Telecom News - לאחר הפיטורים מגיעים השינויים: האסטרטגיה והעתיד של אינטל

לאחר הפיטורים מגיעים השינויים: האסטרטגיה והעתיד של אינטל

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> לאחר הפיטורים מגיעים השינויים: האסטרטגיה והעתיד של אינטל
לאחר הפיטורים מגיעים השינויים: האסטרטגיה והעתיד של אינטל
מאת בריאן קרזניץ', 8.5.16, 16:49בריאן קרזניץ'
 
מנכ"ל אינטל העולמית  מתאר את העתיד של אינטל כמושתת על 5 מרכיבים מרכזיים: הענן ומרכז הנתונים, ה-IoT, טכנולוגיות זיכרון ושבבים למרכזי נתונים ו-IoT, קישוריות ותשתית 5G ו"חוק מור".
 
אינטל עוברת בתקופה האחרונה שינויים נרחבים, כחלק מאסטרטגיה שגיבשנו, שמתמקדת בהפיכתה של אינטל מחברת מחשבים אישיים לחברה המניעה את הענן ומיליארדי התקני מחשוב חכמים ומחוברים. אנו נכנסים לעתיד הזה עם נכסים ויתרונות: רוח של חדשנות, מובילות בטכנולוגיה ובייצור והאמון מצד לקוחותינו.

אך כיצד בדיוק נראה העתיד הזה? אני רוצה לשרטט עבורכם את האופן, שבו אני רואה את העתיד וכיצד אינטל תמשיך להוביל תוך שהיא ממשיכה להניע את דור הטכנולוגיות הבא.

העתיד שלנו מושתת על 5 הנחות מרכזיות:

הענן הוא המגמה החשובה ביותר המעצבת את עתיד העולם החכם והמחובר, ולפיכך גם את העתיד של אינטל.

 ה"דברים" הרבים, שמהם מורכב עידן ה"אינטרנט של הדברים" IoT- וגם התחום המסורתי שלנו, עסקי המחשבים, מקבלים משמעות וערך רב יותר כאשר הם מחוברים לענן.

טכנולוגיות זיכרון, או שבבים שניתן לתכנת, יספקו בעתיד מוצרים מסוג חדש לגמרי עבור מרכזי נתונים וה-IoT.

תשתית הדור החמישי (G5) תהיה הטכנולוגיה העיקרית באמצעותה ניתן יהיה להשיג גישה לענן ובמקביל להתקדם לעולם מחובר יותר בכל עת.

"חוק מור" המוכר ממשיך להיות רלוונטי ואינטל ממשיכה להוביל הודות להשפעה כלכלית ממשית שהיא מחוללת.

קיים כאן מעין מעגל קסמים של יתרונות, והוא זה המניע את העסקים שלנו. הענן ומרכז הנתונים, ה-IoT, זיכרון ושבבים הניתנים לתכנות – כולם תלויים בקישוריות ומשפרים את ההיגיון הכלכלי שמאחורי "חוק מור". כעת אנו מוודאים, שכל המגזרים העסקיים שלנו תואמים את מעגל הקסמים הזה, משתלבים זה בזה ומחזקים את צמיחתה של החברה.

מרכיב ראשון -הענן ומרכז הנתונים הם המרכיב הראשון. יותר ויותר אנו רואים כיצד וירטואליזציה ותוכנה מגדירות את תשתית הענן ומרכזי הנתונים. זה יתרון מבחינתנו מאחר שאנו מחזקים את דריסת הרגל שלנו במרכזי הנתונים עם ארכיטקטורה של אינטל, אך יש עוד ערך רב הממתין למיצוי בענן ובמרכז הנתונים, ואנליטיקה היא המפתח להשגתו. אנו נאיץ את העוצמה והערך של האנליטיקה בכך, שנמשיך לחדש עם מחשוב עתיר ביצועים, ביג דאטה ויכולות של למידת מכונה.

מרכיב שני - המגוון הרחב של "דברים" מחוברים - IoT. ה"דברים" הם המחשבים האישיים שלנו וכל ההתקנים החכמים -מכשירים, חיישנים, קונסולות וכל התקן אחר, שאנו מחברים לענן. "מחברים לענן" הן המלים החשובות ביותר משום שמשמעותן היא,שכל מה שההתקן עושה ניתן לייצוג באמצעות נתונים, להימדד בזמן אמת ולהיות נגיש מכל מקום. ההזדמנות הגדולה ביותר לאינטל ב-IoT היא, שתחום זה מכסה למעשה כל היבט של חיינו כיום.

ברוב תחומי התעשייה והמסחר, בין אם מדובר בנעליים ובגדים או בבתים ומכוניות, ה-IoT מחולל מהפך. אינטל תתמקד במכוניות אוטונומיות (ללא נהג), בתעשייה ובקמעונאות כתחומי הצמיחה העיקריים של ה-IoT. אך באופן דומה, אנו  מתייחסים לעסקי הליבה שלנו, כלומר, המחשבים האישיים והניידים, כאחת הווריאציות הרבות של "הדברים" המחוברים, וכזו המניעה את אסטרטגיית הבידול והפילוח שלנו.

מרכיב שלישי - זיכרון ופתרונות ניתנים לתכנות. ארכיטקטורת Rack Scale, זיכרון 3D XPoint, FPGAs וסיליקון פוטוניקס , אלו רק כמה דוגמאות לטכנולוגיות, שאינטל מפתחת בשנים האחרונות ותכניס לייצור בקרוב. בשנים הבאות נשיק הרבה חידושים ומוצרים פורצי דרך לתשתית הענן ומרכזי הנתונים. חידושים אלה יחוללו מהפכה בביצועים ובארכיטקטורה של מרכזי הנתונים. עובדה מרגשת עוד יותר היא, שלכל אחת מטכנולוגיות אלו יש מפת דרכים ארוכה המבטיחה צמיחה בשנים הבאות.

מרכיב רביעי - קישוריות. מה שמחבר את כל חלקי מעגל הקסמים שתיארתי היא הקישוריות. העובדה, שאספקת כוח מחשוב להתקן וחיבורו לענן מגדילים את ערכו ומשמעותו. המכוניות האוטונומיות, פועלות ללא נהג, הן דוגמה מצוינת לכך. הן חייבות להיות מקושרות לענן, והענן חייב להיות בעל יכולות למידת מכונה כדי שיונחה באמצעות האלגוריתמים ומערכי הנתונים המעודכנים ביותר, שיאפשרו לכלי הרכב לפעול בבטחה.

לכן, הקישוריות חיונית לכל אחד ממגזרי "הענן לדברים" שאנו מניעים. אינטל תופסת עמדת הובלה בעולם המתקדם לקראת ה-G5 הודות לעוצמה הטכנולוגית שלנו המאפשרת לנו לספק מערכות מקיפות, ממודמים ועד תחנות בסיס, בכל צורות הקישוריות הקיימות כיום ושיהיו קיימות מחר.

מרכיב חמישי - "חוק מוּר". "חוק מור" הוא כלל כלכלי יסודי ואינטל ממשיכה לרתום אותו לשירותה. החוק אומר, שאנו יכולים להקטין את ממדי הטרנזיסטורים ב-50% לערך בעלות קבועה והודות לכך להכפיל את מספר הטרנזיסטורים באותה עלות (או לייצר את אותו מספר של טרנזיסטורים בחצי העלות). התפיסה הזו הניעה את המהפכה הטכנולוגית, שאנו חיים מדי יום.

ההובלה של אינטל ב"חוק מור" הניעה את המוצרים המספקים צמיחה מסיבית בעוצמת המחשוב ושיפור מתמיד ביתרונות כלכליים ותמחור. ב-34 שנות עבודתי בתעשיית המוליכים למחצה הייתי עד לנבואות על מותו המתקרב של חוק מור לפחות 4 פעמים. כעת, כשאנו עוברים מטכנולוגיית 14 ננומטר לטכנולוגיית 10 ננומטר, ומתכננים להגיע גם ל-7 ו-5 ננומטר ואף יותר מכך, הרלוונטיות של "חוק מור" ברורה מתמיד ואתם תהיו עדים להשקעה מתמשכת בקיבולת ייצור ומו"פ, שיבטיחו זאת.

בצירוף של כל המרכיבים האלה יחדיו, אינטל נמצאת בעמדה ייחודית להנעת הענן ויצירת עולם חכם ומחובר מתמיד. אנו רואים הזדמנויות עצומות בצמיחת מעגל הקסמים הזה, שכל מרכיביו קשורים זה לזה באמצעות קישוריות, ויוצרים ערך נוסף על סמך ההיגיון הכלכלי של "חוק מור".

אנו נמצאים בתקופה, שבה לטכנולוגיה יש ערך לא רק בהתקנים, שהיא יוצרת אלא גם בחוויות שהיא מאפשרת. אינטל תוביל את העידן הזה בכך, שתישאר נאמנה למורשת שלה כממציאה ויוצרת, וכמובילה העולמית בייצור וחדשנות. נמשיך להוביל כחברה בעלת מוקד רחב יותר וביצוע חד יותר, ובכך ניצור ערך ללקוחותינו, שותפינו ובעלי המניות שלנו לטווח הארוך, ונשיג את המשימה, שקבענו לעצמנו: להוביל לעולם חכם ומחובר יותר. מה שאנו עושים באינטל כיום ישנה את החברה, התעשייה והעולם כולו.

מאת: בריאן קרזניץ',  מאי 2016.
מנכ"ל אינטל העולמית.
 

5 מרכיבים עיקריים



 
 
Bookmark and Share