Telecom News - יזמות טכנולוגית וטכנולוגיות הוראה ולמידה חדשניות במערכת החינוך

יזמות טכנולוגית וטכנולוגיות הוראה ולמידה חדשניות במערכת החינוך

דף הבית >> חידושים הכרזות >> יזמות טכנולוגית וטכנולוגיות הוראה ולמידה חדשניות במערכת החינוך
יזמות טכנולוגית וטכנולוגיות הוראה ולמידה חדשניות במערכת החינוך
מאת: מערכת Telecom News, 3.5.16, 12:27מילכה ברקו גרש
 
יזמות טכנולוגית אינה פוסחת על מערכת החינוך והקשר בין חינוך לטכנולוגיה רק מתהדק. מזה עשור, שפרס המורה היזם של קרן רקנאטי-קופ-רש"י מתגמל מורים יזמים ונחשב לאחד מפרסי ההוראה היוקרתיים בארץ. חשיפת 2 מיזמים טכנולוגיים-חינוכיים שזכו השנה בפרס.

העולם הדיגיטלי חולש גם על מערכת החינוך. בתוך כך, מורים יצירתיים ממשיכים לפתח אתרים ויישומים לשיפור חוויות הלימודים וכושר הלמידה וכאמצעי העשרה. מורים אלה הם קהל היעד של פרס המורה היזם מטעם קרן רקנאטי-קופ-רש"י, שמוענק זו השנה העשירית למורים יזמים המפתחים מיזמים חינוכיים לרווחת תלמידיהם ומערכת החינוך בכללותה. הפרס הוא פרי יוזמתם של איש העסקים ליאון רקנאטי ופרופ’ יעקב קופ שאליהם הצטרף ח"כ אלי אלאלוף בהיותו מנהל קרן רש"י, ולאחר מעברו לכנסת - מחליפו בקרן יצחק תורג'מן.

במסגרת היוזמות ניתן למצוא יוזמות טכנולוגיות המשלבות בין טכנולוגיה וחינוך:

דוגמא אחת כזו היא מילכה ברקו-גרש, (בתמונה למעלה), מביה"ס המשותף חוף הכרמל במעגן מיכאל. היא בנתה אתר זמין ופתוח לכל מורה ולכל תלמיד בחטיבת הביניים ובכלל בשם: "שלושה פרפרי זהב" - אתר לימודי למזדע ולטכנולוגיה. האתר מכיל מאגר רלוונטי לתוכנית הלימודים ולחזית המדע של סיכומים, מצגות, דפי עבודה מלווי מצגות, חידונים מקוונים וסרטונים ומבחנים על פתרונם. רוב התוכן באתר מקורי ונוצר מתוך ניסיון עבודה, שנצבר במשך 25 שנות עבודה בתחום ההוראה.

 מילכה התמסרה באופן מלא לעבודת העריכה, ליקוט החומר ויצירתו והפרויקט הפך למפעל חיים. הצלחת האתר מתבטאת באלפי הכניסות ובקישורים המפנים לאתר מבתי ספר ברחבי הארץ.

יוזמה נוספת היא של עמית מירז, (בתמונה למטה), מביה"ס עירוני ב' ע"ש יצחק רבין במודיעין. הוא בנה מערכת "חוויה היסטורית" - מערכת ללימוד היסטוריה באופן חוויתי ומשמעותי, שמספקת לתלמידי תיכון פלטפורמה פרסונלית תומכת למידה בתחום ידיעת היסטוריה. המערכת, מבוססת קוד פתוח, מספקת תכנים להעשרת ידיעות התלמיד ולעידוד הסקרנות, מערכי שיעור משולבים במולטימדיה, ספריית סרטי היסטוריה, מערכת שאלות ותשובות מתקדמת ואפשרות חזרה לפני בחינות.

התלמיד יכול ללמוד בקצב שלו ואף להיבחן ולתרגל באמצעות המערכת ולקבל פידבק מיידי על פעולותיו. באתר משולבת מערכת ניהול למידה, שמאפשרת לתלמיד לעקוב אחר התקדמותו ולמורה לנהל את הבחינות ואת ציוני התלמידים ואף לזהות את נקודות הכשל של התלמיד. המורה יכול להכין כ-13 סוגי בחינות, משאלות פתוחות דרך שאלות רב ברירה, שאלות נכון/לא נכון, ניהול תכנים בקלות רבה, מעקב אחר תוצאות התלמידים, מיפוי חוזקות וחולשות התלמידים, צ'אט קבוצתי, ניהול קבצים ועוד.

המערכת זוכה להצלחה רבה בבית הספר עירוני ב' במודיעין ואף שיפרה את הישגי התלמידים.

לקראת בחינת הבגרות בהיסטוריה נרשמו כניסות של למעלה מ-1,000 תלמידים מדי יום.

2 היוזמות הללו זכו בפרס קרן רקנאטי-קופ-רש"י למורה היזם בסך 10,000 ש"ח לכל מורה-זוכה.

פרופ' יעקב קופ: "אין סוף למילים, שנשפכו על הסטארטאפ ניישן. אבל את תהליך היזמות צריך להתחיל כבר בבית הספר, ומורים צריכים להוות דוגמא אישית לכך, בדיוק כמו עמית מירז ומילכה ברקו-גרש. ייסדנו את פרס המורה היזם כדי לתגמל מקצועית מורים המביאים את תחום היזמות אל מקצוע ההוראה ומהווים דוגמא ומופת אישית".
 
עמית מירז



 
 
Bookmark and Share