Telecom News - הצלחה מדהימה לפריסת רשתות IoT גם בארה"ב ב-100 ערים נוספות

הצלחה מדהימה לפריסת רשתות IoT גם בארה"ב ב-100 ערים נוספות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הצלחה מדהימה לפריסת רשתות IoT גם בארה"ב ב-100 ערים נוספות
הסטארטאפ הצרפתי Sigfox, לאחר הצלחת הפריסה ב-12 מדינות באירופה ובעוד 7 מדינות ברחבי העולם (כולל בעומאן) הודיע, שעד סוף 2016 הוא מרחיב את הפריסה שלו בארה"ב בעוד 100 ערים, תוך הוזלת עלות השירות ויצירת מודל עסקי חדש עם מפרסמים בעלי לוחות מודעות ברחבי ארה"ב. הערים הולכות והופכות לערים חכמות. ב-2020 יהיו בצפון אמריקה 7.5 מיליארד מוצרי IoT.
מאת: מערכת Telecom News, 15.5.16, 14:41SIGFOX

חברת ההזנק Sigfox הצרפתית, שנחשפה לראשונה כאן, ממשיכה את תנופת הפריסה שלה ברחבי העולם והחליטה לספק פתרון כולל ברחבי ארה"ב (שמייתר למעשה את הצורך ברשתות סלולר ליישומי IoT).

ההסכם הראשון של Sigfox בארה"ב היה עם עיריית סן-פרנסיסקו בסוף 2015, ולאור ההצלחה הזו החליטה Sigfox להרחיב את פריסתה הרבה יותר מהר ממה שהיה בתכנית העסקית שלה.

עד סוף 2016 Sigfox מתכוונת לחתום הסכמים עם כ-100 עיריות ברחבי ארה"ב. יש לה כבר הסכמים עם: ניו-יורק, בוסטון, LA, שיקגו, אוסטין, יוסטון, אטלנטה, דלאס, סן-חוזה ועוד. 

כיום, לרשת של Sigfox ברחבי העולם מחוברים כבר 7 מיליון מכשירי קצה של IoT, במחיר חיבור של 1 דולר למכשיר לחודש. לאור ההצלחה, Sigfox מורידה בקרוב את המחיר לחצי דולר למכשיר לחודש. זאת, כמענה לחברות הסלולר, שהכריזו, שהן תשארנה את רשתות דור 2 לצרכי חיבורי IoT, כדי לנסות ולבלום את ההצלחה של Sigfox וחברות נוספות (לרבות Ingenu), ההולכות בעקבותיה (גם במסגרת ארגון LoRa).

חברות הסלולר הגדולות חשבו לפרוס רשתות IoT מבוססות LTE בתקן המתאים לצרכים של פתרונות IoT המכונה בשם: LPWA (ר"ת: Low Power Wide Area), לרבות בפתרון שמכונה בשם: Cat 1 LTE. אולם, הפתרונות הללו ב-LTE עדיין לא זמינים למתן מענה מיידי לתחרות, שהתפתחה. לכן, הן פנו לפתרון זמין יותר: רשתות דור 2, שהגיעה העת לפרק אותן, ומצאו להן שימוש חדש ומודרני. אולם, די ברור שהמחיר של חצי דולר למכשיר לחודש של Sigfox הוא הרבה מתחת לרמת המחיר, שחברות הסלולר יכולות להרשות לעצמן בלי לפשוט את הרגל. לכן, היכולת שלהן להתחרות ב-Sigfox, גם עם רשתות דור 2  היא מאוד נמוכה

אם לא די בכך, Sigfox החליטה לגוון ולשנות את המודל העסקי שלה. היא החליטה לפנות לכל מי שיכול לספק לה תשתית פיזית להתקנת האנטנות הקטנות שלה, בתמורה לחיבור בחינם או בחצי חינם לרשת. במסגרת זו היא פונה לכל מי שמחזיק בלוחות מודעות, מבנים ציבוריים ופרטיים גדולים, ומקומות שיש בהם גג פנוי וכיו"ב.

ההסכם המשמעותי הראשון נחתם בין Sigfox לבין חברת הפרסום האמריקאית הגדולה Outfront Media, שיש לה 25 אלף לוחות מודעות ברחבי ארה"ב בכל הערים הגדולות. כ"כ, נחתמו הסכמים נוספים דומים עם בעלי נכסים ציבוריים ברחבי ארה"ב למשל עם Diamond Communications שלה מעל ל-120 אלף מתקני אנטנות ברחבי ארה"ב. כך, שכרגע יש ל-Sigfox גישה לאפשרות התקנת אנטנות בכ-230 אלף אתרים ברחבי ארה"ב. (אגב, בארה"ב לא שמעו שיש "בעיות קרינה" מהאנטנות....). 

ההסכם החדש מאפשר לחברת Outfront Media לחבר את כל לוחות המודעות שלה ברחבי ארה"ב לרשת ה-IoT של Sigfox ולהפוך אותם לאינטראקטיביים ותמורת זאת היא תספק מקום על לוחות המודעות הללו להתקנת האנטנות של Sigfox.

כך, Sigfox תוכל לפרוס במהירות ובעלות ממש אפסית (מול עלויות חברות הסלולר), מאות אלפי אנטנות ברחבי ארה"ב, מעבר לפריסה שהיא מסכמת עם העיריות איתן היא חותמת על הסכמים. זה יאפשר לה לחבר לקוחות חדשים, שאינם קשורים לעירייה המקומית, לרבות אספקת חיבורי IoT לשווקים וורטיקלים חדשים, שכעת מתחילים לאמץ טכנולוגיות IoT בהיקפים דוגמת: החקלאות, שינוע מכולות וסחורות, אוטומוטיב, בריאות ותעשיות מסורתיות. 

להערכת IDC, שוק ה-IoT בצפון אמריקה יכלול ב-2020 כ-7.5 מיליארד מוצרי IoT, שיחוברו לרשת האינטרנט, עם צפי הכנסות שנתי מוערך של 1.9 מיליארד דולרים. זו בדיוק הסיבה מדוע Sigfox מסתערת קדימה במלא התנופה לכל שטח ארה"ב כדי לנסות ולהשיג נתחי שוק משמעותיים מהפוטנציאל הזה של עולם ה-IoT.

מי ששואל למה יש רשת IoT של Sigfox בעומן אבל לא בישראל, כנראה פספס את המאמר כאן, שעוסק בפער שנוצר, ההולך וגדל, ביננו לבין רשתות הסלולר ושירותי הסלולר וה-IT במדינות ערב.
 
IOT



 
 
Bookmark and Share