Telecom News - "הבכיר מהפרשה הסודית" פרש בשקט לגמלאות מוקדמות והפרשה נשאר סודית

"הבכיר מהפרשה הסודית" פרש בשקט לגמלאות מוקדמות והפרשה נשאר סודית

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "הבכיר מהפרשה הסודית" פרש בשקט לגמלאות מוקדמות והפרשה נשאר סודית
המסך מתחיל לרדת על הפרשה המכונה על ידי "הפרשה הסודית" במשרד התקשורת, בגלל צו איסור הפרסום, שתקף כבר 5 שנים אודותיה. הבכיר, שעומד במרכז הסיפור, יוצא לגמלאות "כאילו כלום". גם הסיפור של העסקת עו"ד תמר גולן נסגר "כאילו כלום", רק הציבור אינו זכאי לדעת מה היה כאן.
מאת: אבי וייס, 14.7.16, 16:30שלמה פילבר

 לאור מידע, שהתקבל אצלי, פניתי בדחיפות לנש"מ (נציבות שירות המדינה) ולמשרד התקשורת בשאלה הבאה: "האם נכון שהוחלט, ש-AB (הנמצא מזה זמן בחופשה כפויה) [בעל תפקיד בכיר] במשרד התקשורת, יצא לפרישה מוקדמת לגמלאות (במקום להיות מפוטר, לפי ההחלטה המקורית מלפני כ-5 שנים)?"

תגובת משרד התקשורת: "מדובר בנושאים הקשורים ליחסי עובד-מעביד. יחד עם זאת, העסקתו של העובד הופסקה בכפוף לתנאי חוזה העבודה איתו".

תגובת נציבות שירות המדינה: "נא פנה למשרד התקשרות שהוא הגורם המטפל באופן ישיר בעובדיו".

כך, שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת, בתמונה משמאל), "מנקה את השולחן" במשרד התקשורת מספיחי הפרשה, בעצה אחת עם "קליקת הפרקליטים", שמייד נחזור אליה.

לפני כחודשיים שלמה פילבר הוציא את הבכיר ל"חופשה כפויה" ו"לקח את סמכויותיו", לאור המהפך בפסק הדין בבית הדין הארצי לעבודהכפי שחשפנו כאן, ובמקביל, כפי שחשפנו כאן, אותו בכיר הגיש בג"ץ כנגד החלטות בית הדין הארצי לעבודה, שהפך את החלטת בית הדין האזורי בת"א בעניינו. 

כעת, סוכם עם הבכיר, שיפרוש לגמלאות מוקדמות (הוא הרבה פחות מגיל 60), ובכך הפרשה הזו נגמרת, מנקודת המבט של  מנכ"ל משרד התקשורת. כך, כל העבירות הפליליות והמשמעתיות הרבות שנעשו במשרד התקשורת, "טוטאו מתחת לשטיח" ולא הועברו לחקירת המשטרה. כעת "השולחן נשאר נקי".

למרות זאת, יש עדיין ספיחים, שטרם הסתיימו:
א. הבג"ץ, שהגיש הבכיר, בכלל עדיין לא נדון. ניתנה ארכה למשיבים (כאן) להשיב עד 18.7.16. רק אחרי כן ידון הבג"ץ בנושא. הסיכויים לשינויים בהחלטות  עקב הבג"ץ הזה הם די קלושים.

ב. משרד מבקר המדינה בודק כמה פרשיות הכרוכות ב"פרשה הסודית" כולל סיפור העסקתה התמוהה של עו"ד תמר גולן. בכל מקרה, איש במשרד התקשורת ובמיוחד "קליקת הפרקליטים", "לא סופר ממטר" את מבקר המדינה. כך, שלא צפויה איזו התפתחות מרעישה מהבדיקה של הכיוון הזה. 

לכן, נותרנו במצב, שבו פעמיים (כאן וכאן) בית הדין הארצי לעבודה החליט, שהפרשה תישאר סודית, ואזרחי ישראל לא ידעו מה קרה. זה המצב כרגע.

"המסך ירד" גם ב"פרשת עו"ד תמר גולן", פרשה, שנלוותה לפרשה העיקרית ב"פרשה הסודית":
גם הסיפור של פרשת העסקת עו"ד תמר גולן (שנחשפה בהרחבה כאן) הסתיים במריחת הסיפור ובסגירתו. זאת, אחרי שנציבות הביקורת על מערך התביעות (נבת"ם) מצאה, שנעשו לכאורה חריגות חמורות, והעבירה את ההחלטה הסופית בנושא ליועץ המשפטי לממשלה. 

כפי שחשפנו כאן, כבר במהלך הבירור ע"י נבת"ם ניתנה נזיפה למעורבים. אחת האופציות, שניתחנו בחשיפה שלנו כאן, היא, שהיועמ"ש (היועץ המשפטי לממשלה) "ימרח" את הסיפור הזה ויסיים אותו בלי כלום.

ואכן,הילה גרסטל "קליקת הפרקליטים" הארצית הביאה להעפת הנציבה (השופטת הילה גרסטל, בתמונה משמאל) הביתה, וכך קל היה לקבל החלטה, ש"אין כלום והכל כשר". מכתב משרד המשפטים, שמסכם את הפרשה, מצוי כאן למתעניינים.

"קליקת הפרקליטים" במדינת ישראל יכולה להפוך שחור ללבן ולילה ליום. החלפת היועץ המשפטי לממשלה, כפי שחשפנו כאן, רק החמירה את המצב בתחום זה. ד"ר אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה החדש יחסית, מנותק לגמרי מהמציאות והפך במהירות להיות "שפוט" של "קליקת הפרקליטים". 

כך, יכולה "קליקת הפרקליטים" להמשיך בדרכה כאילו היא מעל החוק והיא הקובעת את החוק וסדרי השלטון והמשפט במדינה. כך גם קרה במקרה הנדון כאן. 

שורה תחתונה: לאחר ש"טוהר שמה" של היועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד), לא נופתע, שהיא תקבל בקרוב קידום...

כך גם קרה לחברה אחרת ב"קליקה", העוזרת של דנה נויפלדעו"ד ליאת גלזר. היא קודמה לתפקיד היועמ"ש של המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה, בראשות השר לבט"פ גלעד ארדן .

בקרוב נחשוף פרשיות משנה חדשות, שנובעות מהפרשה המרכזית המכונה "הפרשה הסודית". אני בטוח, שיגיע היום שבו פרטי הפרשה העגומה הזו יפורמו במלואם לציבור, ומסכת ההשתקה של הסיפור - תסתיים.  
 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share