Telecom News - לא לומדים לקח: הפעם, ההסתדרות נגד דינמיקה סלולר (קבוצת סלקום)

לא לומדים לקח: הפעם, ההסתדרות נגד דינמיקה סלולר (קבוצת סלקום)

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> לא לומדים לקח: הפעם, ההסתדרות נגד דינמיקה סלולר (קבוצת סלקום)
לא לומדים לקח: הפעם, ההסתדרות נגד דינמיקה סלולר (קבוצת סלקום)
מאת: חיים חביב, 28.3.16, 12:00ניר שטרן
 
ההסתדרות ביקשה מביה"ד האזורי לעבודה להוציא צווים נגד דינמיקה וקבוצת סלקום בגין ניסיונות לסכל את מהלך ההתארגנות של העובדים ברשת החנויות דינמיקה סלולר, ו"לקנוס את דינמיקה סלולר ואת קבוצת סלקום ב-1.3 מיליון ₪ על פגיעה בהתארגנות".
 
ההסתדרות הגישה היום לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשה דחופה (מצויה להורדה מכאן) לחייב את דינמיקה סלולר מקבוצת סלקום לחדול לאלתר מהתערבות במהלכי ההתארגנות בחברה, ולהטיל על דינמיקה ועל קבוצת סלקום קנס בסכום כולל של למעלה מ-1.3 מיליון ₪ בגין הפרות שונות, שבצעה דינמיקה כלפי עובדיה, כדי לאלצם לבטל את חברותם בהסתדרות ולסכל את ההתארגנות.
 
רק בשבוע שעבר התאגדו עובדי רשת החנויות דינמיקה סלולר בהסתדרות במטרה לשפר את תנאי העסקתם ולהסדיר את סוגיית העמלות והיעדים באופן הוגן. הרשת מעסיקה כ-300 עובדים בכ-50 מרכזי שירות ומכירה ברחבי הארץ.  
 
בסמוך לחשיפת ההתארגנות, הפעילה הנהלת דינמיקה סלולר מכבש לחצים, ונקטה, כך עפ"י הנטען, בפעולות בלתי חוקיות לסיכול מהלך ההתאגדות בהסתדרות, לריפוי ידי העובדים ומניעת זכותם הבסיסית להתארגנות. עפ"י הנטען, הניסיון להשפיע על העובדים ועל מובילי ההתאגדות, מיוחס בין היתר ל-6 מנהלי אזורים הכפופים ישירות למנכ"ל החברה, אלי אדדי.
 
בקשת ההסתדרות (ר' כאן), שמגוללת את מסכת הלחצים, שהפעילה דינמיקה סלולר נגד עובדיה בניסיון לפגוע בהתארגנות, הוגשה לבית הדין לעבודה ע"י עו"ד ענת גוטמן-מרום מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי.
 
טרם הגשת הבקשה ותוך כדי מהלך ההתארגנות, פנה יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק, יקי יקי חלוציחלוצי, (בתמונה משמאל), לסמנכ"ל משאבי אנוש בקבוצת סלקום, שרון עמית, כדי להתריע בפניה ובפני הדרג הבכיר בקבוצה, על פעולות בלתי חוקיות לכאורה המתבצעות בחברת הבת דינמיקה סלולר, חרף האזהרות.   
 
ההסתדרות טוענת, שבידיה עדויות לכך, שמנהלת משאבי האנוש של דינמיקה סלולר, הנחתה את מנהלי האזורים להחתים את העובדים על טפסי ביטול ההצטרפות להסתדרות, וכי התנהלות מסוג זה מהווה הפרה בוטה של הדין ועומדת בניגוד גמור לפס"ד פלאפון, שאסר על המעסיק להתערב ולהביע את דעתו על התארגנות עובדים ראשונית.

לצד החתמת עובדים על טפסי ביטול החברות, מפרטת הבקשה, שהוגשה היום לבית הדין, שורה של הפרות נוספות, בהן: העברת מסרים אסורים נגד ההתארגנות ע"י מנהלת בכירה, התחקות אסורה אחר מימוש זכות ההתארגנות של העובדים, הפצת טפסי ביטול ואיסופם וקיום שיחות איום בין מנהל בכיר לבין חבר ועד הפעולה.
 
בגין כל אחת מההפרות המפורטות, ההסתדרות מבקשת לחייב את דינמיקה ואת קבוצת סלקום בתשלום פיצויים, ללא הוכחת נזק, בסכום של 223,452 ₪ להפרה ובסך הכל - 1,340,712 ₪.
 
יקי חלוצי, יו"ר איגוד הסלולר האינטרנט וההיי טק: "אף מעסיק אינו עומד מעל החוק. בזמן שענף הסלולר עבר מהפיכה וסלקום עצמה מתגאה ביחסי עבודה קיבוציים, חברת הבת שלה השקיעה מאמצי על כדי לרמוס ברגל גסה את חופש ההתארגנות. לא נשלים עם זה. ההסתדרות תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להבטיח שעובדי דינמיקה סלולר יוכלו לממש את זכויותיהם כחוק".
 
תגובת קבוצת סלקום טרם התקבלה. ככל שתתקבל – נעדכן בהתאם. 

עדכון 29.3.16: דינמיקה סלולר מקבוצת סלקום הכירה בהתאגדות עובדיה בהסתדרות: שעות ספורות לאחר פניית ההסתדרות לבית הדין, מנכ"ל החברה הוציא מכתב לכלל העובדים, שבו הודיע: "ההנהלה החליטה להכיר בהסתדרות כארגון היציג".

במייל, ששלח אמש (ב') מנכ"ל החברה אלי אדדי לכלל עובדי רשת "דינמיקה", כתב אדדי,  שהוא ער לקולות העולים מהשטח ו"מתוך אחריות לעתיד החברה, החלטתי יחד עם הנהלת החברה להכיר בהסתדרות כארגון יציג. בימים האחרונים ידעתם לנהל דיאלוג לא פשוט מבלי לפגוע בביצועים, ואני קורא לפעול בשיתוף פעולה להמשך הצלחת החברה".



 
 
Bookmark and Share