריפה במתג בפתח תקוה. מאחר שפלאפון ופרטנר משתמשות באותם כרטיסי rnc מתוצרת אריקסון, פרטנר העבירה לנו, באמצעות אריקסון, כרטיסי rnc שנועדו לתגבור הקיבולת במתג ברמלה. אנו מודים לפרטנר על הסיוע".

דהיינו: פלאפון טוענת, שמה שהועבר אליה אתמול לרמלה מפרטנר אלה כרטיסי RNC בלבד. [כרטיסי RNC משמשים לניהול קיבולת ברשת סלולרית].

כך או כך, כנראה כעת די ברור, שפלאפון לא הייתה מוכנה עם "גיבוי חם" של העברת כל לקוחותיה (ולקוחות יופון, וואלה! מובייל ורמי לוי תקשורת) במקרה של תקלה, מהמתג בפתח-תקווה למתג ברמלה.

זו הייתה כנראה סיבת התארכות הזמן של ה"עלייה לאוויר" של הרשת, שנמשכת עד רגע זה, הרבה יותר מיממה וחצי מתחילת האירוע. כך גם קרה בתקלות הרשת בשנה שעברה, של כל חברות הסלולר, ובמיוחד בתקלה הגדולה של סלקום ובשיטפון שהיה בשרון בתחילת החורף. אין מספיק ציוד רשת רזרבי לחברות הסלולר בישראל. פשוט מדהים

לכן, הקריאה שלי לוועדת חקירה מתעצמת, קריאה לוועדה שתבדוק איך הגענו למצב, שבו תשתיות התקשורת הכי חיוניות כיום בישראל עובדות בשיטת ה"סמוך" (או ה"ישראבלוף") ויש צורך להעביר ציוד רשת בסיסי בבהילות בין חברות הסלולר, כדי לספק שירות חיוני לתושבי מדינת ישראל. 

ככה זה קורה כשבעלי המניות מושכים 100% מהרווחים כדיבידנדים ובעלי התפקידים הבכירים מקבלים מיליונים לשנה כשכר, בונוסים ושאר הטבות. פשוט, מאבדים את הקשר עם המציאות

תזכורת קטנה: ביום 1.3.15 פורסמה הודעה של משרד התקשורת על סיום תהליכי הגיבוש והניסוח של "החלטה בנושא הבטחת הרציפות התפקודית של חברות התקשורת במצבי חירום ומשבר". הרישיונות של חברות הסלולר עודכנו (ונכנסו לתוקף ב-1.9.15), בהתאם להחלטות, שהתקבלו במשרד התקשורת, אבל בפועל, דבר לא קרה. למה? מי נושא באחריות למצב הכאוטי הזה? 

פשוט, "עם ישראל חי",  ועוד טוענים, שאנו "אור לגויים". מזל, שמעטים זוכרים את "מחדל יום הכיפורים". אולם, אני לא שוכח. 

עדכון 23.3.16, 19:00
עד רגע זה (23.3.16, שעה 19:00) רשת CDMA של מתג קרית אריה שעליה נמצאים חלק ניכר ממכשירי המובייל במכוניות - לא עלתה לאוויר עדיין ולא עובדת. גם זה תורם להמשך השיבושים הנמשכים ברשת פלאפון מזה יומיים. מדהים.

עדכון 24.3.16, 16:00: עדכון מחברת פלאפון (יותר מ-3 יממות אחרי תחילת האירוע):
"חברת פלאפון מודיעה היום (ה') כי התיקונים והכנת מתג פתח תקווה להפעלה מחדש נמשכו גם היום, כולל ניקוי וחידוש מכשירים רבים אשר כוסו בפיח באמצעות שטיפה בקרח יבש, חיווט והתקנת לוחות חשמל, צביעת המקום מחדש ועבודות נוספות.
בנוסף מציינת החברה כי הרשת מיוצבת ומתפקדת, אך יתכנו עדיין שיבושים נקודתיים עקב ביצוע עבודות יום מתוכננות לשיפור איכות הרשת."
"מצ"ב תמונות שצולמו הבוקר: הצצה ראשונה – שיפוץ המתג בקרית אריה פ"ת וחידוש המכשירים. קרדיט צילום: איציק מילשטיין."
תמונות מתג פלאפון
תמונות מתג פלאפון
עדכון 27.3.16, 13:00: חברת פלאפון מכריזה על הטבה ללקוחותיה כפיצוי:
חברת פלאפון מודיעה היום (א'), כי תעניק הטבה ללקוחותיה בגין תקלת הרשת, שגרמה השריפה במתג החברה בפתח תקווה ביום שני שעבר.
 
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון: "אנו מודים ללקוחותינו על הסבלנות ועל האמון הרב שניתן לנו. החלטנו להציע לכלל לקוחות החברה הטבה לבחירתם, וזאת כהוקרה על אורך הרוח שגילו בימים האחרונים. אני מודה גם לעובדי החברה, אשר עבדו סביב השעון מאז פרוץ השריפה ביום שני, על מנת לספק מענה מיטבי ללקוחותינו". 
 
עבודות השיקום הושלמו, ומתג פתח תקווה שב לפעילות מלאה. החברה ממשיכה במעקב אחר ביצועי הרשת.
 
לקוחות החברה יוכלו לבחור הטבה אחת מבין שלוש הטבות, ללא תשלום:

1. 20 ג'יגה גלישה בארץ בנוסף לחבילה הגלישה הקיימת – ההטבה הינה למשך חודש מיום ההרשמה.

2. Musix  ו-Super TV חבילת מוזיקה וטלוויזיה: אפליקצית המוזיקה של פלאפון, המונה למעלה ממיליון שירים, וכן אפליקצית הטלוויזיה של פלאפון - ההטבה הינה למשך חצי שנה מיום ההרשמה. בסיום ההטבה השירות ינותק, ללא המשך חיוב.

3. 500 דקות שיחה מהארץ לחו״ל – השיחות בחיוג דרך 014 לעשרות יעדים נייחים בהם: ארה"ב, צרפת, גרמניה, קנדה, אנגליה, בלגיה, אוסטרליה, ארגנטינה, יוון, תאילנד, סינגפור, סין, פרו, ירדן, ערב הסעודית ועוד. לארה"ב וקנדה ניתן יהיה לחייג גם למכשירים ניידים – ההטבה הינה מיום ההרשמה ועד 30 באפריל (אחרי פסח).
 
ההטבה תינתן לכל מנוי בהרשמה באתר, באפליקצית פלאפון או בטלפון 4141*. ההצטרפות להטבה תתאפשר עד 3 באפריל 2016 בחצות. פרטים באתר פלאפון

עדכון 28.3.16, 11:00: קבוצת בזק מדווחת לבורסה שפלאפון קיבלה תביעה ייצוגית (פיצוי בגין אבדן הכנסה) בגין נפילת הרשת. התובעים דורשים זיכוי לכל לקוח על הזמן שהיה מנותק בחשבון החודשי שלו + 10 ש"ח פיצוי לכל לקוח פרטי ו-1,010 ש"ח פיצוי לכל לקוח עסקי. טרם הוגש כתב הגנה. 
סלולר



 
 
Bookmark and Share