Telecom News - שיחות ומסרונים בכל מקום בעולם מהסמארטפון - ללקוחות at&t

שיחות ומסרונים בכל מקום בעולם מהסמארטפון - ללקוחות at&t

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> שיחות ומסרונים בכל מקום בעולם מהסמארטפון - ללקוחות at&t
חברת הבזק האמריקאית הענקית at&t החלה לספק שיחות ומסרונים על רשתות WiFi ברחבי העולם ללא כל עלות וללא צורך באפליקציה או קונפיגורציה (שיחות קופצות אוטומטית מרשת הסלולר לרשת ה-WiFi כשהיא זמינה, ולהיפך). שונה לגמרי מהשירות של פלאפון. 
מאת: מערכת Telecom News, 25.3.16, 11:20AT&T LOGO

חברת הבזק האמריקאית at&t הרחיבה את שירות Wi-Fi Calling שלה לכל העולם, לכל רשתות WiFi באשר הן (אם הלקוח יכול להתחבר לאותה רשת WiFi ולקבל חיבור לאינטרנט, במקום בו הוא נמצא).

עד לאחרונה השירות פעל בארה"ב ובטריטוריות הקשורות לארה"ב (דוגמת פורטו-ריקו ואיי וירג'ין). .כעת, השירות הורחב לכל העולם ולכל הרשתות של WiFi באשר הן.

הלקוח של at&t לא צריך שום "תוכנת לקוח" (אפליקציה) על הסמארטפון שלו, לא צריך שום קונפיגורציה מיוחדת. אם הוא נכנס לתחום כיסוי של רשת WiFi, שהלקוח מקבל גישה לאינטרנט דרכה והוא הסכים לקבל ולהוציא שיחות מה-WiFi, השיחות והמסרונים שלו יעברו אוטומטית לרשת ה-WiFi באותו הספר הסלולרי שלו.

שיחות בתוך רשת at&t על רשת האינטרנט לא עולות ללקוח דבר, שיחות למספרים בארה"ב נכללות בחבילת הסלולר של הלקוח, רק חיוג מה-WiFi למספרים בינלאומיים, שמחוץ לארה"ב, מחויב לפי תעריף החיוג הבינלאומי של at&t. 

החיסרון היחיד של השירות החדש :הוא נתמך רק ברשימה מצומצמת של סמארטפונים ונדרשת מערכת הפעלה iOS 9.3:

•  iPhone 6s

• iPhone 6s Plus

• iPhone 6

• iPhone 6 Plus

השירות של at&t שונה לחלוטין מהשירות של פלאפון בשם Pelephone Connect בנקודות הבאות:​
  1. השירות של פלאפון הוא רק בארץ (לא פועל בכלל בחו"ל).
  2. לשירות של פלאפון, המשתמש חייב לטעון אפליקציה של פלאפון לסמארטפון שלו ולקנפג את האפליקציה ידנית.
  3. אין יכולת לשלוח ולקבל מסרונים בכלל.
  4. השיחה לא קופצת אוטומטית מהסלולר ל-WiFi ולהיפך, כמו בשירות של at&t. אין בכלל דבר כזה בפלאפון. 
בישראל, שירותים שנראים מתקדמים בפרסומות דוגמת אלו של פלאפון, הם למעשה דור קודם של השירות מלפני כמעט עשור, שירות המנותק לגמרי מבדיקת צרכי הלקוחות של היום, וזה שירות די מקביל לשירות המאוד ותיק של בזק (שהושק בספטמבר 2009) בשם Bphone ואף נחות ממנו, כי שירות Bphone של בזק פועל בכל העולם ויש בו יתרונות נוספים רבים דוגמת חיבור עד 4 מכשירים סלולריים על מספר קווי אחד. בנוסף, יש לבזק שירות חדש וחינמי שפועל ברשתות WiFi בכל העולם

בעולם הרחב, רשתות WiFi מתקדמות לתקנים שאין בכלל בארץ (ראה עוד: כאן, כאן, כאן, כאן וכאן) בגלל משרד התקשורת הישראלי ושירותים סלולרים המערבבים LTE עם WiFi לרבות LTE-U, בלתי אפשריים בישראל, גם כן בגלל משרד התקשורת.

רק טכנולוגיה אחת מתקדמת בתחום האלחוט הגיעה לישראל וזו MoCA-to-WiFi בשירות היחסית חדש של הוט בשם HOT Multi. תקן MoCA הוא הטוב, המהיר ביותר  והיעיל ביותר לרשת ביתית הכוללת בתוכה תכני מולטימדיה (וטלוויזיה). 

אגב, at&t אינה חברת הסלולר היחידה בעולם המספקת שירותי WiFi Calling עם שירותי רשת LTE מתקדמים באמצעות אייפונים. את השירות הזה מספקות מאות חברות סלולר ברחבי העולם, כולל במדינות ערב דוגמת: ירדן, כווית, לבנון, עומן, מרוקו, קטאר, אלג'יריה, ערב-הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין ועיראק. הייחוד של at&t הוא השירות האוטומטי והשקוף בכל העולם, במקביל לשירות VoLTE הקיים אצלה זה מכבר. ספקי סלולר אחרים ילכו אחריה די בקרוב. על פי הדו"ח החדש של דלויט, רוב ספקי הסלולר בעולם יהיו כבר ב-2016 עם VoLTE ,WebRTC ו-VoWiFiלא בישראל.

כך, לא רק בתחום הקווי אנו הרחק מאחור ברמה של מדינה מוכת רעב, מגיפות וטרור באפריקה, גם בסלולר ובשירותי האלחוט - אנו במצב העגום הזה.  
WIFI



 
 
Bookmark and Share