Telecom News - האם ניתן לחזות כמה כסף ומתי יוציא הגולש לאור היסטוריית הגלישה שלו?

האם ניתן לחזות כמה כסף ומתי יוציא הגולש לאור היסטוריית הגלישה שלו?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם ניתן לחזות כמה כסף ומתי יוציא הגולש לאור היסטוריית הגלישה שלו?
זו הדילמה, שנבחנה בהאקתון תחת הכותרת: "Get the Money in the Funnel on top of AWS", שנערך ביוזמת קנשו (Kenshoo) בכלי Big-Data על בסיסי נתונים ענקיים הנאספים מהגולשים באינטרנט ונאגרים בענן של אמזון (AWS). הסטארטאפיסטים והמפתחים הישראליים הוכיחו, שהבעיה ניתנת לפתרון. איזה צוות מפתחים עצמאי זכה בהאקתון ובפרס של רובוט חכם?
מאת: אבי וייס, 14.6.16, 09:55מארגני האירוע

חברת ההזנק קנשו (Kenshoo) מרמת אביב, מובילה עולמית בתחום השיווק המקוון, החליטה לבצע (בשת"פ הדוק עם אמזון), האקתון ראשון בישראל (ואולי בעולם), שבוחן את היכולת לחזות (באמצעות כלי ביג-דאטה) את התנהגות העתידית של הגולשים וכמה וכיצד הם יוציאו כסף על רכישה של מוצר או שירות באינטרנט (ובאיזה ערוץ), על בסיס ניתוח התנהגותם בעבר, בעיקר בתחום ה-Clicks & Conversions.

ההאקתון נעשה ביוזמת שלומי הסן, ארכיטקט מוצרי ה-Social בקנשו, (בתמונה, נמצא מצד ימין, מחזיק את הרובוט - הפרס בתחרות, ביחד עם אביחי צאיג, מהנדס ארכיטקטורה בקנשו).

שלומי הסן הוא גם יזם ומנהל קהילת Big Things, שעוסקת בביג-דאטה ולה מעל ל-2,500 חברים. לצורך ההאקתון, שנערך ביום 1.6.16, בוצע שיתוף עם קהילת Israel AWS User Group, שמונה כ-2,700 חברים. 

שלומי הסן: "ההאקתון הראשוני הזה שיזמנו נמשך יומיים וחצי ברציפות. העמדנו לרשות המתמודדים 50 טרה בתים של מידע גולמי של Click & Conversions, שאנו אוספים בעבודתנו, וסיפקנו את כל הכלים הנדרשים על פלטפורמת הענן של אמזון - AWS S3.

את ההאקתון החלו 10 צוותים, של 3 עד 5 מפתחים בכל צוות, שהגיעו להאקתון ממגוון רחב של חברות, סטארטאפים וגם צוותים של מפתחים עצמאיים.

במהלך ההאקתון קיבלו הצוותים Sample של הבעיה וקיבלו ליווי של מנטורים, שהבאנו לאירוע, שספקו עצות מקצועיות וענו לשאלות הצוותים. ההבנה בכלי ביג-דאטה הייתה כמובן נדרשת,כדי לנסות ולהגיע לפתרונות לבעיה שהצבנו. הכנו לצוותים גם 2 מצגות מפורטות (כאן וכאן), שמתארות את הנושא, בנוסף להרצאות, שניתנו בתחילת ובאמצע ההאקתון. 

את בחירת הצוות המנצח ביצענו עפ"י כמה קריטריונים:
  • רמת הדיוק של הפתרון. הבעיה המרכזית היא לחשב את כמות הכסף, שניתן להרוויח מניתוח המידע ,שכבר קיים ולהעריך את ההכנסות, שתהיינה ממסע פרסום, שאנו נמצאים באמצעיתו. 
  • פעילות חשיבתית: כמה מקורי הפתרון. 
  • מה מהירות יישום הפתרון. ככל שהוא יהיה יותר מהיר זה יהיה יותר טוב. 
  • מה התקציב הנדרש כדי להגיע לפתרון משביע רצון. ברור, שאם ההגעה לפתרון היא יקרה, המפרסמים לא יסכימו לשלם על הכלי הזה. זה לא הגיוני, שאתה כמפרסם תשלם על פתרון של תחזית מכירות יותר כסף ממה שתקבל ממסע הפרסום שלך. 
הבעיה המרכזית, שהצבנו בפני המפתחים בהאקתון: בתור מפרסם, אתה מעוניין לדעת מה צפי ההכנסות העתידיות שלך, על בסיס הפרסום, שנעשה עד כה והנתונים הקיימים עד כה על הגולשים. אנו משתמשים בכמה ערוצי פרסום ויש לנו מידע רב, שנצבר ב-Data Base שיש לנו בענן של אמזון, והשאלה היא: איך מפיקים מהררי המידע תובנות המביאות תועלת מדויקת למפרסמים

אנו בנינו לקראת ההאקתון מערכת היודעת לחשב את הדיוק של הניתוחים, וביצענו את הניתוחים הללו בשת"פ מלא עם אמזון - AWS, שנתנו לנו גישה מלאה לכלים שלהם. 

למרות שהצענו למתמודדים כלים של אמזון, היו צוותים, שבחרו להשתמש בכלים של עננים מתחרים, למשל של מיקרוסופט Azure, ואף היו שעשו שימוש בכלים פרטיים של ביג-דאטה. אנו לא פסלנו שום כלי, כי מה שעניין אותנו זה הדיוק של התוצאה והמקוריות של הפיתוח

כדי לעודד את המתחרים, הצבנו בפני המתמודדים את הפרס: רובוט חכם (מיוצר בחברת Autonomous), שעלותו בישראל מעל לאלף דולרים, מתנת קנשו, רובוט המבצע Deep Learning באמצעות מצלמה תלת-ממדית ויכולות מחשוב מתקדמות. 

לקו הסיום הגיעו 6 צוותים (מתוך ה-10 שהתחילו) ולדעתנו זו הצלחה גדולה, כי מדובר היה בבעיה מאוד קשה.

ההאקתון הזה הוכיח לנו ולמתמודדים, שניתן לקבל תובנות מאוד טובות מניתוח בכלים של ביג-דאטה במידע גולמי ענקי, שנצבר בענן של אמזון ולפתור בעיות אמיתיות של מפרסמים, שמעוניינים לדעת כמה להשקיע בערוצי הפרסום השונים ומה הם יקבלו (מבחינת מכירות) בערוצי הפרסום השונים. זאת, על סמך ניתוח התנהגות הגולשים בעבר. חשוב, שהתחזית הזו תהיה מדויקת. כך, שהיא תאפשר למפרסמים לקבל החלטות נכונות בהשקעת הכסף שלהם בערוצי הפרסום". 

הצוות שזכה הוא צוות מפתחים עצמאי, שכינה את עצמו בשם: "כן שותים, לא נוהגים" (Kenshooteam Lo Nohagim). שני חברי הצוות המובילים, שמצולמים כאן בתמונה (אמיר כהן ועידן גולומב) עם הפרס (הרובוט), באו כל אחד מסטארטאפ אחר הנמצא בתחילת דרכו. 
הזוכים בהאקתון

פירוט מלא של חברי הצוות הזוכה:
אמיר כהן, Amir cohen,
יזהר גלבוע, Yizhar Gilboa,
טל ברדה, Tal Barda,
ענבל וליגני, Inbal Valigany,
עידן גולומב, Iddan Golomb
 
ביג-דאטה



 
 
Bookmark and Share