Telecom News - בזק השיקה חבילות IoT - בית חכם המותאמות באופן אישי לצרכי הלקוח

בזק השיקה חבילות IoT - בית חכם המותאמות באופן אישי לצרכי הלקוח

דף הבית >> צרכנות >> זרקור הזדמנויות >> בזק השיקה חבילות IoT - בית חכם המותאמות באופן אישי לצרכי הלקוח
בזק השיקה חבילות IoT - בית חכם המותאמות באופן אישי לצרכי הלקוח
מאת: מערכת Telecom News, 26.7.16, 20:49בית חכם

מחברים את הבית לאינטרנט: בזק השיקה מגוון של חיישנים לשליטה ובקרה על הבית מכל מקום. בין הסנסורים החדשים ניתן למצוא חיישן המאפשר שליטה מרחוק על המזגן ונורה חכמה וחסכונית. שירות הבית החכם מאפשר ללקוח לנהל ולעקוב מרחוק אחר הנעשה בביתו ולשלוט במגוון אמצעי בקרה באמצעות אפליקציית Bhome על גבי הסמארטפון.

בזק יוצאת במהלך נוסף לחבר את הבית לרשת האינטרנט ומרחיבה את שירות הבית החכם שלה, ""Bhome, שמשתמש בטכנולוגיית Z-wave ושמיועד רק ללקוחותיה (ולא ללקוחות "השוק הסיטונאי"), ע"י הוספת חיישנים (סנסורים) חדשים, שמאפשרים שליטה ובקרה על הבית מכל מקום.

במסגרת הרחבת השירות השיקה בזק "חבילות בית חכם", שמותאמות באופן אישי לצרכי הלקוח. כך, שיוכל לבחור עפ"י צרכיו את החיישנים השונים הרלוונטיים עבורו.

החבילה הבסיסית כוללת את מערכת הניהול, מצלמה וחיישנים למדידת טמפרטורה, תאורה ורעש בבית בעלות של 19.90 ש"ח בחודש.

חבילת "בית חכם וממוזג" הכוללת מערכת ניהול עם מצלמה ואפשרות לניהול ובקרה מרחוק על המזגן בעלות של 29.90 ש"ח בחודש.

חבילת "בית חכם ובטוח" הכוללת מערכת ניהול, מצלמה, גלאי דלת או חלון ושקע חכם בעלות של 34.90 ש"ח לחודש.

"החבילה המלאה" הכוללת את מערכת הניהול, מצלמה, גלאי דלת וחלון, שליטה על המזגן ושקע נורה חכמה בעלות של 54.90 ש"ח לחודש.

העלות כוללת שירות ותמיכה לכלל המוצרים. מדובר במבצע השקה התקף ללקוחות המתחברים בש-3 החודשים הקרובים, עד ל-26/9/16 או עד גמר המלאי. המבצע וההתחברות לשירות הם ללא התחייבות.

במהלך זה מרחיבה בזק את סל המוצרים לשירות הבית החכם, ומהיום מאפשרת ללקוחות להצטייד בשירותים משלימים וחדשים בנוסף ליחידת הניהול הכוללת מצלמה וגלאי דלת/חלון. השירותים החדשים כוללים:

 שקע חכם המאפשר שליטה על מוצרי החשמל בבית כגון תנור, טלוויזיה, בר מים, סדין חשמלי וקומקום.

מנורה חכמה וחסכונית המאפשרת שליטה על התאורה בבית, הגדרת תרחישים מועדפים בהתאם לשעות היום או העדפות אישיות.

חיישן לשליטה מרחוק על המזגן המאפשר כיבוי והדלקה, קביעת טמפרטורה מועדפת, הפעלה בשעה קבועה, הדלקה לפי תרחיש מוגדר, למשל כניסה לבית וכד'.

מסקר מקיף, שערכה בזק כהכנה לקראת השקת החבילות החדשות עולה:

95% מהנשאלים טענו, שהיו רוצים לקבל התראות על סכנות בבית, כגון שריפה, דליפת גז או הצפה,
81% מהנשאלים היו רוצים לשלוט מרחוק על המזגן,
82% טענו, שהיו רוצים להדליק ולכבות מרחוק את דוד השמש,
73% טענו, שהיו רוצים לשלוט מרחוק על התאורה בבית (כיבוי והדלקה),
70% טענו, שחשוב להם לצפות ולהשגיח מרחוק על הילדים כשהם לבד בבית.

שירות הבית החכם מאפשר ללקוח לנהל ולעקוב מרחוק אחר הנעשה בביתו ולשלוט במגוון אמצעי בקרה באמצעות אפליקציית Bhome על גבי הסמארטפון. מדובר באפליקציה  בעלת ממשק ידידותי ובשפה העברית, שמאפשרת ניהול מערכת הבית החכם באופן פשוט ועצמאי מכל מקום. השירות מבוסס על פתרון All in one, שכולל מצלמת HD משוכללת ומרובת פונקציות, גלאי דלת/חלון, נורה חכמה, שקע חכם, והתקן חכם  למזגן.

בזק הכריזה לפני כשנה על כניסה לתחום ה-IoT (האינטרנט של הדברים), כאשר במסגרת ההכרזה השיקה לראשונה את הבית החכם. בשנה שחלפה המשיכה בזק לבחון את המוצר ושקדה על אפשרויות לפיתוחים שונים. זאת, תוך שיתוף הלקוחות ובדיקת הצרכים והשירותים המועדפים עליהם. כך יצא, שמסקר פנימי, שביצעה בזק בין לקוחותיה המנויים על שירות הבית החכם עלה, שמרבית המשתמשים העידו, שהשימוש המרכזי בשירות הוא למטרת בטיחות בבית ושהאפיון העיקרי של לקוחות אלה הוא היותם הורים לילדים. בנוסף, שאלה בזק את לקוחות השירות אילו חיישנים נוספים היו רוצים להוסיף לערכת הבית החכם ומרביתם ענו, שהיו רוצים לשלוט על פונקציית המזגן ומוצרי חשמל נוספים בבית.

בתוך כך, מחקר בינלאומי (Berg Insight) פרסם לאחרונה, שב-2015 כ-18 מיליון בתים הפכו להיות חכמים ברחבי ארה"ב ואירופה. המשמעות היא, שלמיליוני משפחות ברחבי העולם יש בבית מערכת ניהול חכמה המאפשרת שליטה ובקרה על מערכת אבטחה, על האקלים ועל תאורה חכמה בבית. הצפי הוא, שהשירות יצבור תאוצה ויהיו יותר ויותר בתים חכמים ברחבי העולם. עפ"י המחקר נראה בעתיד הקרוב יותר ויותר צרכנים פרטיים מנהלים טווח רחב של מוצרים "מחוברים"  בבתיהם.

מערכת הבית החכם של בזק מאפשרת ללקוחות לשלוט ולהגדיר כל אחד מהשירותים במערכת הניהול, עפ"י דפוסי שימוש אישיים. המערכת יודעת לעדכן את הלקוח על ההתרחשויות בבית כפי שהוגדרו מראש, והיא יכולה לעשות זאת בדרך המועדפת על הלקוח: עדכוני Push באפליקציה, שיחת טלפון, הודעת SMS או דואר אלקטרוני. השירות נתמך בשירותי ענן מאובטחים והמידע, שהלקוח אוסף בזמן הפעלת השירות (הקלטות וידאו, התראות וכיוב'), מקודד ואינו ניתן לזיהוי ע"י גורם אחר, זולת הלקוח עצמו.

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בזק: "שירות הבית החכם הוא חלק מאסטרטגיה כוללת של בזק לייצר מגוון שירותי ערך מוסף ללקוח על גבי רשת האינטרנט. מדובר באחד התחומים הטכנולוגיים הצומחים ביותר בעולם, ובזק מנגישה אותו לכל בית. בשנה האחרונה ניתחנו את דפוסי השימוש של לקוחותינו, תוך בחינת היכולות הטכנולוגיות הקיימות בשוק ואני מאמין, שהצלחנו לייצר סל מוצרים מתקדם במחיר אטרקטיבי.

המוצר שלנו מיועד לאנשים המנהלים סגנון חיים מודרני ועמוס, ולשם כך התאמנו אותו לסוגי הצרכנים השונים. יצרנו מגוון חבילות חכמות לפי פילוח ממוקד של קהל יעד רלוונטי לשירות הבית החכם, בהם משפחות עם ילדים, לקוחות המגדלים בעלי חיים בבית, וחובבי טכנולוגיה ויצרנו עבורם חבילות חכמות ייעודיות, שמאפשרות להם לשלוט מרחוק במתרחש מהבית, מכל מקום".
 
חשיפת הפתרונות החדשים של בזק במסגרת "עיר חכמה" במודיעין - כאן.
לינקים למידע נוסף על תחום ה-IoT נמצאים בתחתית הכתבה. 
 
 בית חכם



 
 
Bookmark and Share