Telecom News - חברות הבזק פורסות רשתות IoT מדינתיות: דרום קוריאה והולנד ראשונות

חברות הבזק פורסות רשתות IoT מדינתיות: דרום קוריאה והולנד ראשונות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חברות הבזק פורסות רשתות IoT מדינתיות: דרום קוריאה והולנד ראשונות
אחרי שחברות הזנק זריזות ופרטיות דוגמת Sigfox הצרפתית החלו לצבור נתחי שוק עצומים בכל רחבי העולם בתחום פריסת רשתות IoT, החליטו חברות בזק המדינתיות הגדולות בעולם לא להשאיר את הזירה הזו ליזמים הפרטיים והחלו לפרוס בעצמן רשתות IoT. בדרום קוריאה ובהולנד, חברות הבזק המדינתיות סיימו בחודש החולף את הפריסה הארצית של רשת IoT חדשה בתקן LoRa. 
מאת: אבי וייס, 13.7.16, 12:00IOT

את שוק רשתות IoT בעולם הובילה עד היום חברת ההזנק הצרפתית Sigfox, שכבשה את אירופה בסערה וכעת נמצאת בפריסה רחבה בארה"ב ובמדינות נוספות (סה"כ מספקת שירות ב-22 מדינות ברחבי העולם).

ל-Sigox קמו כמה מתחרים חזקים דוגמת Ingenu וגם החלו לחבור אליה יצרני ציוד ל-IoT דוגמת אטארי.

חברות הסלולר והבזק (ברוב מדינות העולם זה אותו דבר) המדינתיות הגדולות בעולם, החלו להיות מאוימות ולא היה להן מענה מתאים לאתגר, שנוצר בשוק מצד המתחרים הקטנים והזריזים הללו, ובמיוחד מול ההצלחה המפתיעה של Sigfox.

למעשה, כל מי שמפתח בעולם ה-ICT או מספק שירותי ICT נכנס לתחום ה-IoT בתקווה לצבור נתחי שוק (על חשבון חברות הבזק והסלולר הגדולות, שסיפקו עד היום שירותי IoT, שנקראו אצלן עד לאחרונה בשם M2M).

בישראל, אגב, הטיפול בנושא ה-IoT נדחה ל-2018, כפי שחשפנו כאן.  

שתי חברות בזק לאומיות סיימו בחודש החולף פריסה ארצית של רשתות IoT מדינתיות, במדינות הבאות:

א. חברת הבזק ההולנדית KPN סיימה בתחילת יולי 2016 פריסת רשתות IoT בתקן LoRA, שמכסות את כל הולנד. הניסוי הטכנולוגי של KPN החל כבר בסוף 2015 בכיסוי הערים האג ורוטרדם. לאחר הצלחת הניסוי החליטה החברה לכסות את כל הולנד, פריסה, שהסתיימה החודש. 

חברת KPN כבר מחזיקה בחוזים ל-1.5 מיליון מכשירים, שישתמשו במערכת של LoRa, שהיא פרסה. כבר היום מערכת תפעול הכבודה בשדה התעופה סחיפול באמסטרדם, מודדי עומק בנמל רוטרדם, ומתגים להחלפת פסי רכבת בתחנת הרכבת המרכזית באוטרכט, נשלטים ע"י מכשירים חכמים ומחוברים לרשת הזו, כאשר שירותים רבים נוספים צפויים להתחבר לרשת של KPN בחודשים ובשנים הקרובות.

ב. חברת הבזק הדרום-קוריאנית  SK Telecom סיימה בסוף יוני 2016 פריסה המכסה 99% מאוכלוסיית דרום-קוריאה ברשת IoT בתקן LoRa. עם סיום הפריסה פרסמה SK Telecom את התמחור החדש שלה לשירותי IoT והוא:

1) חיבור בסיסי בהיקף של 100 קילו-בתים לחודש, במחיר של כ- 0.30 דולר לכל 100 K. זו חבילת שירות המתאימה בעיקר לסנסורים קטנים, שלא משדרים הרבה, דוגמת מונים חכמים מכל סוג וסנסורים לאיכות הסביבה ולצרכים דומים.

2) חיבור ביניים בהיקף של 3 מגה-בתים לחודש, במחיר של כ-0.60 דולר לכל 3 M. מיועד בעיקר לסנסורים לבתים, לסנסורים על מטענים ורכוש ולסנסורים על אנשים. 

3) חיבור בקצה העליון של 100 מגה-בתים לחודש, במחיר של כ-1.75 דולרים לכל 100 M. מיועד בעיקר למערכות בקרה, מערכות בטיחות, מערכות ביטחון, מערכות תאורה וכיו"ב, לסנסורים המשדרים או מקבלים די הרבה מידע.

יש עוד כמה מסלולי ביניים של 500 קילו, 10 מגה, 50 מגה. להערכת  SK Telecom, מי שיבקש לחתום על חוזה לטווח ארוך עם היקף  סנסורים ותעבורה גדול, יקבל הנחות למחירים הללו.

לשם השוואה, Sigfox מתמחרת כיום את שירותיה ב-0.5 דולר לסנסור לשנה (החלה לספק שירות ב-1 דולר לשנה לסנסור, ללקוח עם מעל ל-50 אלף מכשירי קצה, אך עם התגברות התחרות בשוק היא קיצצה את המחיר לחצי). זאת, ללא תלות בהיקף התעבורה מהסנסור.

חברת SK Telecom מדווחת, שהיא תשקיע כ-100 מיליון דולרים עד סוף 2017 לפתח מערכות ושירותי IoT משל עצמה, בתקווה, שעד סוף 2017 יהיו מחוברים לרשת החדשה שלה מעל ל-4 מיליון מכשירי קצה של IoT מכל הסוגים.

כדי לעורר את השוק, חברת SK Telecom החליטה להשקיע במספר סטארטאפים בתחום ולפתוח אקסלרטור בנושא וכן החליטה והחלה ליישם חלוקה של 100 אלף מודולים של LoRa (כלומר: סנסורים עם מודם אלחוטי לחיבור לרשת שלה) בחינם, למי שזקוק למודולים הללו כדי ליישם IoT ונמצא ראוי ע"י החברה לקבל את המודולים הללו בחינם. 
IOT



 
 
Bookmark and Share