Telecom News - תקשורת מחשבים למשרד LAN / WAN – מהם החידושים האחרונים?

תקשורת מחשבים למשרד LAN / WAN – מהם החידושים האחרונים?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> תקשורת מחשבים למשרד LAN / WAN – מהם החידושים האחרונים?
תקשורת מחשבים למשרד LAN  /  WAN – מהם החידושים האחרונים?
מאת: מיכאל פנחס, 13.8.16, 18:00מיכאל פנחס

יותר ויותר עסקים עוברים לשירותי ענן ולשירותי תקשורת מתקדמים אחרים. מה החידושים, שעסקים יכולים לבחור ולהטמיע, כדי לקדם את מערכות התקשורת הפנימיות והחיצוניות שלהם?
 
שוק התקשורת העולמי (גם בישראל) נמצא בתזזית, שכוללת מעבר מהיר לשירותי ענן, מעבר לתקשורת ניידת ומעבר לטכנולוגיות חדשות בתקשורת (החל מ"מסרים מידיים", דרך "תקשורת אחודה" וכלה ב-SDN/NFV).
 
חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון.
 
כל התהליכים הללו מחייבים מנהלים ובעלי עסקים לשקול החלפה או שדרוג של רשתות התקשורת הפנימיות- LAN, או החיצוניות- WAN.
 
התשתיות הוותיקות בעסקים בישראל, ברוב המקרים, מבוססות על טכנולוגיות אנלוגיות וטכנולוגיות ISDN המכונות בישראל בשם PRI. גם חיבורי IP-PRI הם למעשה אמולציות של ISDN, ולא Pure IP קצה לקצה. כדי לקבל את כל היתרונות של עולם ה-IP והיכולות הקיימות בשירותי הענן, יש צורך, שמערכות ה-IP תהיינה Pure IP "קצה לקצה".
 
המגמה היום היא, שהכול דיגיטלי, והגבולות הטכנולוגיים בין ה-LAN וה-WAN מיטשטשים. ספקי תקשורת בעולם מתקדמים ועוברים לטכנולוגיות וירטואליות, שנקראות בשם SD-WAN, שמשמעותן: מהענן הנמצא ב-Data Center אי שם בעולם ועד לפורט המחשב או הטלפוניה בתוך העסק בכל פינה של העסק, הכל אותו דבר, עם אותם פרוטוקולים, יכולות והגנות, "קצה לקצה".
 
המעבר לשיטת SD-WAN מייתר את כל שיטות החיבור הקודמות ובכללן את חיבורי ה-MPLS וה-IP-VPN למינם. אולם, זה ייקח זמן עד שהשיטה הזו תתפשט בכל רשתות התקשורת. כרגע, שיטה זו אינה מוצעת בישראל.
 
חברת Brocade מציגה בארץ כמה חידושים נוספים בתחום ה-LAN וה-WAN ובכלל זה:
 
א. שילוב מלא בין רשתות התקשורת העסקיות לבין WiFi (בתקן חדיש המכונה בשם OpenG, פיתוח של חברת הבת שלה: Ruckus Wireless), מה שמאפשר לספק גם WiFi וגם שירותי סלולר בטכנולוגיותLTE  בתוך בניינים וגם בחדרים, שאין בהם קליטה סלולרית (למשל במרתפים או ממ"דים).
 
ב. שילוב מלא בין רשת אתרנט מקומית לבין רשת WiFi באמצעות מתג תקשורת משותף (WLAN Controller) ומתג מרכז הרשת (ICX Switch). זה מאפשר לשלוט על כל מה שנמצא ברשת הניידת והנייחת במעטפת שליטה אחת, תחת מדיניות ניהול אחת, תחת מעטפת אבטחה אחת, עם יכולת להטמיע במהירות שירותים מתקדמים דוגמת "שירותים מבוססי מיקום" (LBS). פתרון מאוחד מהסוג הזה מספק יותר גמישות הפעלה, יותר אבטחה ורמות ביצועים טובות יותר ברשתות הנייחות והאלחוטיות המשולבות יחד.
 
ג. מעבר למתגי 40 גיגה. כיום, מחירי מתגי 40 גיגה ב-Brocade הם המחירים של 10 גיגה. כך, שניתן לבצע קפיצת מדרגה ברוחבי הפס ברשת בלי לשלם יותר על המתגים.
 
מתגי 40 גיגה מספקים יכולות מתקדמות דוגמת PoE (Power over Ethernet) ומייתרים את הצורך במתגים נפרדים כדי להזין מתח על רשת האתרנט, למוצרי קצה דוגמת מצלמות אבטחה, שמקבלות את הזרם להפעלתן על רשת האתרנט.
 
ד. "שיטוח" הרשת הפנימית. מבטלים את הצורך לרשתות נפרדות והיררכיה של רשתות לשימושים השונים. כל הרשת נעשית "שטוחה" באמצעות מתג בטכנולוגיית Campus Fabric. כך, כל הרשת מנוהלת במערכת אחת וקל לבצע בה שינויים והתאמות לפי הצרכים המתפתחים בעסק, ללא צורך בטכנאי ומהנדסי רשת לכל שינוי. ה-TCO (עלות הבעלות הכוללת) של רשת מוזל בעד 75%, במעבר ל"רשת שטוחה".
 
לברוקייד מגוון פתרונות של "רשת שטוחה" (ICX Switches), עם מוכנות מלאה לטכנולוגיות ה-SDN החדשות. הפתרונות הללו מכוונים לכל סדר גודל של עסק, החל ממתג קטן וקומפקטי לעסק קטן מאוד וכלה במתגים גדולים ל-Data Centers ענקיים. בכל המתגים יש תמיכה מלאה ב-PoE, תמיכה מלאה ב-VoIP, בחיבורי WiFi, בחיבורי מצלמות אבטחה, ביכולות ניהול והגנה מתקדמות ועוד.
 
ה. מעבר לכבלי תקשורת מתקדמים. כבלי תקשורת ברמת Cat6 ו-Cat 6A הפכו לחובה וכעת נכנסים לשוק במהירות כבלי Cat7 ו-Cat7A עד 1,200 מגהרץ, מחברת Caleb. הפתרונות של כבלי התקשורת החדשים הללו מתאימים לשימושים החדשים של רשתות התקשורת המתקדמות, שיש בהם רוחבי פס עצומים משולבים עם מולטימדיה.
 
שורה תחתונה:
עולם התקשורת נע מהר קדימה, והלקוחות העסקיים עוברים לרשת תקשורת אחודה, שמעבירה עליה גם Data וגם טלפוניה ומשמשת בסיס לשירותי ענן מכל סוג. כדי להפעיל רשת אחודה יש צורך במתג/ים ונתב/ים מתקדמים.
 
לפני שבוחרים בפתרון כלשהו, יש להתייעץ ולבצע ניתוח מלא של צרכי העסק, הערכת הצרכים העתידיים של העסק, התחשבות בהשקעה האפשרית בציוד הקצה ותיחור מקצועי בין ספקים.
 
לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק הנתבים, הכבלים והמתגים עבור העסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון שנבחר תומך בשדרוג לשירותי ענן, כדי לקבל את מירב היתרונות של שירותים בענן.
 
אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות השכנוע וההצגה של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA) לאורך זמן, בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוגוסט 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
מחשוב
 
 



 
 
Bookmark and Share