Telecom News - פלטפורמת ווטסון עמדה במרכז הכנס השנתי של יבמ

פלטפורמת ווטסון עמדה במרכז הכנס השנתי של יבמ

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> פלטפורמת ווטסון עמדה במרכז הכנס השנתי של יבמ
פלטפורמת ווטסון עמדה במרכז הכנס השנתי של יבמ
מאת: חיים חביב, 16.6.16, 00:40מישל רודה אונגר

מי שינצחו בקרב על ליבו של הצרכן יהיו אותם ארגונים, שינצלו את הדיגיטציה כדי להציע ללקוחותיהם ערך מוסף חדש באמצעות כלים קוגניטיביים.

אתמול (15.6.16) חשפה חברת יבמ בפני כ-1,500 משתתפי הכנס השנתי IBM Business Connect בתל אביב, את יכולות המחשוב הקוגניטיבי, אותן היא מקדמת זה מספר שנים בהתמדה. המשתתפים זכו להכרות עם טכנולוגיות חדשות ובשלות של החברה, שבמרכזן המערכות הקוגניטיביות. מסלולי הדיונים המקצועיים ותערוכת הפתרונות הגדולה לצד הכנס התמקדו הפעם בתחומי השיווק הדיגיטלי, אבטחה קוגניטיבית, כלי פיתוח וניהול פיתוח, תשתיות ענן, מערכות אנליטיות ומערכות קוגניטיביות.

מישל רודה אונגר, (בתמונה למעלה), המנהלת הכללית של פתרונות קוגניטיביים ביבמ אירופה, הדוברת המרכזית במליאה: "בעידן, שבו פועלים כל הארגונים והחברות בשוק על תהליכי דיגיטציה, מי שינצחו בקרב על הצרכן יהיו אותם ארגונים, שינצלו את הדיגיטציה כדי להציע ערך מוסף חדש באמצעות כלים קוגניטיביים. בסופו של דבר, כל ארגון חייב לשאול עצמו שאלה אחת ויחידה: מה המחיר העסקי של אי-ידיעה".

ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל, שפתח את הכנס, עמד על התפתחות תחומי העיסוק של יבמ ב-4 השנים מאז נכנס לתפקידו. לדבריו, החברה ממשיכה להגדיל את עסקיה המסורתיים בתחומי השרתים, התוכנה, שילוב המערכות והשירותים, כאשר במקביל היא רושמת התקדמות מהותית בפרויקטים אצל לקוחות בארץ, בתחומים אותם הגדירה יבמ העולמית כעמודי התווך העסקיים העתידיים שלה: מחשוב קוגניטיבי וניתוח אנליטי, טכנולוגיות ענן, מובייל ואבטחה.

עטרת ענבי תבור, חוקרת במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, הציגה בפני מליאת הכנס את מערכת הניתוח האנליטי לבחירת חלופות של ווטסון – Watson Tradeoff Analytic. היא הדגימה את תפקוד המערכת הקוגניטיבית בפניה ישירה אליה בדיבור, בשפה טבעית (אנגלית), לסיוע בבחירת מכונית חדשה. המערכת ביקשה להציג את המדדים המנחים את הבחירה האישית והציעה חלופות אפשריות, תוך שהיא יורדת לפרטים נוספים, ואף מסוגלת לזהות את מצב רוחו של המשתמש, ומתאימה את סגנון המענה להלך הרוח הזה.

ענבי תבור: "נדיר מאד למצוא מצב, שבו מתבצעת בחירה רק על סמך קריטריון יחיד, או כדי להשיג מטרה בודדת. קריטריונים נמצאים בקונפליקט, והצלחה בקריטריון אחד תבוא על חשבון אחר. המערכת של ווטסון מאפשרת ליישב את הקונפליקט הזה, בתהליך סדור ומנומק".

נפתלי גפן, מנהל תחום ווטסון ביבמ ישראל ,סקר את יכולות פלטפורמת ווטסון לטפל במידע בלתי מובנה ולהפוך אותו לידע רלבנטי ומניב תשואה לארגון. הוא חשף, שיכולות אלו זמינות עתה גם בשפה העברית. מערכת גילוי הידע של יבמ, ווטסון אקספלורר, אוספת מידע מכל מקור מידע טקסטואלי הפתוח בפניה, בארגון או ברשת האינטרנט בכלל, מנתחת את המידע, מזהה את הלך הרוח של מי שמעלים אותו, ובונה מפה מפורטת של ישויות המידע השונות והגורמים המעורבים בתהליכי היצירה והטיפול בהן.

תהליכי השינוי בארגונים – טרנספורמציה - נשענים על הבנה טובה יותר של המידע הזמין ממילא. עפ"י , שהוצגו בכנס, רק פחות מ-12% מהמידע בארגונים זמין כיום בפורמט מובנה, במערכות בהן ניתן לבצע חיפוש באמצעות כלים מסורתיים. שאר פריטי המידע – טקסטים, תמונות, וידיאו, מאמרים ממקורות חיצוניים, נתונים המצטברים מחיישנים, מכשירים ומערכות המשרתות את הארגון, מאופיינים בפורמט בלתי מובנה (unstructured data), ודורשים טיפול בכלים שונים לחלוטין. מבחינת החברה, הפלטפורמה, שנועדה להניע את הטרנספורמציה הזאת, היא ווטסון.

אלונה ברקת, בעלת קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, אלופת המדינה, רואיינה בידי עיתונאי הספורט, ניב רסקין. השיחה התמקדה בשינוי אותו חוללה בקבוצה, שרכשה לפני 7 שנים. שינוי מקיף ויסודי:  ברמת הניהול, הטיפול באוהדים, גיבוש 'גאוות יחידה' והצלחה להפוך ליעד נחשק לכדורגלנים מובילים.

יבמ ניצלה את הכנס לגייס לשורותיה מפתחים חדשים בתחומי אבטחת הסייבר - פעילות ההולכת ומתרחבת, כחלק מהשתתפות החברה בקבוצה הזוכה במכרז להקמת מרכז הגנת הסייבר הלאומי של ישראל. ברשימת המקצועות המבוקשים: חוקרים, מפתחים ואנשי מקצוע בתחומי היישום.
 
כנס IBM
 

ווטסון

 



 
 
Bookmark and Share