Telecom News - פרפקציוניזם והקשר שלו לגיימיפיקציה: האם השאיפה לשלמות היא טעות?

פרפקציוניזם והקשר שלו לגיימיפיקציה: האם השאיפה לשלמות היא טעות?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> פרפקציוניזם והקשר שלו לגיימיפיקציה: האם השאיפה לשלמות היא טעות?
פרפקציוניזם והקשר שלו לגיימיפיקציה:. האם השאיפה לשלמות היא בעצם טעות?
מאת: אורן שטרן, 21.4.16, 11:41אורן שטרן

פתרונות המשחקיות מייצרים זרם מתמשך של משוב, שמסייע לחבר את העובדים באופן הדוק יותר למטרותיהם, ומגביר את המוטיבציה שלהם להגעה למדדים המוצבים להם.
 
"אף אחד אינו מושלם" הוא ביטוי ששמענו בוודאי אלפי פעמים. אולם החברה ממשיכה בכל זאת להציב סביבנו סטנדרטים בלתי אפשריים, החל בתמונות סלבריטאים המרוטשות בפוטושופ ועד לספורטאים הנדחקים לנטילת סטרואידים.

למרות הסכנות שבדבר, הלחץ להיות מושלם תמיד נמצא שם. למרות שעבודה קשה ואמביציה ראויים לכל שבח, פרפקציוניזם בסביבת העבודה עלול לגרום לתחושה תמידית של אי עמידה במטרה. תחושה כזו מצד העובד היא הרסנית לארגון ולכן במקום להציב מטרות, שאינן ברות השגה, ארגונים רבים מטמיעים מתודולוגיות של גיימיפיקציה (gamification) כדי למקד את פעילות העובדים בהתקדמות מתמשכת, לא בהגעה לפסגת השלמות.

הבעיה בדרישה למצוינות טמונה בכך, שאנחנו שונים זה מזה. לכל אחד ואחת יש את החוזקות והחולשות הייחודיות רק להם. כדי ליצור את ההרגשה, שהשגנו משהו ואת הגאווה הנלווית להישג עצמו, יש להתמקד במדידת ההתקדמות האישית של כל אחד, והכרה בהישגיו אל מול התוצאות הטובות ביותר שלו, ולא להציב תחרות בין העובדים כאשר רק הטובים ביותר, למעשה, הטובים ביותר עפ"י הגדרת הארגון לעובד המושלם, הם שיזכו להערכה.

השימוש בפתרונות שונים של גיימיפיקציה מאפשר לתעד את התקדמות העובד על בסיס מספר מדדים המוצגים על גבי לוח מחוונים איש. כך, ניתן לצפות בשיפורים, קטנים וגדולים כאח, ולייצר מכך תחושת הישגיות וסיפוק אישי.

משוב כדרך חיים לא רק פעם בשנה
אנו כאינדיבידואלים מבקשים כל העת חיזוקים חיוביים והדבר נכון במיוחד במקום העבודה. יש חשיבות מיוחדת למתן עידוד וחיזוק חיובי כאשר לומדים יכולות חדשות או מתגברים על אתגרים ולא רק לאחר שאותו עובד השיג את המטרה.

השגת נקודות, זכיה ב"תגים" המציינים הגעה למעמד מסוים והצגתו של העובד על גבי "לוח המובילים" בארגון, כל אלה מהווים חיזוקים חיוביים המוצעים בידי פלטפורמות של גיימיפיקציה.

במקום לספק משוב לעובדים פעם בשנה, או אפילו פעם בחודש, פתרונות המשחקיות מייצרים זרם מתמשך של משוב, שמסייע לחבר את העובדים באופן הדוק יותר למטרותיהם, ומגביר את המוטיבציה שלהם להגעה למדדים המוצבים להם (KPI), ממש כשם שאפליקציה המודדת ומתעדת את הישגיו הספורטיביים של מתאמן גורמת לו לשאוף לשיפור עצמי ולהתקדמות עקבית ביחס להישגיו הקודמים.

המרוץ אחר שלמות, של אדם כפרט ושל ארגון כמכלול, מציף לעתים קרובות את החסרונות של אותו אדם או ארגון. לעומת זאת, הצגת ההתקדמות, שהללו משיגים בחתירה למטרותיהם, מאפשרת לחוות את ההישגיות העצמית והארגונית ולהבין כיצד ניתן להניע עובדים לעבר הגשמת המטרות שלהם לטובת ההצלחה האישית, ולטובת ההצלחה של הארגון כולו.

שימוש בפתרונות הגיימיפיקציה המתאימים יכול לאפשר לעובדים להפסיק לשאוף לשלמות, ובמקום זאת להתמקד בהתקדמות האישית שלהם וזו כבר מטרה ריאלית הניתנת להשגה.
 
מאת: אורן שטרן, אפריל 2016.
סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ומוצרים בחטיבת המודיעין הארגוני של Verint.
שלמות



 
 
Bookmark and Share