Telecom News - משרד החינוך וסיסקו ערכו את אליפות ה-IT ורשתות תקשורת הראשונה לצעירים

משרד החינוך וסיסקו ערכו את אליפות ה-IT ורשתות תקשורת הראשונה לצעירים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> משרד החינוך וסיסקו ערכו את אליפות ה-IT ורשתות תקשורת הראשונה לצעירים
משרד החינוך וסיסקו ישראל ערכו את  אליפות ה-IT ורשתות תקשורת הראשונה לצעירים
מאת: מערכת Telecom News, 10.4.16, 17:01מהלך התחרות
 
בשלב הגמר התחרו 60 תלמידים מ-20 בתי"ס מרחבי הארץ. הצוותים במקום ה-1 וה-2 ישתתפו בתחרות WORLD SKILLS ISRAEL. הזוכה שם ייצג את ישראל בתחרות ה-EuroSkills, שתתקיים בשבדיה ובה ישתתפו 500 צעירים מ-28 מדינות.
 
בשבוע החולף (6.4.16) התקיימה, לראשונה בישראל, אליפות IT ורשתות תקשורת 2016 ביוזמת משרד החינוך, בשיתוף סיסקו ובהשתתפות תלמידים מרחבי הארץ, שמהווים את דור העתיד של ה-IT הישראלי. התחרות תהפוך לתחרות שנתית, במטרה לעודד בני נוער ללמוד את מקצועות ה-IT המבוקשים.

לשלב הגמר עלו 60 תלמידי ותלמידות מגמות תקשוב (כיתות י"א-י"ב) מ-20 בתי הספר ברחבי הארץ. במסגרת האליפות, נדרשה כל נבחרת בי"ס (3 תלמידים בכל נבחרת) להתמודד בזמן אמת עם 5 משימות וירטואליות מתגלגלות ומאתגרות, בנושאים השייכים לעולמות התוכן של תחום ה IT-ורשתות תקשורת, כגון: רשתות מקומיות ולא מקומיות, הגדרות אבטחה ועוד. 

התלמידים ביצעו את המשימות, שהוטלו עליהם, על גבי עמדות מחשבים ובסוף התחרות הוכרזו 3 בתי ספר הזוכים (עפ"י זמן ותוצאה) על בסיס פורמט הקורס של האקדמיה של סיסקו.

הנבחרת שקיבלה את הציון הגבוה ביותר בזמן הקצר ביותר והוכתרה כמנצחת היא נבחרת בי"ס גימנסיה חדרה. כמו כן, כראוי לאליפות חולקו גם פרסים לזוכים:

חברי נבחרת גימנסיה חדרה, שזכתה במקום הראשון, קיבלו כל אחד טאבלט של סמסונג,

חברי נבחרות, שזכו במקומות השני (מקיף ר"ג) והשלישי (תיכון גבעת ברנר), קיבלו מתנות בדמות אוזניות Bluetooth ותיק למחשב נייד של סיסקו.

חברי הנבחרות, שזכו בשני המקומות הראשונים, גימנסיה חדרה ומקיף ר"ג, יזכו להשתתף בספטמבר בתחרות WORLD SKILLS ISRAEL, בה יתחרו כבודדים. מדובר בתחרות מיומנויות וכישורים מקצועיים במגוון תחומים, שהזוכה בה ייצג את ישראל בתחרות האירופאית, ה-,EuroSkills שתתקיים בדצמבר בגטבורג שבדיה ובה ישתתפו 500 צעירים מ-28 מדינות.

התיכונים, שהשתתפו באליפות היו: אמי"ת צפת, ניגונים ירושלים, אמירים ראשון לציון, חקלאי פרדס חנה, קרית נוער ירושלים, בית דוד קרית גת, עתיד ירושלים, הגליל נצרת, ויצו רחובות, גמנסיה חדרה, נעמת ראשל"צ, אסיף משגב, מקיף גבעת ברנר, מקיף רמת גן, נעמת חולון, אורט בית הערבה, ברנקו וייס בת ים ואלון בן גוריון אורט עפולה.

האקדמיה של סיסקו הינה אחת מתוכניות האחריות התאגידית בסיסקו, שפעילה ב-170. למעלה מ-4 מיליון תלמידים מחוברים לכיתה הווירטואלית הגדולה בתבל. האקדמיה מכשירה סטודנטים מסביב לעולם ומציידת אותם במיומנויות הנדרשות בטכנולוגיות מידע, תקשורת ורשתות, וכישורים אישיים של המאה ה-21.

אליפות IT ורשתות תקשורת 2016 התבססה על מערכת הלימוד והתכנים של האקדמיה בתחום התקשוב והרשתות, בעודה פלטפורמה מקוונת. מדובר באותם התכנים שכ-4000 תלמידי מגמת תקשוב לומדים ביותר מ-200 בתי ספר ברחבי הארץ.

עינת איתין ורוני קרן הלוי, מנהלות האקדמיה של סיסקו בישראל: "התרגשנו לארח אצלנו את האליפות הראשונה מסוגה ויותר מכל על כך, שסיסקו כחברה בינלאומית יכולה לקחת חלק בעיצוב והכשרת דור העתיד של ה-IT הישראלי. מה שהכי ישמח אותנו זה לראות בעשור הבא כמה מהחבר'ה הצעירים הללו, שמגיע להם המון כבוד על העבודה וההשקעה, אצלנו בחברה".

חן זילברמן, תלמיד גימנסיה חדרה: "אני מאוד התרגשתי מהתחרות. זו הייתה התחרות הראשונה מסוגה ולא ידענו למה לצפות. התחרות הייתה קשה, מאתגרת ומהנה. הרגשנו, שמעמד מגמת תקשוב עלה ומאוד התרגשתי לנצח".

בתמונה: גינמנסיה חדרה במקום ראושן:

גימנסיה חדרה
 
 בתמונה: כל המורים והתלמידים:

כל המורים והתלמידים



 
 
Bookmark and Share