Telecom News - חשיפת מיזמים במסגרת שת"פ מפתיע בין ישראל לצרפת בתחום ה-Smart City

חשיפת מיזמים במסגרת שת"פ מפתיע בין ישראל לצרפת בתחום ה-Smart City

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חשיפת מיזמים במסגרת שת"פ מפתיע בין ישראל לצרפת בתחום ה-Smart City
חשיפת מיזמים ישראלים וצרפתים במסגרת שת"פ מפתיע בין ישראל לצרפת בתחום ה-Smart City וה-IoT
מאת: אבי וייס, 24.5.16, 08:00אורי בן ארי

בהנחייתו של אורי בן-ארי ושותפים רבים לדרך לרבות משה שליט, התקיים מפגש יוצא דופן בין יזמים, משקיעים ומנהלים מצרפת וישראל, בחסות אוניברסיטת תל-אביב, Smart City Israel ו-BusinessFrance, כדי לייצר שת"פ ישראלי צרפתי בתחום ה"ערים החכמות" ומיזמי IoT. את הפורום מובילה המחלקה המסחרית של שגרירות צרפת בישראל וזו השנה השנייה שהוא מתקיים. מעריכים, שכשליש מהסטארטאפים בארץ עוסקים בפיתוח הנוגע לעיר חכמה - נתון מדהים. מי הן הערים החכמות בארץ?

לכנס, שנערך ביום 16.5.16 באוניברסיטת תל-אביב, הגיעו מואת אנשי מפתח בתחום ה-Smart-City מצרפת ומישראל וכיבדו את האירוע בנוכחותם (בין היתר): שגריר צרפת בישראל, מנכ"לים רבים מישראל ומצרפת ונשיא אוניברסיטת ת"א. 

אורי בן ארי, (בתמונה), מנחה הפורום, מנכ"ל UBA Ventures ומנכ"ל Smart City Consulting: "המטרה שלנו ברורה: לפתח קשרים בין ישראל לצרפת בתחום ערים חכמות ותחבורה חכמה, כי ישראל וצרפת הן מדינות מובילות בתחומים הללו ויש מה ללמוד אחת מהשניה ולשתף פעולה, גם שת"פ עסקי. אני מודה לכל התומכים הרבים, שסייעו לקיום האירוע ולהבאת משלחת ענקית מצרפת לישראל כדי לקדם את השת"פ הזה.

אנו לא עוסקים בבאז חולף. זו מציאות, שמשתפת יזמים, משקיעים ואנשי עסקים רבים בתהליך עולמי, שבו נוצרות ערים ענקיות של מעל ל-10 מיליון תושבים לעיר, מה שמחייב פתרונות אורבניים חדשים, פתרונות בקנה מידה אדיר, כדי לנהל את הערים הללו ולהביא איכות חיים וקידמה לתושבים בערים.

פתרונות IoT הם חלק מהפתרונות, אבל לא הכל. כי האתגר דורש בניית פלטפורמות מאוחדות שרק כעת מפותחות, עם תכניות ארוכות טווח. יש צורך לאחד תחומים רבים תחת אותה מעטפת עירונית ובכלל זה: סייבר ואבטחה, תחבורה אוטונומית, אנרגיה ירוקה, ניהול חכם, שיפור איכות החיים וכלכלה עירונית, עסקית ופרטית נכונה.

ראשי הערים נדרשים לתכנן עולם חדש לגמרי, והם אמורים לתת תשובות לתושבים, כי הם נבחרים כל 4 או 5 שנים. הרוב נוטים לקחת טכנולוגיות IoT כי זה מהיר יותר ליישום, בנושאים המשפיעים על איכות החיים והשירותים העירוניים לתושבים.

אולם, אני חייב להדגיש: עיר חכמה זו לא טכנולוגיה. זו גישה עסקית וגישה חברתית כלל עירונית. לכן, מהניסיון שלנו כאן בישראל, ראשי ערים, שלוקחים את הנושא הזה כמשימה אישית הנדחפת אישית על ידם, מצליחים ביישום פרויקטים. במקום, שהנושא מטופל ע"י ה-CIO (המנמ"ר) העירוני, זה לא יכול להצליח, כי זה לא עניין טכנולוגי-מיחשובי.

יש בעולם לא מעט ערים חכמות, שהתקדמו די יפה וצברו ניסיון. באירופה זה בעיקר ברצלונה, מנצ'סטר ועוד, יש כמה ערים בהודו בפרויקט, שיקיף 100 ערים במימון ממשלתי. סינגפור מובילה באסיה ויש עוד. 

בישראל, אנו רק בתחילת הדרך. העיר תל-אביב מובילה ביזמות עיר חכמה וגם זכתה להכרה בינלאומית ופרסים ואנו רואים התחלות בכמה ערים נוספות דוגמת: אילת, י-ם, אשדוד, נתניה, חיפה, חדרה וראשל"צ. בכולם, מריצים פרויקטים ראשוניים. יש פרויקט שייצא בקרוב לדרך במודיעין, ל"חנייה חכמה" בשת"פ בין בזק ל-Spaceek

לפי הערכות שונות, כשליש מהסטארטאפים בישראל עוסקים בפיתוחים, שיש להם נגיעה לתחום העיר החכמה. זה נתון מדהים. יש בארץ אקסלרטורים ואינקובטורים רבים המתמחים בנושאים הללו. 

לעניות דעתי, "עיר חכמה" מלאה יש בישראל דווקא בצה"ל, וזו "עיר הבה"דים" שצה"ל בנה בנגב.

אני קורא לכל מי שעוסק בתחום להצטרף לפורום, כדי שנקדם ביחד את התחום החדש והמלהיב הזה". 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב: "אוניברסיטת ת"א גאה לארח את המפגש החשוב בנושא 'עיר חכמה', כי אני מאמין, שאנו Smart University היודעת לשלב Smart Companies עם "יזמים חכמים". אנו באונ' ת"א מעוניינים להוביל את הפיתוחים הללו, שמובילים לעולם חדש, טוב וחכם יותר. אנו מובילים גם במחקרים בתחום וגם יש לנו אקסלרטורים בתחום. 

הקשר בין צרפת לישראל מאוד חשוב לנו ואני בטוח, שאנו יכולים לתרום ולסייע בקידום המו"פ בתחום הערים החכמות כאן בישראל ובצרפת. אנו מרכז המו"פ הגדול בישראל בתחום זה, יש לנו כמות תלמידים וחוקרים גדולה, חוקרים העוסקים בכל הנושאים שקשורים לעיר חכמה.

אנו כעת מפתחים כמה כלים לפיתוח מהיר של ערים חכמות ואנו מסייעים לממשלה לתכנן עיר חכמה חדשה בנגב. המחקרים שלנו הם חלק מהאקוסיסטם של תחום הערים החכמות, שאנו דוחפים, ולכן אנו מצרפים לזה תחומים חשובים נוספים שיש אצלנו למשל תחום הסייבר. בנוסף, שיש לנו אקסלרטור ספציפי לנושא אנרגיה חכמה ותחבורה חכמה, בנוסף למרכז היזמות שלנו ומעבדות המחקר האורבני שבנינו.

אני מאמין, שבתחום הזה, ידע ומחקר אינטרדסיפלנרי הוא הכיוון הנכון, וזה התשתית המתפתחת אצלנו בעולם היזמות, שהיא חלק מרוח החדשנות העוטפת את כל העשייה באוניברסיטת תל-אביב".

פטריק מיזונאב (Patrick Maisonnave), שגריר צרפת בישראל: "אני שמח להיות חלק מהמפגש של יזמים בנושאים מתקדמים המשותפים לישראל ולצרפת. זה הרבה יותר מעניין עבורי לעסוק בחדשנות מאשר בפוליטיקה שבין המדינות... הגעת משלחת כה גדולה מצרפת לישראל מצביעה על החשיבות, שאנו מייחסים לפיתוח הקשרים הללו וזה מבליט את המשותף בין ישראל צרפת ברמה הכלכלית והטכנולוגית.

ישראל היא פוטנציאל גדול עבור המשלחת הצרפתית ועבור כל המשק הצרפתי ואני שמח, שיש חברות צרפתיות רבות המגיעות לישראל ויוצרות קשרים בין העמים ובין הכלכלות. אני מאמין, שמפגשים כאלו יקדמו את היחסים בין המדינות. במקום לעסוק במחלוקות פוליטיות אנו עוסקים בקידום יזמות, בה כל אחד מהצדדים יכול לגלות קשרים המביאים תועלת ל-2 הצדדים.

ישראל עבורנו היא מרכז החדשנות העולמי לערים חכמות ולכן אנו שמחים ליצור קשרים כאן, ללמוד ולפתח ביחד ולקדם פרויקטים משותפים בערים ברחבי צרפת, שנמצאות כעת בתהליכים מתקדמים של יישום פרויקטים מגוונים בתחום הערים החכמות".

פייר גאטאז (Pierre Gattaz), נשיא MEDEF: "הגעתי לישראל בראש משלחת גדולה של מנהלים ובעלי עסקים מצרפת כדי להדק את הקשרים בין ישראל לצרפת ולראות כיצד ניתן להדק את הקשרים בין חברות ישראליות וצרפתיות ולשלב בין היכולות הישראליות והצרפתיות. 

אנו לא רק שער כניסה מצוין לצרפת עבור יזמים ואנשי עסקים ישראליים. אנו גם שער כניסה למדינות הרבות דוברות הצרפתית הקיימות בעולם, כולל 40% ממדינות אפריקה. גם במדינות הללו נכנסים כעת לפרויקטים בתחום הערים החכמות ובהחלט כדאי לישראלים למצוא את הדרכים להשתלב בפרויקטים הללו בכל העולם.

אנו נמצאים בצרפת בשלבי יישום של פרויקטים לא מעטים בתחום הערים החכמות, גם ביוזמת ראשי הערים וגם בדחיפת ועידוד הממשלה הצרפתית. לכן, אנו מזמינים כל מי שעוסק בנושא לפנות אלינו. נוכל למצוא לו שותפים לדרך.

אנו מאוד מעוניינים לחזק את הקשרים ולסגור את הפער בין הידע האוניברסיטאי הרב והנצבר בישראל, גם במרכזי המו"פ ובסטארטאפים הקיימים בישראל, לבין הצרכים העירוניים, שאנו מנסים כעת למצוא פתרונות מעשיים לצרכים הללו בכל רחבי צרפת. הפעילות המשותפת הזו מאוד חשובה לנו ויש לנו את כל הכלים כדי לקדם אותה".

בין החברות הישראליות והצרפתיות, שעוסקות בפיתוח ויישום בעולם הערים החכמות, שהציגו ונחשפו באירוע, ניתן לציין את:



 
 
Bookmark and Share