Telecom News - לפחות 300 מיליון ש"ח מחכים לישראלים שחוו איחור וביטול טיסות באירופה

לפחות 300 מיליון ש"ח מחכים לישראלים שחוו איחור וביטול טיסות באירופה

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> לפחות 300 מיליון ש"ח מחכים לישראלים שחוו איחור וביטול טיסות באירופה
סטארטאפ בלגי החל לספק מהיום שירות מקוון לתושבי ישראל הטסים לאירופה ומאירופה. נפתחה האפשרות לישראלים לקבל החזר של עד 600 יורו עבור איחור, עיכוב או ביטול טיסות מטעם חברות התעופה, לפי חקיקה אירופאית, שלא יושמה עד כה עבור הלקוחות הישראלים.
מאת: אבי וייס, 4.4.16, 21:07Claim It

חברת הסטארטאפ הבלגית Claim It (המנכ"ל והמייסד: רלף פאיס, בתמונה משמאל, מצד שמאל) שכבשה תוך זמן קצר את הצרכנים באירופה בתחום הפיצוי לנוסעים הטסים מאירופה ולאירופה, חנכה היום במעמד שגריר בלגיה בישראל ג'ון קורנט (בתמונה מצד ימין), אתר בעברית ופתחה את השירות לתושבי ישראל.

ג'ון קורנט,
שגריר בלגיה בישראל: "אנו מציגים היום סוג חדש של סטארטאפים, שמתחילים לפרוח בבלגיה, סטארטאפים בתחום הגנת הצרכן והצרכנות. ההגעה של רלף פאיס לישראל היא דוגמה לשת"פ המתהדק בין בלגיה לישראל ולשת"פ המתהדק בין עולם היזמות הישראלי לעולם היזמות הבלגי, כשכל צד מביא את היתרונות שלו לצד השני ובכך אנו מחזקים את השת"פ הכלכלי בין המדינות. אני משוכנע, שהישראלים יגלו את היתרונות בשירות החדש הזה כאן, שמתבסס על החקיקה האירופאית, שבישראל עדיין לא מכירים". 

רלף פאיס, מנכ"ל ומייסד Claim It: "אני נרגש להכריז על הכניסה שלנו לישראל. התחלנו בפעילות באירופה ולאור ההצלחה החלטנו, שהגיע העת לצאת גם מחוץ לאירופה והמדינה הראשונה, שאנו באים אליה, זו ישראל, שקרובה לליבי.

אנו עוסקים בלקוחות של חברות התעופה, שטסים לאירופה ומאירופה, לקוחות הסובלים כל הזמן מאיחורים ומביטולי טיסות. אנו מספקים שירות משפטי לכל לקוח של חברות התעופה, כולל תושבי ישראל, ואנו פועלים לפי החוקים האירופאים. יש 3 מדרגות של פיצוי, שהם Fix והמדרגות הללו לא תלויות בכלל במחיר, ששילם הלקוח על כרטיס הטיסה, או על איזה ביטוח שהיה לו לגבי הטיסה. ההחזר הוא עד 600 יורו ותלוי רק באורך הטיסה. 

הכיסוי של הפיצוי לנוסע נוגע לכל הטיסות היוצאות מאירופה מכל חברות התעופה ולכל הטיסות המגיעות לאירופה בתנאי שזה נעשה ממפעילי התעופה האירופאיים. 

הניסיון שלנו ומה שראינו בשוק, שבו אנו פועלים (ובגלל זה הקמנו את המיזם), שמי שפונה באופן עצמאי לחברת התעופה לקבל את הפיצוי מגלה, שזה כמעט בלתי אפשרי. חברות התעופה חוסמות בכוונה את הפונים, מערימות קשיים וממציאות תירוצים של 'כוח עליון', רק כדי לא לתת פיצוי ללקוחות. 

ללקוחות הישראליים זה ממש לא נוח להתחיל להתמקח מישראל עם חברות התעופה ברחבי אירופה ולנהל איתן מו"מ, או להפעיל נגדן עורכי דין בבתי המשפט באירופה. 

אנו מספקים שירות מלא דרך האינטרנט. כך, שהלקוח הישראלי לא צריך להתאמץ כדי להגיש תביעה. הלקוח מעלה לאתר את המסמכים הדרושים, ממלא את הפרטים וזהו. כל השאר עלינו.

אנו פועלים לפי המסמכים, שאנו מקבלים, ופועלים בכמה שלבים, כתלות בתגובת חברת התעופה. מהנסיון שלנו, ברוב המקרים הפנייה שלנו פותרת את הבעיה והלקוחות מקבלים את הפיצוי. אם הבעיה לא נפתרה, אנו שוקלים פנייה לבית המשפט. עד כה, בכל המשפטים, שהלכנו אליהם, כולל ערעור בבית הדין האירופאי העליון, זכינו בפיצויים. בתי המשפט באירופה הם פרו-צרכניים וכיום חברות התעופה מבינות שלא כדאי להן להתעסק איתנו.

כמה זמן ניתן להגיש בקשת פיצוי לאחור?
זה תלוי במדינה ממנה הגיעה או יצאה הטיסה. ברוב מדינות אירופה זה עד שנתיים אחרי הטיסה, בבריטניה זה 6 שנים בבלגיה זו שנה אחת. דהיינו: ישראלים יכולים להגיש כעת תביעה על איחורים או עיכובים, שהיו בשנים שחלפו, כמה שנים אחורה, לפי המיקום של יציאת או הגעת הטיסה. 

הלקוחות בישראל זכאים בדיוק לאותם פיצויים כמו הלקוחות האירופאיים ואנו לוקחים מכולם אותה עמלה. את העמלה אנו לוקחים רק אם השגנו את הפיצוי עבור הלקוח שלנו. הלקוח גם לא משלם לנו על הוצאות עורכי הדין אם אנו הולכים לבית המשפט.

לפי ההערכות שלנו, כ-300 מיליון ש"ח ממתינים לישראלים, שלא יודעים על החוק והם זכאים ליהנות מהחוק.  

אילו מסמכים יש להציג באתר?
א.צילום דרכון בר תוקף.
ב. צילום כרטיס הטיסה.
ג. חתימה על מסמך אישור, שמסמיך אותנו לטפל בתביעה מטעם הלקוח.

חשוב לדעת, שתקלות טכניות אינן "נסיבות יוצאות מן הכלל" המאפשרות לחברות התעופה להתחמק מתשלום. יש כבר פסיקה ברורה בעניין זה, למרות שחברות התעופה משתמשות בתירוץ הזה כדי לדחות תביעות של יחידים המגישים את התביעה לבד.

ברור שאירועי טרור כמו שהיו לאחרונה כן מאפשרים לא לשלם פיצוי, כי זה "כוח עליון". אני מניח, שגם התפרצות של הר געש, מלחמה, או איזה אסון אחר בקנה מידה גדול, ייכללו אף הם במסגרת של "כוח עליון". בכל שאר המקרים, חברות התעופה אמורות לשלם פיצוי ללקוח, אם הטיסה התעכבה, או בוטלה, או שהלקוח הועבר לטיסה אחרת בגלל Over Booking. 

תוך כמה זמן משלמים את הפיצוי?
זה תלוי במדינה, בחברת התעופה ובהתמודדות שלנו מול הטיעונים של החברה, אם היא מנסה להתחמק מהתשלום. בד"כ, עפ"י הניסיון שלנו, זה לוקח כ-6 שבועות. אבל יש מקרים, שזה לקח כמה חודשים. העמלה שלנו היא 25% + מע"מ על סכום הפיצוי של הלקוח, רק כשהוא משולם ללקוח. אם לא הצלחנו להשיג את הפיצוי, הלקוח לא ישלם לנו מאומה. כך, שמבחינת הלקוח אין כאן כל סיכון". 
 
CLAIM IT



 
 
Bookmark and Share