Telecom News - מי מוביל את שירותי ה-IoT בענן ואת תחום ה-Deep Learning?

מי מוביל את שירותי ה-IoT בענן ואת תחום ה-Deep Learning?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מי מוביל את שירותי ה-IoT בענן ואת תחום ה-Deep Learning?
מי מוביל את שירותי ה-IoT  בענן ואת תחום ה-Deep Learning?
מאת: אבי וייס, 21.6.16, 15:30יאן מסינגהאם  AWS
 
אמזון (AWS) הפכה ל"סמן הימני" של שירותי הענן בעולם ובישראל (גם במשרדי הממשלה) גם עבור מפתחים. לכן לא פלא, שהיא מובילה את התחומים "הכי חמים" בעולם ה-ICT: תחום ה-IoT לרבות ,Smart City ותחום ה-AI (ר"ת:Artificial Intelligence  - "בינה מלאכותית", שכולל בתוכו כמה תחומים חדשים לרבות Machine Learning ו-Deep Learning).
 
"ספקי תקשורת רבים באירופה עברו לעננים שלנו. זה תהליך, שהחל והוא מתפשט מהר", מתאר יאן מסינגהאם, European Evangelist, AWS. "אחת הסיבות, שחברות תקשורת עוברות לענן היא: הן מכינות את עצמן לטכנולוגיות החדשות ובראשן ה-IoT ו-Smart City. אי אפשר לטפל במיליארדי נקודות קצה שמשדרות ומקבלות מידע אם אתה לא בענן".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם יאן מסינגהאם  Massingham)Ian), (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שירותים מתקדמים בענן לשירות כל ארגון וכל עסק, בכל סדר גודל. היקף הלקוחות של אמזון - AWS עולה (גם בישראל) ב-64% משנה לשנה וכיום משתמשים בשירותיה כמיליון משתמשים בחודש, מה שנותן ל-AWS שווי שוק של מעל ל-10 מיליארד דולרים.
 
שאלה: למרות שהסטארטאפים וחברות ההייטק בישראל נמצאים כמעט כולם בענן, רוב השוק עדיין לא שם. מה אתה יכול לומר לאלה, שלא נמצאים בענן ולא מבינים את היתרונות בשימוש בענן?
יאן מסינגהאם: "מה שאתה מתאר זה לא אופייני דווקא לישראל. אני מגיע לכאן מבריטניה וגם מכסה את כל אזור EMEA, ואני רואה, שמי שהוביל במהירות את המעבר לענן זה דור ה-Y. חברות ההייטק והסטארטאפים היו הראשונים לאמץ את שירות הענן שלנו, וזה לא שונה בכל המדינות, שאני מכיר.
 
אסור בכלל לחשוב, שיש איזה מתג פלאים כזה, שאם סוגרים אותו אז כולם עוברים לענן. יש מחזורי חיים לאפליקציות ארגוניות וזה טבעי, שמנהלים נשארים לא מעט זמן עם מערכות טובות המתפקדות בשרתים מקומיים.
 
לכן, המעבר לענן הוא מהלך טבעי לארגונים, במיוחד כשהם רואים את היתרונות של מעבר לשירות ללא CAPEX. זה מאפשר למנהלים לנוע מהר יותר, להיות גמישים, לפתח בקלות, להפעיל יישומים ושירותים חדשים, להיות תחרותיים ויעילים ולהפעיל אפליקציות בקלות בענן ובמובייל.
 
כיום, כמעט כל אפליקציה חדשה, שמכניסים בעסקים ובארגונים, בודקים אותה קודם בענן דוגמת AWS. זה קל מאוד וגם קל וזול לתקן שגיאות. בעבר, כל שגיאה הייתה כישלון כבד לארגון גם מבחינה כלכלית.
 
ככל שיש יותר אפליקציות חדשות וצרכים חדשים, אנו רואים יותר ארגונים הנכנסים לענן. זה לא סותר את הרצון של חלק מהארגונים להריץ אפליקציות מקומיות, כי כיום יש תמיכה מלאה בעננים היברידיים.
 
ארגונים שבעבר לא חלמו שהם יעברו לענן, עשו את הצעד הזה. דוגמה מובהקת היא משרד הבריאות הישראלי, שהחל להשתמש ב-AWS לצרכי ניתוח של מידע רפואי מכל סקטור הבריאות בישראל, תוך הגנה מרבית על הפרטיות.
 
המודל הזה של ארגונים גדולים המעבירים מידע גם רגיש בהיקפים לענן, פשוט עובד. הארגונים רואים, שזה יותר מאובטח מכל שיטה אחרת, גם מקומית. יחד עם זאת, ניתן ליהנות מ-2 העולמות: ענן מקומי וענן ציבורי במקביל. אין סתירה בין הגישות הללו.
 
ההצלחה שלנו נבנתה בישראל על בסיס השותפים המקומיים שלנו, האינטגרטורים המייצגים אותנו. הם אלה שבנו פתרונות המתאימים לצרכים הייחודיים של כל ארגון וכל עסק. גם חברות, שאין להן מומחה IT בתוך החברה, מקבלות מאתנו ומהשותפים שלנו ייעוץ מלא. גם ללא מנהל IT, עסקים קטנים עוברים לענן, לפי הצרכים של כל עסק ועסק".
 
ש.: בישראל מספרים לעסקים וארגונים, ש-IP Centrex זה "שירות ענן", מה שזה לא. מה היתרונות של עסקים להריץ תקשורת בענן?
ת.: "קל מאוד להריץ תקשורת בענן. זה לא שונה מכל שירות IT אחר. יש בישראל ספקים רבים (למשל תדיראן טלקום), שמריצים את שירותי התקשורת שלהם בענן שלנו. יש לנו לקוחות רבים בכל העולם וגם בישראל, שמריצים את כל שירותי התקשורת שלהם על הענן.
 
הצגנו בשנה שעברה לשוק את המערכת של חברת YES, שרצה בענן שלנו. כל אחד יכול למצוא את הפתרון המתאים לו בענן.
 
ממה שאני רואה, כל שוק התקשורת נע לענן. זה דורש לעיתים להחליף תשתיות, אבל זה תהליך, שכבר החל ונע מהר.
 
אם תבחן צורך אחד חשוב של הלקוחות בשוק התקשורת: המגע עם מוקדי השירות מכל סוג, הפתרון, שניתן לצורך הזה של הלקוחות בכל התחומים, הוא Omni-Channel, שמשמעותו: מתן מענה ללקוחות בכל הערוצים.
 
יש כיום כל כך הרבה ערוצים של מגע בין הלקוחות לבין מוקדי שירות הלקוחות (Contact Centers), כך שזה בלתי נמנע, שהפתרון הזה חייב להינתן בענן.
 
כיום, כבר איש לא מדבר על פתרונות Omni-Channel שאינם בענן. לכן, גם את המרכזיות הנמצאות בבסיס של ה-Omni-Channel מעבירים לענן. אני כבר לא צריך להסביר למנהלים למה 'שירות לקוחות' צריך להיות בענן. זה ברור לחלוטין ואין פתרון טוב אחר".  
 
ש.: מה עם מעבר חברות התקשורת עצמן, בדגש על חברות הסלולר, לענן?
ת.: "חברות התקשורת לרבות חברות הסלולר מזמן נמצאות בענן. לכל חברות התקשורת יש אפליקציות הנמצאות בענן.
 
כעת אנו נמצאים בשלב מתקדם יותר מהאפליקציות שבענן, שלב של העברת מערכות תקשורת שלמות מהלב של חברות התקשורת - לענן. אם תסתכל על חברת וודאפון הגדולה באירופה, תראה, שכמעט הכל אצלה בענן, כולל כל המערכות הפנימיות.
 
תוכל להסתכל על חברת תקשורת חדשה בתחום זה, SigFox. היא משתמשת בענן שלנו מהיום הראשון, שהחלה לפרוס את הרשתות שלה ל-IoT ברחבי אירופה ובעולם".
 
ש.: אילו פתרונות יש לכם לתחום ה-IoT?
ת.: "אנו מספקים בשירות AWS IoT את כל מה שצריך, כדי להקים ולתפעל שירות IoT מכל סוג. אנו מספקים ממש הכל, כולל SDK למפתחים, שיתאימו פתרון לכל מוצר קצה, לכל סנסור ולכל צ'יפ.
 
יש לנו מבואות - Getaways כולל כל החומרה הנדרשת, כדי לספק את החיבור של התעבורה המגיעה מהסנסורים ומהצ'יפים אל הענן. המבואות שלנו יכולים לקלוט מיליוני טרנזקציות בלי כל קושי.
 
אנו גם מספקים את כל תשתיות הניהול והניתוח הנדרשות בענן, כדי לנהל את המידע המגיע ממוצרי הקצה של עולם ה-IoT.
 
הנקודה, שאני חושב, שהיא הכי חשובה ללקוחות שלנו בעולם פתרונות ה-IoT, זה המחיר. המחיר שלנו הוא 5 דולרים למיליון מסרים המגיעים לענן שלנו. זה מחיר מנצח ותוכל לבדוק אותי בעניין זה מול כל מתחרה.
 
נקודה נוספת, שחזקה בשירות ה-IoT שלנו, היא נושא ההצפנות. אנו מספקים ללקוחות שלנו יכולת להצפין את המסרים המגיעים מכל מכשיר קצה, גם הכי קטן שיש. כך, שניתן לפקח ולשמור על התעבורה של המידע המגיע מהסנסורים ולהיות בטוח, שזה המידע שלך והוא שלם ומקורי.
 
אנו מספקים ללקוחות יכולות מתקדמות של אימות ואבטחה. כך, שהם יכולים לבצע אימות מול כל מכשיר קצה. הייחוד של המערכת שלנו שהיא מאוד רזה ומאפשרת להאריך את חיי הסוללה הקיימת בסנסור, גם הכי קטן. פיתחנו עבור עולם ה-IoT פרוטוקולים מיוחדים להצפנה ואימות. אלה פרוטוקולים מאוד יעילים בעולם ה-IoT ומאפשרים תעבורת IoT מוגנת.
 
מעבר למבואות התקשורת, יש לנו שפע של כלים היודעים לנתח את המידע. פיתחנו 'מנועי קבלת החלטות' היודעים לנתח תוכן ולתת התראות על זרם המידע שמגיע. למשל: אם סנסור מסוים מספק נתונים על טמפרטורה, המערכת יודעת לזהות חריגה מהנורמה ומבצעת התראה. אם סנסור יוצא מאיפוס המערכת יודעת לאפס אותו מרחוק. יש כאן המון חוכמה של קבלת החלטות אוטומטית בהיקפי מידע עצומים הזורמים במערכות ה-IoT.
 
לעסקים וארגונים שהיו להם קודם מערכות M2M, אנו יודעים להתחבר לכל מערכת ישנה ולשדרג אותה, בלי לזרוק אותה.
 
לאחרונה הוספנו יכולת חדשה למערכת, יכולת של סימולציה של סנסור, שכרגע לא נמצא ברשת מכל סיבה. כך, ברגע שהסנסור נכנס שוב לרשת, ניתן לסנכרן אותו עם כל מה שהיה. זה פתרון מאוד שימושי במוצרים קטנים בעלי זרם נמוך, מוצרים כאלה נכנסים לעיתים למיסוך ובעבר היו פשוט מאבדים אותם ברשת.
 
הפעלנו בהצלחה רבה את הפתרון החדש הזה בחברת התקשורת הסקנדינבית טלנור. למשל, בפתרון של פיקוח על עדרי בקר. היו לעיתים פרות, שיצאו מטווח הקליטה מכל מיני סיבות. במקום להוציא אזעקת שווא ולרוץ פיזית לחפש את הפרה, המערכת הייתה מבצעת סימולציה של הסנסור החסר, עד הוא היה חוזר למערכת, בגבולות זמן, שהוגדרו במערכת.
 
בתחום ה-IoT יש לנו שותפים רבים בשוק, החל מחברות של טרקטורים חקלאיים וכלה במפתחי מכוניות אוטונומיות. אנו מוצאים שותפים בכל מקום. למשל בעיריות, שהולכות לכיוון "ערים חכמות" ושמות IoT על מערכות המים שלהן, על הרמזורים, על התחבורה העירונית, על מערכות פינוי האשפה. יש אין סוף של פתרונות ולכן השותפים שלנו מוצאים אצלנו פלטפורמות, שמאוד מתאימות לפיתוח ויישום פתרונות IoT.
 
אם נסכם את תחום ה-IoT: היתרונות המרכזיים שלנו הם: 1) פתרון מקיף "קצה לקצה" הכולל הכל. 2) פתרון מאובטח ברמה הכי גבוהה שיש. 3) מחיר מנצח. 4) יכולות המספקות כל צורך בצורה הכי מהירה שיש. ניתן להקים אצלנו מערכת IoT חדשה בקלות וממש באפס זמן".  
 
ש.: מה אתם עושים בעולם ה-AI ("בינה מלאכותית")?
ת.: "זה אחד התחומים הכי מלהיבים שיש אצלנו. יש לנו כבר כמה פתרונות של Machine Learning.
 
הפתרון הגדול הראשון קרוי ,Amazon Machine Learning שהוא שירות המציע מודלים כיצד ניתן לאמן מכשירים ממוחשבים כך, שיוכלו להבין מידע.
 
זה נראה לאנשים, שלא מבינים את התחום, "רובוטים אנושיים" או "מכונות חכמות".
 
היכולות, שאנו מספקים, מאפשרים ליזמים ולמפתחים ליצור דברים חדשים ומלהיבים. זה כולל פתרונות, שמבינים מה האדם רוצה או צריך. כך, ניתן להציב רובוט חכם במוקד שירות, שייענה לאנשים. ניתן לצפות מה אדם ירצה לראות בטלוויזיה, כשהוא יושב מולה, ולהציע לו את מה שהוא אוהב. זה תחום, שהשמיים בו הם הגבול, ליכולות שניתן לפתח בהם פתרונות חדשים.
 
אחד התחומים החמים, שכעת עובדים עליהם, זו הצעת פרסומות על סמך ההתנהגות האנושית. ניתן לנבא מה האדם ירצה לקנות על סמך ההתנהגות שלו. אנו מספקים למפתחים את כל הכלים על הרשת שלנו. יש כבר המון סיפורי הצלחה למערכת הזו.
 
אם לא די בכך, לאחרונה שחררנו כלים ב'קוד פתוח' לטובת כל המפתחים בעולם בתחום ה-Deep Learning. זו מערכת בשם Amazon DSSTNE  (ר"ת: Deep Scalable Sparse Tensor Network Engine). ניתן להוריד אותה מ-GitHub.
 
אנו עובדים על זה ויש לנו עוד כמה פיתוחים בצנרת. בקרוב תשמע עוד הכרזות מאתנו בתחום ה-Deep Learning".
 
ש.: לאן הענן של אמזון מתפתח?
ת.: "התחלנו עם שירותי ענן לפני קצת יותר מעשור. יש לנו כרגע 12 אזורים בעולם (המפה כאן בתחתית הכתבה). אנו מעוניינים להוסיף עוד 5 אזורים הנבנים כעת, כולל אחד, שחשוב לי והוא ממוקם בבריטניה.
 
זה ירחיב את השירותים שלנו לטריטוריות נוספות ויוריד את השיהוי בזמן הגישה למערכת לכל הלקוחות שלנו ונספק שירותים בהיקף רחב ומהיר יותר לכולם.
 
במקביל, אנו מפתחים יכולות חדשות כל הזמן, על סמך הבקשות של הלקוחות שלנו. בשבוע שעבר הוספנו עד פי'צרים חדשים, סה"כ מעל ל-400 פיצ'רים חדשים מתחילת 2016. זה הקצב של הפיתוח שלנו, קצב שהולך וגדל, כי הצרכים הולכים וגדלים.
 
אנו מפתחים בתחומים רחבים. כיום אי אפשר לציין, שיש תחום אחד שאנו ממוקדים בו, כי אנו נמצאים כבר בכל רבדי השוק, בכל התעשיות ובכל התחומים ומכולם אנו מקבלים בקשות לעוד ועוד יכולות.
 
יש היום הרבה התעניינות בתחומים מתקדמים דוגמת IoT ו-AI, אבל הם לא התחומים היחידים, שבהם אנו מטפלים. הביזור הענק של הלקוחות שלנו כיום, מחייב אותנו לספק מענה למעשה בכל תחום. 
 
מכאן, שאנו עובדים במקביל על הרבה פרויקטים. אולם, תחום אחד הוא בעדיפות עליונה בכל הפרויקטים והוא: כיצד לטפל באבטחה והגנת הסייבר. הנושא הזה חוצה את כל הפרויקטים, ביחד עם המענה לרגולציות, שבו אנו מובילים בכל התחומים".
 
ש.: איך אתה רואה את השוק הישראלי?
ת.: "אני נהנה להגיע לישראל כי השוק הישראלי מורכב מהרבה לקוחות המנסים לדחוף את המעטפת של אמזון לגבהים חדשים ולא מוכרים. הלקוחות כאן מאתגרים אותנו, כי הם חכמים ויודעים מה הם רוצים.
 
יש לנו אתגרים רבים כדי לענות על הצרכים, שאנו מוצאים בישראל. הסיבה לכך מאוד ברורה: יש כאן ידע טכני רב וכמות גדולה של מהנדסים היודעים מה לדרוש ומבינים מה הם מפתחים.
 
הכלכלה בישראל ממוקדת לעולם ההייטק, היזמות והטסארטאפים. זה דבר שאני לא רואה באירופה. זה אפשר למצוא רק בסיליקון ואלי.
 
לכן, האימוץ של AWS בישראל הוא כל כך מוצלח. אנו נמצאים כבר בארגונים גדולים כולל משרדי ממשלה, וזו הצלחה מאוד גדולה עבורנו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
יאן מסינגהאם: "המקצוע שלי זה חזון וטיפוח קשרים. אני עוזר לאנשים לפתח דברים חדשים על פלטפורמות AWS. אני נמצא ותומך בקבוצות AWS בכל EMEA ומטפח גם את הקבוצה הקיימת בישראל.
 
לכן, מנקודת המבט שלי אני חולם, שכל מפתח בכל תחום יבחן את הפתרונות של AWS, יראה אם הפתרונות שלנו מתאימים לצרכים שלו, כדי להשיג את מטרות הפיתוח, שהוצבו בפניו, או שהוא הציב לעצמו. אני מאמין, שאני בדרך להגשמת החלום הזה".
 
סרטון: אירוע הכרזת שירותי AWS IoT:



 
 
Bookmark and Share