Telecom News - כפי שחזינו: פלאפון מבטלת חד-צדדית את הסכם שת"פ האנטנות עם סלקום

כפי שחזינו: פלאפון מבטלת חד-צדדית את הסכם שת"פ האנטנות עם סלקום

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> כפי שחזינו: פלאפון מבטלת חד-צדדית את הסכם שת"פ האנטנות עם סלקום
קבוצת בזק הודיעה הערב לבורסה, שחברת פלאפון החליטה לבטל את הסכם שת"פ האנטנות, שחתמה עם סלקום (ולא יצא לפועל בגלל התנגדות של ועדי העובדים וגורמים נוספים). כך, הפיברוק, שנקרא שת"פ אנטנות בישראל, נקבר סופית ויוכל לקום לתחייה רק במתכונת חדשה.
מאת: אבי וייס, 1.6.16, 23:29מנכ"ל פלאפון

ראשונים לדווח: בדיוק כפי שחזינו וניתחנו כאן לפני כחצי שנה תחת הכותרת: "הסכם שת"פ האנטנות בין סלקום לפלאפון הגיע לקצה דרכו. ההלוויה בקרוב", פרסמה הערב קבוצת בזק את ההודעה הבאה לבורסה

"בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 9.7.15 (מספר אסמכתא 2015-01-069012) ובהמשך לתיאור בסעיף 3.6.3 ג' לפרק תיאור עסקי התאגיד בדוח התקופתי של החברה לשנת 2015, מודיעה החברה כי בשעות הערב של יום 1.6.16 הודיעה לה חברה הבת, פלאפון תקשורת בע"מ ("פלאפון"), כי החליטה שלא להוציא אל הפועל את ההסכם לשיתוף פעולה לתחזוקת רכיבים פסיביים באתרים סלולאריים (באמצעות קבלן חיצוני שהיה אמור להיבחר), שנחתם בינה לבין סלקום ישראל בע"מ ("סלקום") ביום 21.9.14.

פלאפון החליטה לטפל בחסכון התפעולי החזוי מההסכם הנ"ל באמצעות תהליכים פנימיים שיבוצעו בידי עובדי פלאפון, חלף מיקור חוץ באמצעות קבלן כאמור".

כך, הרעיון הזה נקבר בשקט ע"י רון גוראן, מנכ"ל פלאפון (בתמונה), וטוב שנקבר. זה גם הישג לעובדים המקצועיים של הרשת בפלאפון, שלא היו מוכנים להיזרק מהחברה ולהיות עובדי קבלן חיצוני. אולם, ממציא השיטה הזו, שהרסה עד כה את תשתיות ושרידות תשתיות הסלולר בישראל (הרן לבאות שמו, למי שהרן לבאותשכח, סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשרות, תמונתו משמאל), עדיין יושב על כסאו, "כאילו כלום".

התחמון של הרן לבאות, שמכונה בשם המטעה "שת"פ אנטנות סלולר", הגיע לקצה דרכו והדרך היחידה להחיות אותו היא לצאת ברגולציה חדשה, שהוצגה כאן כמה פעמים.

גם ההסכם היחיד, שקיים בנושא זה (בין פרטנר להוט-מובייל), הוא לא בדיוק "שת"פ אנטנות", זה יותר בגדר הסדר "נדידה פנים ארצית", כלומר: הסכם שהיה בין החברות בתוקף עוד טרם הקמת ה-JV של השת"פ ששמו PHI, הסדר של "נדידת לקוחות" הוט-מובייל על רשת פרטנר, לפי חוק התקשורת סעיף 5ג', ואין מצב הפוך, של נדידת לקוחות פרטנר על רשת הוט-מובייל. כל פניותי למשרד התקשורת לקבל מענה לסוגיה זו - לא נענו (די ברור למה). אולם, ההסכם הזה יציב, קיבל כל האישורים ופועל לשביעות שני הצדדים והוא יישאר יציב, ככל המסתמן כעת, לטווחי זמן ארוכים.

יחד עם זאת, הרעיון של שת"פ אנטנות הומצא במיוחד עבור גולן טלקום ומרתון, במסגרת ההכנות למכרז התדרים לדור רביעי, חברות שלא זכו לראות את הגשמת הרעיון הרגולטורי הזה בעצמן.

כך, הסכם שת"פ האנטנות בין גולן טלקום לסלקום נתקע בסבך, שלא כאן המקום לתאר את הסאגה המרגיזה הזו. הסכם שת"פ האנטנות שבין מרתון (אקספון-018, חזי בצלאל) עם פלאפון גם הוא עלה על שרטון וכרגע מרתון מנסה להידחף לתוך הסכם שת"פ האנטנות הקיים של פרטנר-הוט-מובייל, לא בהצלחה יתרה. ככל הנראה, ההלוויה של מרתון צפויה גם היא בקרוב. 
 
שת"פ רשתות



 
 
Bookmark and Share