Telecom News - טכנולוגיה משבשת בתחום אחסון הנתונים

טכנולוגיה משבשת בתחום אחסון הנתונים

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> טכנולוגיה משבשת בתחום אחסון הנתונים
טכנולוגיה משבשת בתחום אחסון הנתונים
מאת: אורן ישרים, 28.7.16, 16:31אורן ישרים

דרוש אומץ רב כדי לא לבחור כיום בטכנולוגיה משבשת בתחום האחסון, כאשר היתרונות הגלומים בה עבור העסק הם כה משמעותיים.

"טכנולוגיה משבשת", מונח, שנטבע לפני כ- 20 שנה ע"י קלייטון כריסטנסן, פרופסור בבית הספר למנהל עסקים בהרווארד, מתייחס לטכנולוגיה חדשנית, שמביאה ליצירת שוק חדש, עד כדי דחיקת הטכנולוגיות הישנות והמסורתיות ממנו.

השימוש בתיאור 'משבשת' עלול להישמע שלילי לחלקנו, אבל הוא כזה רק עבור הספקים הוותיקים בשוק. טכנולוגיה משבשת היא חיובית מאד עבור לקוחות, שנהנים מיכולות מתקדמות, יעילות ופשטות. הדוגמה הטובה והפשוטה ביותר לכך היא הסמארטפון. זו טכנולוגיה, ששיבשה לא רק את תחום שוק החומרה של הטלפונים הסלולריים, אלא את כל עולם התוכן בחיינו. שכן, היא העצימה את הרשתות החברתיות באינספור תחומים והביאה לעליה אדירה בשיתוף מידע.

תחום אחסון הנתונים, שנשלט עד לא מזמן ע"י מספר מצומצם של חברות טכנולוגיה ותיקות, עומד גם הוא בפני שינוי. שחקנים חדשים נכנסים לזירה ומביאים עימם תפיסות עולם חדשות ופורצות דרך על ניהול מידע. הכל עובר לענן והופך לווירטואלי. 

בשנים האחרונות, עם נסיקתו של עידן המידע, גם הדרישות הארגוניות מהמידע השתנו. כיום, ארגונים לא רק רוצים שהמידע שלהם יישמר בצורה בטוחה, הם גם רוצים נפחי אחסון גבוהים וגמישות מרבית באספקתם, מהירות ופשטות בניהול.

בעוד שחברות האחסון הוותיקות מנסות להדביק את הקצב בנפחי האחסון וזמני התגובה, הבחורים החדשים בשכונה כבר מתמקדים בנושא אחר לגמרי - הלקוח. חברות האחסון הצעירות פועלות כיום כדי להחזיר ללקוח את הפשטות התפעולית והגמישות, שהוא כה משתוקק אליהן, במיוחד כיום, כאשר הוא טובע תחת ריבוי שכבות ופלטפורמות.

המסר של חברות האחסון הצעירות הוא חד וברור: אפשר לקבל פתרון אחסון בעל יכולות גבוהות, אבל בצורה פשוטה יותר, גמישה יותר ומהירה יותר, וכל זאת, ללא צורך בפרויקטים ארוכים ובלתי נגמרים.

פרדיגמת האחסון משתנה לנגד עינינו. במקום שהלקוח ידע מעט מאד על ריבוי המערכות, שנמצאות ברשותו, ויישאר תלוי בספק עד סוף ימיו, הרי כיום המטרה היא להביא אותו למצב של מיעוט מערכות, דבר, שיאפשר לו להתמקצע, לצבור ידע רב, ולפתח יכולות עצמאיות. התמקצעות זו תשפר את רמת השירות, המענה וההתמודדות היום-יומית. עצמאות תפעולית זו גם מאפשרת לארגון התאוששות מהירה יותר מאסון.

דרוש אומץ רב מאד כדי לא לבחור כיום בטכנולוגיה משבשת בתחום האחסון, כאשר היתרונות הגלומים בה עבור העסק הם כה משמעותיים. מעבר לפיצ'רים הטכנולוגיים ה"יבשים", שהם מרשימים בפני עצמם, קיימים יתרונות עסקיים מובהקים בטכנולוגיות האחסון החדשות.

מיעוט המערכות, פשטות הניהול והעצמאות התפעולית, שהזכרתי קודם לכן, מביאים באופן ישיר לחסכון כספי ולצמצום הוצאות של כוח אדם ותקורות ניהול. בטווח הרחוק, טכנולוגיות האחסון החדשות מאפשרות לארגון להוציא לפועל תהליכים עסקיים חדשים, לשפר תהליכים עסקיים קיימים ולהתמקד בצבירת ידע ובשיפור השירות ללקוח.

ארגונים רבים חוששים לעשות את הצעד הראשון עם טכנולוגיה חדשנית, בין אם היא בתחום האחסון או בתחומים אחרים. לעיתים קרובות, הרצון הוא לבחור במוכר, בידוע ובבטוח. יחד עם זאת, חשוב לזכור, שלעיתים קרובות הסיכון קיים דווקא בבחירה בטכנולוגיה ותיקה. זו עלולה להשאיר את העסק רחוק מאחור, לעצור את התפתחותו ואפילו לייצר נסיגה, בעוד החברות המתחרות נפתחות לתפיסות עולם חדשות, מתייעלות ומספקות שירות טוב יותר ללקוחותיהן.

מאת: אורן ישרים, יולי 2016.
מנהל מכירות ישראל, INFINIDAT
 
אחסון



 
 
Bookmark and Share