Telecom News - איך כל שוק התקשורת חי ומופעל על בסיס מספרים "מצוצים מהאצבע"

איך כל שוק התקשורת חי ומופעל על בסיס מספרים "מצוצים מהאצבע"

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> איך כל שוק התקשורת חי ומופעל על בסיס מספרים "מצוצים מהאצבע"
גריעה פתאומית של חצי מיליון מנויים ממצבת המנויים של הפלאפון (שדווחה היום לבורסה ע"י קבוצת בזק במסגרת הדיווח הרבעוני), היא מעשה אמיץ וראוי לחיקוי של רן גוראון, המנכ"ל הטרי (יחסית) של פלאפון. כל רגולציית שוק התקשורת בישראל מבוססת על מספרים כאלה, ה"מצוצים מהאצבע". 
מאת: אבי וייס, 4.8.16, 10:05רן גוראון

בדו"ח הרבעוני, שהגישה היום קבוצת בזק לבורסה (הדיווח המלא נמצא כאן למתעניינים), יש כמה דברים מעניינים, למשל: בפעם הראשונה בהיסטוריה של קבוצת בזק, ההכנסות משירותי התשתית לאינטרנט היו גדולות יותר מההכנסות משירותי הטלפוניה (398 מיליון ש"ח מול 374 מיליון ש"ח). כ"כ, כמות מנויי השוק הסיטונאי גדלה ל-323 אלף קווים. אולם, החלק היותר מסעיר בדו"ח הסתתר בדיווח של חברת פלאפון

פלאפון מדווחת, שהיא גרעה כחצי מיליון מנויים ממצבת המנויים שלה. כך, שפלאפון עומדת היום על כ-2.2 מיליון מנויים.

חצי מיליון המנויים הללו, שנפלו לפתע ממצבת המנויים של פלאפון, הוגדרו על ידה כמנויים לא פעילים ברשת ה-CDMA, תירוץ יפה לתיקון הנתונים השגויים, שדווחו במשך שנים כך, לציבור, לבורסה, למשקיעים ולמשרד התקשורת.

כל נתוני שוק התקשורת הרי מבוססים על נתונים המתקבלים מהחברות. כעת מתברר, שבמשך שנים רבות, חברת פלאפון המציאה חצי מיליון מנויים, שלא באמת קיימים. היא לא יחידה ב"ישראבלוף". 

את המנכ"ל הקודם של פלאגיל שרוןפון, גיל שרון (בתמונה משמאל), ניתחתי כאן בהרחבה. מומלץ לקריאה למי שפספס. הוא פשוט הרס את פלאפון בכל תחום, לא רק בדיווחי סרק מנופחים של מספר המנויים. גם את רשת פלאפון הוא הרס (ראה כאן וכאן). יתרה מכך, הוא גם טעה במכרז התדרים לדור רביעי, כך שלפאלפון יש כיום רשת LTE נכה עם 15 מגהרץ בלבד

לכן, כל ההערכה והכבוד לרן גוראון, (בתמונה למעלה משמאל), המנכ"ל הנוכחי של פלאפון, שניקה את פלאפון מדיווחי השקר הללו. אני מכיר את רן גוראון שנים, ואני מכיר אותו כאדם מקצועי ביותר וישר. 

לצערנו, כל שוק התקשורת מתבסס (במשך שנים ארוכות) על נתונים "מצוצים מהאצבע". מציע לקרא את המאמר הטרי שלי בנושא זה: "יצרן המספרים" מכה שנית ומפרסם נתוני שוק התקשורת בלי כל קשר למציאות". אז לא פלא, כאשר באים למדוד את שוק התקשורת הישראלי ע"י מדדים סטטיסטיים - מדעיים נכונים ואובייקטיביים, ישראל הידרדרה במהירות למקום 35 בעולם. אי אפשר לרמות את כולם, כל הזמן. 

אני מקווה, שהמעשה האמיץ של רן גוראון, בגיבוי בעלי בזק, יהיה צעד ראשון להתחיל בדיווחי אמת בשוק התקשורת הישראלי. 
 
פלאפון



 
 
Bookmark and Share